کد خبر: 2737

تاریخ انتشار: 1391-06-02 - 12:25

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 112

«فقه قرائت» نگارشی در باب احکام فقهی قرائت‌ها به چاپ مي‌رسد

چکیده: یوسفی‌مقدم بررسی «اعتبار تجوید در قرائت قرآن و نماز» را از موضوعات اصلی کتاب در دست تالیفش عنوان كرد حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر […]

چکیده:

یوسفی‌مقدم بررسی «اعتبار تجوید در قرائت قرآن و نماز» را از موضوعات اصلی کتاب در دست تالیفش عنوان كرد

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود آن که مباحث این اثر از نیازهای جامعه به‌شمار می‌آیند، تاکنون اثر مستقلی درباره مبانی فقهی قرائت‌های قرآنی و قرائت در نماز تدوین نشده است.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن، یکی از محورهای مباحث این نوشتار را قرائت‌های نماز یاد کرد و گفت: این بخش به بررسی قرائت‌های واجب و مستحب در نماز توجه دارد.

وی قرائت‌های غنایی قرآن کریم را از دیگر مباحث اصلی «فقه قرائت» دانست و توضیح داد: بررسی جائز بودن یا نبودن قرائت‌های غنایی قرآن کریم از رسالت‌های این بخش است. آن دسته از علاقه‌مندان به قرائت که صوت زیبایی دارند، مخاطبان اصلی این بخش هستند.

یوسفی‌مقدم بررسی «اعتبار تجوید در قرائت قرآن و نماز» را از موضوعات اصلی کتاب در دست تالیفش عنوان كرد و گفت: نزدیک به یک سال از آغاز تالیف این پژوهش می‌گذرد، پیش‌بینی می‌کنم تدوین آن را تا پایان سال به پایان ببرم و آن را از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ برسانم.

این محقق حوزه قرآن و معارف اسلامی بررسی ارزش حکمی و شرعی قرائت‌های مختلفی را که در قرآن کریم آمده‌اند و اکنون به شکل قرائت‌های ده‌گانه موجودند، از مباحثی یاد کرد که به دلیل استقلال موضوعی و این که بحثی جدید و نیازمند تحلیل‌ است، به احتمال زیاد در اثری مجزا به آن خواهد پرداخت.

 

منبع:ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود