کد خبر: 2855

تاریخ انتشار: 1391-04-29 - 17:57

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 193

علامه سید محمد علی روضاتی درگذشت

چکیده: علامه سید محمد علی روضاتی (قدس الله نفسه الزکیه) صبح امروز پنجشنبه در اصفهان دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.     سایت کتابخانه مجلس نوشت: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا […]

چکیده:

علامه سید محمد علی روضاتی (قدس الله نفسه الزکیه) صبح امروز پنجشنبه در اصفهان دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

 

 

سایت کتابخانه مجلس نوشت:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

علامه سید محمد علی روضاتی (قدس الله نفسه الزکیه) صبح امروز پنجشنبه در اصفهان دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

بنا به گزارش رسیده، ایشان پس از تحمل چند روز بیماری، ابتدا در بیمارستان بستری و سپس به منزل شخصی منتقل شده بودند. علامه روضاتی خلف صالح علمای راستین شیعه، همچون علامه امینی، آقا بزرگ تهرانی و برجسته‌ترین شخصیت باقی مانده از خاندان روضاتی بودند.

خاندان معروف روضاتی در اصفهان منسوب به آیت الله سید محمد باقر موسوی صاحب کتاب مشهور روضات الجنات هستند و از خاندان‌های معروف و پر نفوذ و عالم پرور اصفهان در دو قرن اخیر محسوب می شوند.

کتابخانه مجلس طی سال گذشته دو عنوان کتاب محققانه از ایشان منتشر کرد. نخست تکلمه الذریعه در دو مجلد که حاوی یادداشت های علمی ایشان در کنار کتاب شریف الذریعه بود. و دیگری تکلمه طبقات اعلام الشیعه که در یک مجلد حاوی یادداشت های علمی آن بزگوار درحواشی کتاب طبقات بود.

کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، از سوی ریاست و کلیه کارکنان کتابخانه این مصیبت بزرگ را به جامعه علمی کشور، حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، محققان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گوید.

منبع:انتخاب

 

کتاب ناب:

علامعه روضاتی قدس سره از آن دسته عالمانی بود که همانند دیگر عالمان می توانست به کارهای معمول ومعهود حوزه ها مشغول باشد که غیر از اهمیت آن احیانا سبب جلب وجاهت های دنیوی نیز بوداما .گروهی از عالمان از جمله ایشان با فداکاری بیشتری وقت گرانقدر خود را صرف معرفی وشناساندن تراث ارزشمند تربیت یافتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام وقف می کنند تا هم زمینه بهره بیشتر غواصان علوم آل محمد علیهم السلام را فراهم کنند و هم مرجعیت علمی ائمه اهل البیت علیهم السلام را که تلاش علمی 14 قرن پیروان آنان،در حقیقت شرح و بسط فرمایشات ومیراث بزرگ بجا مانده از ائمه معصومین علیم السلام در جهت اجرای عملی حدیث شریف ثقلین و تمسک به آن است.

فداکاری شخصیت های علمی وسخت کوش همچون علامع روضاتی،شیخ آقابزرگ تهرانی،سیدعبدالعزیز طباطبائی و...قدس الله اسرارهم برای نشان دادن برتری علمی متمسکین به حدیث ثقلین نسبت به کسانی است که از این پیروی محروم مانده اند.

رحمت ورضوان الهی بر روح بزرگ این عالمان وتمام کسانی که  با امکاناتی اندک وناچیز ولی همتی بلند ووصف ناشدنی در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام تلاش شبانه روزی می کنند و چه زیبا این خدمات را انجام وظیفه ای نسبت به تکلیف خود در برابر نعمت ولایت می دانند.

خداوند ایشان غریق رحمت بی پایان خود گرداند و هم نشینی با ائمه معصومین و اولیائشان را نصیب شان گرداند. انشاءالله. 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود