کد خبر: 2760

تاریخ انتشار: 1391-05-30 - 23:26

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 781

آیت‌الله مظاهری: وقتی به عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، به سرمایه‌های نظام اهانت می‌شود

چکیده: برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، […]

چکیده:

برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد. 

 

آیت‌الله مظاهری با ابراز نگرانی از فقدان صفا، صداقت و صمیمیّت در فضای جامعه و به ویژه در محیط‌های سیاسی و کاری، آلودگی افراد به رذیلت ریا و تظاهر را باعث بی‌برکتی زندگی آنان دانسته و افزود: افرادی که در مسئولیّت و شغل خود به ریا و دروغ و فریب دیگران متوسّل می‌شوند، درآمد خود را آلوده و ناپاک می‌کنند و فرزندانی شرور و لاابالی تحویل جامعه خواهند داد، خواه این افراد دارای مشاغل آزاد باشند و خواه در دوایر دولتی و مشاغل حکومتی، حضور داشته باشند.
استاد حوزه علمیه اصفهان تظاهر و ریا را مصداق روشن شرک خفی دانسته و گناه آن را در زمرۀ بزرگ‌ترینِ گناهان برشمرد و اظهار داشت: دورویی، نفاق، تظاهر و ریا، در زندگی، خرید و فروش، امور علمی و حتّی در امور معنوی و عبادی بسیار نکوهش شده است و موجب پدید آمدن مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌شود.
گزيده سخنان اين مرجع تقليد را در ادامه بخوانيد:
· مفاسد اخلاقی، مفاسد اداری و مفاسد اقتصادی که در جامعۀ فعلی به معضلات اصلی و اساسی کشور ما تبدیل شده است، از عدم توجّه کافی به خلوص نیّت و اخلاص اجتماعی نشأت گرفته است.
· جامعه‌ای که به اخلاص در عمل توجّه کافی داشته باشد، از ناامنی‌های اقتصادی و اجتماعی، خیانت در امانت، دروغ، غیبت، شایعه‌پراکنی و اهانت به انسان‌ها و سایر گناهان زبانی و نیز از معضلاتی نظیر گران‌فروشی، غشّ در معامله و رباخواری تهی می‌گردد.
· سیاست‌مداران یک جامعه وقتی می‌توانند مدّعی شوند که سیاست آن‌ها عین دیانت آن‌ها و دیانت آن‌ها عین سیاست آن‌هاست که برخوردها و موضع‌گیری‌های سیاسی آنان، در کمال اخلاص و برای جلب رضای خداوند متعال باشد.
· در وضعیّتی که به نام انقلاب و نظام و به عنوان دفاع از ولایت‌فقیه، به شخصیت‌ها و سرمایه‌های نظام و انقلاب و سایر افراد و گروه‌ها اهانت می‌شود، نمی‌توان ادعای وجود اخلاص و دیانت را در سیاست داشت. برخی از افراد و گروه‌ها با آبروریزی و هتّاکی و ناسزاگویی و تهمت به دیگران قصد تحمیل نظر و سلیقۀ خود را دارند و معلوم است که چنین روحیّۀ متکبّرانه و خودخواهانه‌ای با اخلاص و خلوص در سیاست، نسبتی ندارد.
گفتنی است در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، گروهی از دانشجویان طرح ولایت در مراسم شب احیای حرم مطهر امام رضا (ع) حاضر شده بودند و با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" ضمن اهانت به حجت الاسلام ناطق نوری، حرمت شب قدر و حرم رضوی را شکستند

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود