کد خبر: 2879

تاریخ انتشار: 1391-04-26 - 23:37

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 827

وزیر دولت نهم:مشکلات اقتصادی با فرافکنی حل نمی‌شود / دولت صادقانه رفتار کند

چکیده: مصری،‌ با تاکید بر اینکه اقتصاد دستوری راه به جایی نخواهد برد، افزود: اقتصاد یک برنامه و به عبارتی بازار عرضه و تقاضا است که به صورت دستوری نمی‌توان آن را اداره کرد. / عضو کمیسیون اجتماعی در […]

چکیده:

مصری،‌ با تاکید بر اینکه اقتصاد دستوری راه به جایی نخواهد برد، افزود: اقتصاد یک برنامه و به عبارتی بازار عرضه و تقاضا است که به صورت دستوری نمی‌توان آن را اداره کرد. / عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه طبق شواهد موجود به نظر می‌رسد که اولویت امروز دولت تورم و گرانی نیست، ‌تصریح کرد: اگرچه ممکن است در دولت اقداماتی برای حل مسائل اقتصادی انجام شود اما انعکاس و اثر بیرونی آن را نمی‌بینم، بنابراین این‌طور استنباط می‌کنیم که اولویت دولت در کشور تورم و گرانی در کشور نیست زیرا کمتر از آن صحبت کرده و راهکار می‌دهد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه نباید با فرافکنی همه مشکلات در حوزه اقتصاد را به گردن تحریم‌ها انداخت،‌ گفت: اگرچه نباید مزاحمت‌هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد کشور داشته را انکار کرد اما نمی‌توان آن را عامل اصلی گرانی در کشور دانست.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه فاکتورهای مختلفی در تشدید مشکلات اقتصادی موثر است، افزود: مجموعه‌ای از عوامل باعث شده، کشور از نظر اقتصادی به ویژه در بخش تورم و اشتغال با مشکلات جدی روبرو شود که ضرورت دارد برای حل آن با نگاهی همه جانبه سهم هر متغیر در بروز مشکلات اقتصادی تعیین شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عوامل موثر در بروز مشکلات اقتصادی تک عاملی نیست، ادامه داد: ‌اگر بخواهیم با فرافکنی همه مشکلات در حوزه اقتصاد را به گردن تحریم‌ها بیندازیم نه تنها مرتکب اقدامی ناصواب شدیم بلکه اگر تصمیمی برای رفع آن داشته باشیم، از آنجا که با فرافکنی تنها روی یک عامل متمرکز شده و از عوامل دیگر غافل ماندیم، باز مشکل برطرف نخواهد شد.



فقدان برنامه‌ریزی دقیق در هدفمندی یارانه‌ها، از عوامل افزایش قیمت‌ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،‌ ادامه داد: اگرچه نمی‌توان مزاحمت‌هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد کشور به دنبال داشته انکار کرد اما نباید آن را عامل اصلی گرانی در کشور دانست.

وی نبود برنامه‌ریزی دقیق در هدفمندی یارانه‌ها را از عوامل افزایش قیمت‌ها و تشدید مشکلات اقتصادی کشور خواند و تاکید کرد: متاسفانه در هدفمندی یارانه‌ها، وزارتخانه‌هایی که مسئولیت برآورد اثرات هدفمندی را بر کالاهای حوزه مسئولیت خود داشتند در ادای وظایف خود کوتاهی کرده و بررسی‌های لازم را انجام ندادند.

مصری با انتقاد از فقدان حمایت از بخش تولید در کشور بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها،‌ تصریح کرد: دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به جای اینکه حمایت‌ها را به سمت تولید هدایت کند، آن را نقد کرده و به جیب مردم سرازیر کرد عاملی که موجب افزایش نقدینگی در جامعه شد.

نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در شرایطی که تجارت خارجی کشور با تحریم روبرو بوده و تولید داخل نیز پاسخگوی نیاز مردم نیست، تزریق پول تنها قدرت خرید مردم را افزایش داده و تورم را تشدید می‌کند،‌ این اتفاق هیچ ارتباطی به تحریم‌های خارجی ندارد.



کشور با اقتصاد دستوری اداره نمی‌شود
مصری،‌ با تاکید بر اینکه اقتصاد دستوری راه به جایی نخواهد برد، افزود: اقتصاد یک برنامه و به عبارتی بازار عرضه و تقاضا است که به صورت دستوری نمی‌توان آن را اداره کرد.

وی وجود اشکال در سیستم بانکداری کشور را از دیگر عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور خواند و تصریح کرد: تا زمانی که سیستم بانکداری ما به صورت سنتی اداره شود و در بخش تولید، شاهد تحمیل هزینه ۳۰ درصدی تامین اجتماعی، سود ۲۸ درصدی بانک و مالیات برای تولیدکنندگان باشیم به طور قطع تولید نهایی ایران قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه طبق شواهد موجود به نظر می‌رسد که اولویت امروز دولت تورم و گرانی نیست، ‌تصریح کرد: اگرچه ممکن است در دولت اقداماتی برای حل مسائل اقتصادی انجام شود اما انعکاس و اثر بیرونی آن را نمی‌بینم، بنابراین این‌طور استنباط می‌کنیم که اولویت دولت در کشور تورم و گرانی در کشور نیست زیرا کمتر از آن صحبت کرده و راهکار می‌دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با تعامل و همکاری واقعیت‌های جامعه را پذیرفته و صادقانه با مردم برخورد کند‌، گفت: دولت باید برنامه‌های اطمینان بخش خود را در حوزه اقتصاد با مردم در میان بگذارد زیرا برخورد و رفتارهای ابهام آمیز برای مردم بسیار سخت و ناگوار خواهد بود.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود