کد خبر: 2718

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 092

گرانی کاغذ گریبانگیر کتابهای مرجع

چکیده: انتشارات «دلیل ما» به دلیل گرانی کاغذ از چاپ کتاب‌های حجیم و به ویژه کتاب‌های مرجع خودداری می‌کند و تنها به چاپ کتاب‌هایی با صفحات کم و سفارشی می‌پردازد. مسأله گرانی کاغذ این روزها به یکی از […]

چکیده:

انتشارات «دلیل ما» به دلیل گرانی کاغذ از چاپ کتاب‌های حجیم و به ویژه کتاب‌های مرجع خودداری می‌کند و تنها به چاپ کتاب‌هایی با صفحات کم و سفارشی می‌پردازد.

مسأله گرانی کاغذ این روزها به یکی از مشکلات جدی چاپ و نشر کشورمان تبدیل شده است این گرانی در کشور موجب شده تا اکثر ناشران به ویژه ناشران غیردولتی با مشکل تأمین کاغذ مواجه باشند که ناشران مذهبی نیز از این امر مستثنی نبوده و همچنان با گرانی کاغذ دست به گریبان هستند.

فرید مسعودی، مسئول بخش انتشارات «دلیل ما» درباره گرانی کاغذ بیان می‌کند: گرانی کاغذ موجب شده تا این انتشارات کمتر به چاپ کتاب بپردازد.

وی اضافه می‌کند: انتشارات «دلیل ما» به دلیل گرانی کاغذ تنها کتاب‌هایی که برای نخستین بار منتشر و به نوعی مطالب آن به‌روز و تازه باشند را منتشر می‌کند در غیر این صورت به دلیل گرانی کاغذ نمی‌تواند طبق روال گذشته به انجام فعالیت بپردازد.

مسعودی ادامه می‌دهد: متأسفانه گرانی کاغذ، دامن‌گیر ناشران مذهبی نیز شده است به گونه‌ای که ناشران در بن‌بست گرانی کاغذ قرار دارند که ناشران مذهبی نیز از این امر مستثنی نیستند.

یدالله سعدی، مدیر انتشارات «دلیل ما» درباره گرانی کاغذ اینگونه بیان می‌کند: این انتشارات فعلاً به دلیل گرانی کاغذ از چاپ کتاب‌های دوره‌ای، دارای تعداد صفحات زیاد (حجیم) و به ویژه کتاب‌های مرجع خودداری می‌کند و تنها به چاپ کتاب‌هایی که دارای صفحات کم و درخواستی باشند، می پردازد.

وی اضافه می‌کند: گرانی فعلی قیمت کاغذ از نظر کارشناسی اصلاً قابل توجیه‌ نیست چراکه مدیران و مسئولان نظارتی در این بخش‌ها به وظایف نظارتی و اجرایی خود عمل نمی‌کنند.

سعدی ادامه می‌دهد: در حال حاضر قیمتی که دولت برای ارز کاغذ در نظر گرفته یک هزار و 226 تومان است که باید گفت همه کاغذهایی که در کشور موجود است اگر با نرخ کمتر این ارز به کشور وارد نشده باشد با این نرخ وارد شده است اما باز این امر با قیمت کنونی کاغذ همخوانی ندارد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر اگر حتی کاغذ با نرخ ارز آزاد به کشور وارد شود نه قیمت ارز مصوب دولت، کاغذ باید با حداکثر قیمت 40 تا 50 هزار تومان به ناشران ارائه شود اما امروز فروش کاغذ در کشور به قیمت 75 هزار تومان رسیده که هیچ توجیهی برای آن قابل قبول نیست.

مدیر انتشارت «دلیل ما» گفت: در کشور فروشنده و یا مغازه‌داری به علت گران فروشی جزئی به تعزیرات حکومتی برده و محکوم می‌شود اما کاغذ به سهولت به قیمت گزاف در کشور به فروش می‌رسد.

وی اضافه می‌کند: اکنون کاغذ 30 _ 40 درصد بالاتر از قیمت ارز در کشور به فروش می‌رسد، توجیه دولت در این باب چیست؟

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود