کد خبر: 2618

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 051

همکاری پکتا با 200 ناشر معتبر

چکیده: مرکز پکتا پخش و توزیع کتاب های بیش از 200 ناشر عمده و معتبر ایران را بر عهده دارد. شمار کتاب‌هایی که در فهرست بلند پکتا قرار می‌گیرند تا به دورترین کتاب‌فروشی‌های کشور برسند، روزبه‌روز بیشتر […]

چکیده:

مرکز پکتا پخش و توزیع کتاب های بیش از 200 ناشر عمده و معتبر ایران را بر عهده دارد. شمار کتاب‌هایی که در فهرست بلند پکتا قرار می‌گیرند تا به دورترین کتاب‌فروشی‌های کشور برسند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و امروز، نام 17 هزار عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی درفهرست پکتا دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، مرکز بخش کتاب پکتا، با بهره‌مندی از تجربه پیشکسوتان، بیش از هفت سال است که فعالیت حرفه‌ای‌اش را در زمینه پخش کتاب آغاز کرده است. این موسسه با تمرکز بر کتاب‌های حوزه علوم اسلامی و انسانی تلاش می‌کند مسیر پخش کتاب از ناشر تا کتاب‌فروش را بهترین شکل هموار سازد. به گونه ای که دیگر ناشر دغدغه پخش کتاب‌هایش را نداشته باشد و کتاب‌فروش از دغدغه تماس گرفتن با ناشران متعدد برای تأمین کتاب‌های مورد نیازش را فارغ شود.

پکتا، با الگو گرفتن از به‌روزترین شیوه‌های پخش و توزیع کتاب در دیگر کشورهای کتاب‌خوان ، قصد دارد شبکه‌ای فراگیر برای پخش کتاب ایجاد کند تا کتاب‌فروشی‌های دورافتاده‌ترین شهرهای کشور در تأمین نیازهایشان تفاوتی با کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب تهران نداشته باشند.

همکاری پکتا با بیش از 200 ناشر معتبر

اکنون پکتا پخش و توزیع کتاب‌های بیش از 200 ناشر عمده و معتبر ایران را برعهده دارد. شمار کتاب‌هایی که در فهرست بلند پکتا قرار می‌گیرند تا به دورترین کتاب‌فروشی‌های کشور برسند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. امروز، نام 17 هزار عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی درفهرست پکتا دیده می‌شود.

از فعالیت‌های پکتا در سال‌های گذشته می توان به تجهیز کتابخانه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌های ناجا و کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد.

همچنین این مرکز پخش اقدامات دیگری نظیر پایه‌ریزی اتحادیه ناشران کتب اسلامی و انسانی، توزیع کتاب مسابقه مربوط به جشنواره کتابخوانی رضوی، نماینده انحصاری توزیع کتاب‌های دفتر نشر معارف (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام داده است.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بین المللی و داخلی کتاب از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از سال 87 تاکنون و همکاری با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نمایشگاه بین المللی کتاب رمضان در سال 88 و نماینده 120 ناشر در بخش متمرکز نشر مکتوب، نمایشگاه کتاب شب های شیدایی در ماه مبارک رمضان در سال 89 با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اولین نمایشگاه بزرگ کتاب خوی در اسفند 90، نمایشگاه بزرگ کتاب در جزیره کیش با همکاری معاونت فرهنگی سازمان مناطق آزاد تجاری کیش در3 سال پیاپی و برگزاری نمایشگاه کتاب در جزیره خارک با همکاری شرکت نفت را بر عهده داشته است.

کتاب های موجود در پکتا با موضوعات مختلفی در حوزه علوم انسانی و اسلامی گردآوری و توزیع می شوند، همچنین پخش کتاب هایی با محوریت اخلاق، ادبیات و شعر، ادیان، تاریخ اسلام، تاریخ ایران و جهان، جامعه‌شناسی، علوم‌ سیاسی، علوم قرآنی و حدیث فلسفه کلام ، مدیریت، هنر و کودک ونوجوان را برعهده دارد.

این مرکز پخش با بیش از 1000 کتابفروشی معتبر کشور در ارتباط است و علاوه بر کتابفروشی‌ها برخی کتابخانه‌های عمومی و سایت‌های فروش کتاب نیز مشتریان پکتا محسوب می شوند. موسسات، نهادها و مراکز فرهنگی و دولتی نیز جهت تهیه کتاب های خود به این موسسه مراجعه می‌کنند.

نشانی سایت: www.pakta.ir

آدرس مرکز پخش پکتا: خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه‌کالج ، نبش کوچه بامشاد، پلاک409

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود