کد خبر: 2771

تاریخ انتشار: 1391-05-28 - 00:46

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 387

انتشار نهمین جلد دایرةالمعارف قرآن کریم

چکیده: نهمین جلد از دایرة‌المعارف قرآن کریم را مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر کرد. این جلد از واژه «تناسخ» آغاز می‌شود و با ترکیب «جمع قرآن» پایان می‌یابد.- به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، […]

چکیده:

نهمین جلد از دایرة‌المعارف قرآن کریم را مرکز فرهنگ و معارف قرآن منتشر کرد. این جلد از واژه «تناسخ» آغاز می‌شود و با ترکیب «جمع قرآن» پایان می‌یابد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دایرة‌المعارف قرآن کریم اطلاعات پایه، معتبر و اصیل علوم، معارف و اعلام قرآنی را دربر دارد، اطلاعاتی که به صورت الفبایی و موضوعی در مدخل‌های اصلی و ارجاعی عنوان شده‌اند.

این جلد که با هدف ارایه و آسان‌یاب کردن اطلاعات ناب و اصیل در قلمرو معارف، اعلام و علوم قرآنی تدوین شده است، 84 مدخل اصلی و ارجاعی دارد.

پدیدآورندگان این مجموعه کوشیده‌اند اثری به مثابه منبعی مادر و ماندگار که محققان را از منابع فرعی بی‌نیاز کند، به رشته تحریر در آورند و زمنیه‌هایی را ایجاد کنند تا مخاطبان دانش‌پژوه در حد مطالعات پایه اسلامی نیز بتوانند از پژوهش‌های اصیل و قویم قرآنی بهره‌ گیرند.

همچنان که در معرفی این کتاب عنوان شده است، مرکز فرهنگ و معارف قرآن که نزدیک به دو دهه فعالیت قرآنی دارد با بهره‌گیری از تجربیات و پژوهش‌های انجام شده و با استفاده از دانش‌وران قرآنی برای نخستین‌بار در جهان اسلام به تالیف دایرة‌المعارف قرآن کریم پرداخته است.

جلد نهم دایره المعارف قرآن کریم به کوشش گروه دایره المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تالیف و منتشر شد.

نخستین چاپ نهمین جلد از دایرة المعارف قرآن کریم را موسسه بوستان کتاب با شمارگان هزار و 500 نسخه به بهای 14 هزار تومان در سال جاری منتشر کرده است.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود