کد خبر: 2581

تاریخ انتشار: 1391-07-03 - 21:12

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 010

خط قرمز احمدی نژاد، خط قرمز هاشمی

چکیده: او در حالی که رحیمی، معاون اول در پرونده هزار ودویست میلیارد تومانی بیمه ایران رسما از سوی سخنگوی دستگاه قضایی متهم اعلام شده بود و حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، دو تن از یاران حلقه نخست […]

چکیده:

او در حالی که رحیمی، معاون اول در پرونده هزار ودویست میلیارد تومانی بیمه ایران رسما از سوی سخنگوی دستگاه قضایی متهم اعلام شده بود و حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، دو تن از یاران حلقه نخست وی به دلیل چندین پرونده سنگین مالی، امنیتی و ... متهم شناخته شده بودند، در اظهاراتی غیر متعارف دستگاه قضایی را تحت فشار قرار داده و دستگیری اعضای کابینه خود را خط قرمز معرفی کرد

در حالی که محمود احمدی نژاد در خرداد سال 1390 و در آستانه صدور حکم دستگیری برای سه تن از اعضای کابینه خود، در اظهاراتی تهدیدآمیز کابینه را خط قرمز برای دستگاه قضایی معرفی کرد، هاشمی رفسنجانی پس از دستگیری دو تن از فرزندانش، آنان را مانند فرزندان سایر مردم خوانده است.

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، محمود احمدی نژاد در حالی که محمدرضا رحیمی، معاون اول در پرونده هزار ودویست میلیارد تومانی بیمه ایران رسما از سوی سخنگوی دستگاه قضایی متهم اعلام شده بود و حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، دو تن از یاران حلقه نخست وی به دلیل چندین پرونده سنگین مالی، امنیتی و ... متهم شناخته شده بودند، در اظهاراتی غیر متعارف دستگاه قضایی را تحت فشار قرار داده و دستگیری اعضای کابینه خود را خط قرمز معرفی کرد و گفت:

 

«ما موضع‌مان سکوت است، اما بالاخره اگر بخواهند ادامه بدهند و به بهانه‌های گوناگون همکاران ما را در کابینه متهم کنند. وظیفه‌ی اخلاقی، قانونی و ملی دارم که بایستم و از همکاران خودم در کابینه دفاع کنم. در واقع کابینه خط قرمزی است که اگر بخواهند به آن دست‌اندازی کنند، دیگر من باید وظیفه‌ی قانونی خود را انجام دهم و این حتما به کشور آسیب می‌زند.»

 

 

اکنون بعد از گذشت دو سال از این اظهارات، سخنان مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد این که باید مدت باقی مانده از عمر دولت سپری شود تا رسیدگی به اتهامات اعضای دولت تنش ایجاد نکند، مشخص می کند فشارهایی که رییس دولت بردستگاه قضایی برای عدم رسیدگی به پرونده های سنگین اعضای خود وارد کرده است، بی تاثیر نبوده است.

 

در مقابل، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در نماز جمعه تاریخی خود در تیرماه 1388، نظر خود را راجع به آزادی زندانیان حوادث پس از انتخابات به صراحت بیان کرده بود و طی سه سال گذشته بارها و بارها بر اعتقاد خود به آن راهکارها تاکید کرده است، پس از دستگیری دو تن از فرزندان خود به دلیل مسایل مرتبط با حوادث انتخابات، در اظهار نظری کوتاه و غیرمستقیم بیان کرده که فرزندان وی با فرزندان سایر مردم تفاوتی ندارند و نباید نسبت به آنها تبعیضی صورت بگیرد.

 

اکنون افراطیون اصوگرا که علاوه بر صرف صدها میلیارد دلار سرمایه کشور، حتی از امینت ملی و اصل نظام برای به قدرت رساندن و در قدرت نگه داشتن احمدی نژاد هزینه کرده اند، باید درباره تفاوت میان خط قرمز احمدی نژاد  و خط قرمز هاشمی توضیح دهند.

 

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود