کد خبر: 2614

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 765

«رادیو کتاب» تا پایان امسال افتتاح می‌شود

چکیده:  معاون صدا از راه اندازی «رادیو کتاب» تا پایان سال‌جاری خبر داد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، هم‌زمان با فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی، نمایشگاه کتاب سروش […]

چکیده:

 معاون صدا از راه اندازی «رادیو کتاب» تا پایان سال‌جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، هم‌زمان با فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی، نمایشگاه کتاب سروش با حضور معاون صدای رسانه ملی، مدیر عامل انتشارات سروش و جمعی از مدیران و کارکنان رادیو 27 شهریور در ساختمان شهدای معاونت صدا افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی ضمن قدرانی از زحمات مسئولان انتشارات سروش در برپایی این نمایشگاه گفت: به جرأت می‌توان گفت بعد از خطابه و سخنرانی، کتاب از دیرپاترین و تأثیرگذارترین رسانه‌ها است و علی‌رغم پدید آمدن انواع رسانه‌ها، هنوز جایگاه خود را به عنوان رسانه فاخر حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه کتاب خدمات مؤثری به ابناء بشر داشته، اظهار کرد: علم، دانش، تکنولوژی و نوآوری در بستر کتاب شکل گرفته و کتاب و کتابت توانسته است آن را به نسل‌های مختلف منتقل کند.

معاون صدای رسانه ملی به نگاه تقدسی همه ادیان به کتاب اشاره کرد و یادآور شد: دین مبین اسلام نیز با نگاه ویژه به این موضوع نگریسته و در آیاتی از قرآن مجید نوشته، نویسندگی و کتابت با جهاد فی سبیل‌الله مقایسه می‌شود.

صوفی در ادامه از اهتمام جمهوری اسلامی ایران در نشر و توزیع کتاب یاد کرد و افزود: رسانه ملی به ویژه رادیو در جهت معرفی و ترویج کتاب برنامه‌های متعددی داشته است و روزانه به طور متوسط 13-12 ساعت برنامه در قالب‌های مختلف به معرفی کتاب، اهمیت کتابخوانی و ترویج فرهنگ انس و الفت با این رسانه اختصاص دارد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اهمیت کتاب از دیدگاه مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر معرفی بیشتر این رسانه از راه‌اندازی «رادیو کتاب» تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: معرفی انتشارات، ناشران، نویسندگان، مترجمین، کتب مختلف و بیان مشکلات چاپ و نشر کتاب و..... از مهم‌ترین مسائلی است که در رادیو کتاب به آن توجه می‌شود و امیدواریم که این شبکه رادیویی بتواند در خدمت تبلیغ و نشر احکام نورانی اسلام و اهداف فرهنگی کشورمان قرار گرفته و ارتباط مردم و کتاب را بیشتر کند.

همچنین در ابتدای این مراسم مهدی فضائلی مدیر عامل انتشارات سروش ضمن تقدیر از معاونت صدا در برپایی این نمایشگاه آثار ارائه شده را در آن 2500 عنوان از 100 ناشر موفق حوزه کتاب بر شمرد و تصریح کرد: همزمانی برپایی این نمایشگاه با شروع سال تحصیلی و به صدا در آمدن زنگ دانش و همچنین مصادف شدن آن با روز زبان و ادب پارسی و سالگرد درگذشت استاد شهریار سنخیت زیادی با مقوله کتاب دارد.

مدیر عامل انتشارات سروش اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و همچنین دهه کرامت کتابهای بیشتری در چند روز آینده درباره سیره و زندگانی حضرت امام رضا(ع) و ایام دفاع مقدس در نمایشگاه عرضه خواهد شد و تخصیص دو غرفه مجزا برای این دو موضوع از اقدامات در پیش رو در طول برپایی این نمایشگاه است.

فضائلی در خصوص بی‌احترامی اخیر که نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) صورت گرفته است عنوان داشت: باید برای معرفی بهتر پیامبر اکرم (ص) و همچنین خاندان بزرگوار ایشان کارهای زیربنایی و اساسی‌تری صورت پذیرد چون آن حضرت پرچم و الگوی تمام نمای اسلام ناب هستند و در این باره انتشارات سروش مجموعه ای را با عنوان «خاتم عشق» در دست انتشار دارد که کار جلد اول و دوم آن به پایان رسیده است و امیدواریم تا نمایشگاه سال آینده یک جلد آن را عرضه کنیم.

مدیرعامل سروش یکی از مشکلات حوزه نشر را افزایش بی رویه قیمت کتاب دانست و اظهار امیدواری کرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام بیشتری را به این مقوله صورت دهد.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود