کد خبر: 2726

تاریخ انتشار: 1391-06-02 - 22:19

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 674

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه:شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران تشکیل شد /جامعة‌الزهرا زیرمجموعه حوزه علمیه خواهران قرارگرفت

چکیده: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران شایعات مطرح شده درباره انحلال مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران را رد کرد و از تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: این شورا امور حوزه‌های […]

چکیده:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران شایعات مطرح شده درباره انحلال مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران را رد کرد و از تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: این شورا امور حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعة الزهرا(س) را سرپرستی می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور کارکنان مرکز مدریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، به تبیین مسائل مرکز مدیریت خواهران پرداخت و با بیان این‌که این مجموعه حسن‌های فراوانی دارد، گفت: حوزه علمیه خواهران بر اساس درستی و صداقت بنا شده است و انسان با کار کردن در این مجموعه احساس عبادت می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که هر سازمانی دارای قوانین خاص خود است، از برخی حرف‌های نسنجیده در مورد حقوق کارکنان انتقاد کرد و ابراز داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تحت اشراف شورای عالی حوزه است و نظام دستمزد آن نیز مشخص شده است، قبلا زیر نظر قانون نظام کار بود و الآن نیز زیر نظر نظام قانون خدمات کشوری و برای همه نیز یکسان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی ادامه داد: در آموزه‌های دینی بر حرمت مؤمنان بسیار سفارش شده است، حرف‌های بی حساب زدن و شایعه درست کردن مناسب نیست و نخستین عارضه هر بدی به خود انسان برمی‌گردد.
وی با اشاره به شایعات مطرح شده درباره انحلال مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، گفت: بنا نیست این مجموعه منحل شود و مرکز و مدیریت آن به قوت خود باقی است و از این پس کار حوزه‌های علمیه خواهران زیر نظر شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران صورت می‌گیرد و ارتباط ما با شورای عالی حوزه قطع می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه از تأسیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و اظهار کرد: به دلیل هم افزایی و ارتقای حرکت حوزه‌های علمیه خواهران و استفاده بهتر از ظرفیت‌های آن، شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران که افراد آن از سوی شورای عالی حوزه به مقام معظم رهبری پیشنهاد شد و ایشان نیز تأیید کردند، تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مقتدایی رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله حسینی بوشهری نایب رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی مدیر جامعة الزهرا، حجت‌الاسلام زیبایی نژاد، رییس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان، حجت‌الاسلام پور محمدی عضو هیأت امنای جامعة الزهرا، خانم علاسوند، خانم مصطفوی و خانم معینی از اعضای هیأت امنای جامعة الزهرا، خانم گل گیری و بنده از اعضای هیأت امنای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که جامعة الزهرا(س) تحت اشراف شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است، افزود: این شورا امور حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعة الزهرا را سرپرستی می‌کند.
وی اضافه کرد: در گذشته مرکز مدیریت خواهران یک ستاد مرکزی بود و حوزه‌های علمیه خواهران غیر از جامعة الزهرا زیر نظر این ستاد بود و خود ستاد نیز زیر نظر شورای عالی حوزه اداره می‌شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: با تشکیل شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، کار هیأت امنای جامعة الزهرا پایان یافته است و شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در مراحل اولیه و تدوین اساسنامه است و مسائل مربوط به جامعة الزهرا و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در این شورا انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: این تحریم ها هرچند مشکلات اندکی را در کشور ایجاد می کند، اما در عزم و اراده ملت در مسیر پر افتخاری که در پیش گرفته اند بی تاثیر است و نظام اسلامی نیز به خوبی راه دور زدن تحریم ها را می داند.
وی گفت: از وقتی تحریم‌ها جدی شده دولت نیز تدابیری را در بحث برنامه و بودجه نسبت به کل کشور اجرا می‌کند و طبیعی است که مجموعه ما هم تابع تدابیر عمومی کشور باشد، چون بخشی از بودجه‌های حوزه‌های علمیه از طریق منابع دولتی تأمین می‌شود هر چند ما زیر مجموعه دولت نیستیم اما کمک‌هایی را از آنها دریافت می‌کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: دولت هزینه‌های خود را به ترتیب اولویت طبقه بندی کرده و اولویت‌های هزینه‌ای حوزه‌های علمیه را مشخص کرده است، شورای عالی حوزه نیز به مرکز خواهران ابلاغ کرده که در این سازمان اولویت‌های هزینه‌ای پرداخت دستمزد و هزینه اساتید است و بخشی مربوط به ستاد و برخی مربوط به حوزه‌ها است.
وی با بیان این‌که مرکز مدیریت خواهران در میان مجموعه‌های حوزوی جزو بهترین مجموعه‌ها است، ابراز کرد: مرکز مدیریت خواهران دارای یک سازمان شبکه‌ای قوی است و از نظر سازمان، تشکیلات و مدیریت دارای یک مدیریت تثبیت شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی عنوان کرد: بنده زمانی که به حوزه علمیه خواهران آمدم کمتر از 5 درصد حوزه‌های علمیه خواهران واجد مکان ملکی مناسب بودند اما امروز 235 پروژه داریم که 150 پروژه آن تکمیل شده و بیش از نود عنوان کتاب در سطوح مختلف آموزشی تدوین شده است.
وی مجموعه مدیریت ستادی را توانمند خواند و اظهار داشت: قبل از آن‌که شورای عالی متوجه کمبودها باشد ما در خود ستاد مرکز در حال برنامه ریزی برای کمبودها بودیم و هیچ نگرانی در مورد اداره سازمان مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نخواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: کل هزینه ای که در این چند ساله گرفتیم به 200 میلیارد تومان نمی‌رسد اما کل پروژه‌هایی که تکمیل کرده‌ایم بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طبق آنچه که به ما ابلاغ شده باید محتاطانه حرکت کرد هرچند جای هیچ نگرانی نیست و ستاد به خوبی اداره خواهد شد، اما در عین حال تدبیر برای ارتقای کیفیت و بهره‌وری در سازمان یک امر اجتناب ناپذیر است این کار باید از قبل شروع می‌شد بخشی از آن تابع شرایط است و این شرایط برای ما میمون و مبارک است.
وی با بیان این‌که هر سازمانی برای حیات خود نیاز به خروجی دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است در بخشی از مجموعه محدودیت‌هایی اعمال شود که اجتناب ناپذیر است و لازمه آن همکاری همه است تا کمبودی احساس نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان گفت: چون سازمان ما تغییر کرده باید فرهنگ این تغییرات و شرایط آن نیز ایجاد شود، بسیاری از کارها را در ستاد انجام می‌دادیم کارهایی که مربوط به مدیریت‌های استانی است باید به خودشان واگذار شود و ما ستاد سیاست گذار و ناظر باشیم

 

منبع:رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود