کد خبر: 2702

تاریخ انتشار: 1391-06-03 - 21:22

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 988

جشن کتاب در مالزی

  جشن کتاب مالزی که امسال هفتمین دوره خود را تجربه می کند، گرامیداشت ادبیات و آثار ادب و نویسندگان از نقاط مختلف جهان است. جشن کتاب به صورت هم زمان در سه کشور مالزی، سنگاپور و هنگ کنگ گرامی […]

 

جشن کتاب مالزی که امسال هفتمین دوره خود را تجربه می کند، گرامیداشت ادبیات و آثار ادب و نویسندگان از نقاط مختلف جهان است.


جشن کتاب به صورت هم زمان در سه کشور مالزی، سنگاپور و هنگ کنگ گرامی داشته می شود و میزبان ناشرانی از چین، هنگ کنگ، تایوان، بریتانیا، آمریکا، کانادا، سنگاپور و مالزی است. هزاران نسخه کتاب در این جشن در معرض دید عموم قرار می گیرند و به فروش می رسند. در اهداف این برنامه تجلیل نویسندگان محلی و بین المللی و ارایه آثار خلاقه شان دیده شده است.
این جشن از 18 تا 26 آگوست(28 مرداد تا 5 شهریور) ادامه دارد و در خلال آن نویسنده و اثر منتخب مردم که با رای اینترنتی تعیین می شود، معرفی می شود. جایزه منتخب کتابخوانان از سال 2008 با تعیین ضرورت گرامیداشت آثار محلی برجسته شروع به کار کرد. این نخستین و تنها جایزه ادبی مالزی برای نویسندگان محلی آن به انتخاب مردم است.
نامزدهای این رقابت از میان 10 اثر داستانی و غیرداستانی پرفروش سال پیش انتخاب می شوند. برای انتخاب برنده از کتابخوانان درخواست می شود تا به سه اثر برتر خود به صورت اینترنتی در هر بخش رای بدهند. این جایزه ابتدا با پر کردن فرم هایی که در روزنامه ها منتشر می شد آثار برتر سال را انتخاب می کرد اما از سال گذشته رای اینترنتی را جایگزین آن کرده است.
در میان نامزدهای امسال نویسندگان برجسته ای چون تان توان انگ که به تازگی در فهرست اولیه جایزه بوکر امسال جای گرفت و تاش آو برنده جایزه وایتبرد 2005 و برنده جایزه رمان اول کشورهای مشترک المنافع 2005 جای دارند.
این جایزه امسال پنجمین دوره خود را تجربه می کند.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود