کد خبر: 2655

تاریخ انتشار: 1391-06-08 - 18:58

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 333

جدیدترین اثر آیت الله صافی گلپایگانی با عنوان فخر دوران منتشر شد

چکیده: در این کتاب، خصوصیات شیوه اجتهاد، سبک استنباط، تأثیر تسلط بر اقوال عامه در استنباط، احترام و ادب در برابربزرگان و برخی از ابعاد اخلاقی معنوی آن استاد بزرگ بیان شده است. کتاب فخر دوران جدید […]

چکیده:

در این کتاب، خصوصیات شیوه اجتهاد، سبک استنباط، تأثیر تسلط بر اقوال عامه در استنباط، احترام و ادب در برابربزرگان و برخی از ابعاد اخلاقی معنوی آن استاد بزرگ بیان شده است.

کتاب فخر دوران جدید ترین اثر آیت الله صافی گلپایگانی با موضوع ابعاد شخصیتی آیت الله بروجردی منتشر شد.

"فخر دوران" جدیدترین اثر این آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ‌است که با قلمی شیوا، به بیان نکاتی مهم و معرفت‌بخش از سیره زندگانی، دوران زعامت و ابعاد شخصیتی آیت الله العظمی بروجردی پرداخته است.

بخش اول کتاب مشتمل بر پیامی است که در سال 1432 هجری قمری به مناسبت سالروز رحلت آیت الله العظمی بروجردی(ره) توسط معظم له صادر شده است که بیانگر نمونه‌هایی از مکارم و فضایل اخلاق، مقام والای علمی، و نمونه‌هایی از احترام علمای دیگر به آن مرحوم است.

دفترخاطرات بخش دوم و مهمترین قسمت این کتاب ارزشمند است که با مقدمه معظم له آغاز می‌شود و وی در این قسمت از کتاب، خاطرات درس‌آموزی از ابعاد اخلاقی معنوی، مبارزه با غلو و عرفان‌های اصطلاحی، احترام علمای ادیان و فِرَق به آن مرحوم، ‌و مواضع سیاسی مذهبی زعیم عالیقدر آیت الله العظمی بروجردی بیان می‌ دارند که گنجینه گرانبهایی از تاریخ زعامت آن مرجع یگانه محسوب می شود.

قسمت سوم این کتاب به نقل مصاحبه مجله حوزه با معظم له درباره شخصیت آن مرحوم پرداخته است که در سال 1370 هجری شمسی به طبع رسیده است.

در این مصاحبه، خصوصیات شیوه اجتهاد، سبک استنباط، تأثیر تسلط بر اقوال عامه در استنباط، احترام و ادب در برابربزرگان و برخی از ابعاد اخلاقی معنوی آن استاد بزرگ بیان شده است.

آخرین بخش "فخردوران" مصاحبه مجله نقد و نظر است که در سال 1373 چاپ و منتشر شده است؛ معظم له در این مصاحبه به بحث مفصلی درباره مباحث اصولی و فقهی آن مرحوم و شیوه‌های ایشان در این مباحث پرداخته‌اند.

 

منبع:19دی  و سایت ایت الله بروجردی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود