کد خبر: 2825

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 942

احمدی نژاد،مناظرات88،دیوان عدالت اداری و مرتضوی

چکیده: در حالی که دولت دهم با افتخار اعلام کرده مصوبه قطعی و قانونی دیوان عدالت ادرای درباره لغو حکم ریاست سعید مرتضوی بر تامین اجتماعی را نمی پذیرد، بازخوانی نتایج مناظره انتخاباتی احمدی نژاد در سال […]

چکیده:

در حالی که دولت دهم با افتخار اعلام کرده مصوبه قطعی و قانونی دیوان عدالت ادرای درباره لغو حکم ریاست سعید مرتضوی بر تامین اجتماعی را نمی پذیرد، بازخوانی نتایج مناظره انتخاباتی احمدی نژاد در سال 1388 نتایج دیگری دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از بازتاب ؛ پس از آنکه دولت احکام قضایی صادر شده علیه مدیران خود را زیر سوال برد، اکنون نوبت به دیوان عدالت اداری رسیده است تا حکم صادره درباره سعید مرتضوی هم شامل این رویه گردد.


این در شرایطی است که تنها سه سال از برگزاری مناظره انتخاباتی سال 1388 احمدی نژاد گذشته است که در آن خطاب به رقیب خود گفت، اگر مصوبه ای ازدولت خلاف قانون باشد تنها بایک یاداشت به دیوان عدالت ادرای قابل ابطال است.

ظاهرا نباید از رییس محترم دولت توقع داشت حرفهای سه سال قبل و حتی سه ماه قبل خود را مراعات کند. اما آیا حافظه طرفداران سینه چاک احمدی نژاد در سال 1388 که دست زدن به هر اقدام و روشی را برای رییس جمهور کردن وی نه تنها مباح، بلکه واجب می دانستند هم به همین اندازه ضعیف شده است؟

متن کامل اظهارات احمدی نژاد در باره اهمیت و قدرت دیوان عدالت اداری در مناظره انتخاباتی 13 خرداد سال 1388 در ادامه می آید:


احمدی‌نژاد: من باید دوباره تکرار کنم، آن جمله قبلی را درباره قضاوت های جناب آقای موسوی، این دولت قانون را زیر پا گذاشته، شما استنادتان فقط به یک مصوبه مجلس است، آن هم قانون شوراهاست، شورای نگهبان می گوید این خلاف قانون اساسی است، مجمع تشخیص می پذیرد، اگر شما می خواهید قانون را اجرا کنید و واقعاً معترضید، دو خط بنویسید به دیوان عدالت اداری؛ ما قانون داریم که اگر دولت بر خلاف قانون عمل کرد، می‌آید باطل می کند.

بگذارید دوتا عدد بدهم، طبق اسنادی که ما داریم در دولت قبل تعداد مصوباتی که باطل شده است 303 تا است. در دولت ما 157 تا، مصوباتی که از ما توسط دیوان عدالت اداری باطل شده، دو و 3 دهم درصد و دولت قبل شش و نیم درصد. کی بیشتر تابع قانون است؟ و اصلاحاتی که ما انجام دادیم؛ در ایرادات مجلس بیشترین است، اتفاقاً ما داریم عین آن قانون مصوب مجمع را اجرا می کنیم، شما با 2 تا حقوقدان صحبت کنید، توجیه می کنند شما را، اگر فکر می کنید واقعاً ما داریم نقض قانون می کنیم، یک یادداشت می دهید دیوان عدالت اداری این قانون اساسی ماست، هرکس هر جایی بود، این را باطل می کند

 

منبع:انتخاب 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود