کد خبر: 2660

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 085

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از توزیع کاغذ ارزان در آینده نزدیک خبر داد

چکیده: با مشارکت بخش خصوصی پیگیری‌های لازم برای واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام و عملیات بانکی و سفارش کاغذ صورت گرفته و ان شاءالله به زودی شاهد واردات کاغذ با قیمت مناسب در استان قم برای تولید کتب […]

چکیده:

با مشارکت بخش خصوصی پیگیری‌های لازم برای واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام و عملیات بانکی و سفارش کاغذ صورت گرفته و ان شاءالله به زودی شاهد واردات کاغذ با قیمت مناسب در استان قم برای تولید کتب دینی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدرسول موسوی‌نژادیان   درخصوص افزایش قیمت کاغذ و مشکلات ناشی از آن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تامین کاغذ مهم‌ترین بخش هزینه‌های تولید کتاب است بنابراین هر اندازه قیمت کاغذ افزایش یابد تاثیر خود را در قیمت تمام شده کتاب خواهد گذاشت. 
وی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت‌ها گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت برخی از اقلام وارداتی افزایش داشته که در بخش کاغذ هم این بحث وجود دارد.
معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ و کاهش قیمت تمام شده کتاب گفت: با مشارکت بخش خصوصی پیگیری‌های لازم برای واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام و عملیات بانکی و سفارش کاغذ صورت گرفته و ان شاءالله به زودی شاهد واردات کاغذ با قیمت مناسب در استان قم برای تولید کتب دینی خواهیم بود.
وی ادامه داد: با تحقق این امر بخش خصوصی کاغذهای وارداتی را با ارز مرجع وارد کشور می‌کند که این امر سبب کاهش قیمت کتاب می‌شود.
موسوی‌نژادیان خاطرنشان کرد: اگر روند تخصیص ارز مرجع ادامه پیدا کند به همان میزانی که افزایش قیمت ارز در افزایش قیمت کاغذ تاثیر داشته به همان میزان شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.
وی در پاسخ به برخی شایعات در زمینه سوء استفاده در زمینه افزایش قیمت کاغذ گفت: به طور معمول کاغذهای موجود در انبارهای بخش خصوصی به عنوان کاغذهای وارداتی محسوب می‌شوند و قیمت کاغذ وارداتی به دلیل آنکه همزمان با نوسانات قیمت ارز افزایش یا کاهش پیدا می‌کند بنابراین افزایش منطقی قیمت آنها امری طبیعی به نظر می¬رسد.
معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: اگر پیش از حذف یارانه‌های مستقیم کاغذ شاهد افزایش قیمت آن بودیم بحث سوء استفاده قابل بررسی بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر کاغذ سهمیه‌ای وجود ندارد بنابراین چیزی به عنوان سوء استفاده وجود ندارد، اما مقداری از افزایش نرخ کاغذ با قیمت فعلی غیر منطقی به نظر می¬رسد و توقع این است وارد کنندگان و فروشندگان این محصول رعایت انصاف را در عرضه کاغذ داشته باشند.
وی به کسانی‌که در زمینه واردات کاغذ فعال هستند یادآور شد: تولید کتاب با قیمت مناسب نیاز به همکاری همه بخش‌ها دارد تا تولیدات فرهنگی را با منطقی‌ترین قیمت ارائه دهیم بنابراین باید سود برای دارنده کاغذ سود حداقلی و منطقی باشد تا بخش فرهنگی دچار آسیب نشود.
معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه کتاب جزو اقلام ضروری یک جامعه است، گفت: مسئولان باید در زمینه واردات کاغذ و کاهش قیمت این محصول استراتژیک اقدام کرده و این اقدام اخیر توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین نگاه بوده و جای قدردانی و تشکر را دارد لذا امیدواریم طی روزهای آینده شاهد کاهش نرخ کاغذ و به تبع آن قیمت کتاب باشیم. 

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود