کد خبر: 2734

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 064

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی : تورم برای کالاهای اساسی مردم جداگانه اعلام شود

چکیده: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ تورم را کالاهای لوکس به ۲۲.۹ رسانده است، تأکید کرد: تورمی که مردم در جامعه احساس می‌کنند بیش از چیزی است که بانک مرکزی اعلام کرده است و تورم […]

چکیده:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ تورم را کالاهای لوکس به ۲۲.۹ رسانده است، تأکید کرد: تورمی که مردم در جامعه احساس می‌کنند بیش از چیزی است که بانک مرکزی اعلام کرده است و تورم باید برای کالاهای اساسی مردم به شکل جداگانه اعلام شود. 

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره نرخ اعلام شده تورم برای تیرماه که ۲۲.۹ درصد از سوی بانک مرکزی بیان شده است، گفت: این نرخ اعلامی مربوط به سبد کالاهای گسترده ای است که کالاهای لوکس نیز در آن چینش شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کالاهایی که بانک مرکزی در سبد کالایی خود چینش کرده هنوز گرانی به سراغ آنها نرفته است.

وی ادامه داد: علت پایین اعلام شدن نرخ تورم از سوی بانک مرکزی در قیاس با چیزی که مردم در جامعه لمس می‌کنند، همین سبد کالایی بانک مرکزی است.

حسینی صدر با بیان اینکه افزایش قیمت برخی کالاها تا ۲ برابر بوده است، تصریح کرد: باید قبول کرد که مردم در شرایط کنونی فشار اقتصادی بالایی را متحمل می‌شوند و باید برای برطرف کردن این فشار چاره اندیشی کرد.

وی بر اعلام نرخ تورم به شکل موردی و موضوعی تأکید کرد و گفت: باید تورم برای کالاهای مورد نیاز مردم یا مسکن که یکی از نیازهای جامعه ما است به شکل جداگانه اعلام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در قانون برنامه پنجم توسعه، تأکید کرد: مرکز آمار ایران باید نرخ تورم اعلام کند نه بانک مرکزی و اگر این روند اعلام نرخ تورم ادامه داشته باشد مجلس برای انجام دقیق وظایف دستگاه‌ها ورود پیدا می‌کند./

 

منبع:خانه ملت

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود