کد خبر: 2895

تاریخ انتشار: 1391-04-25 - 21:46

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 870

پروژه ایران هراسی،ایران رکورد شوروی را زد: بزرگ ترین تهدید برای آمریکا

چکیده: مقایسه نتایج نظر سنجی همین شبکه آمریکایی در دهه های گذشته نشان می دهد که در دوره جنگ سرد و در دهه 1980 ، شوروی سابق با وجود دارا بودن دهها هزار موشک هسته ای آماده پرتاب به خاک آمریکا ، به چنین […]

چکیده:

مقایسه نتایج نظر سنجی همین شبکه آمریکایی در دهه های گذشته نشان می دهد که در دوره جنگ سرد و در دهه 1980 ، شوروی سابق با وجود دارا بودن دهها هزار موشک هسته ای آماده پرتاب به خاک آمریکا ، به چنین رکوردی در افکار عمومی آمریکایی ها نرسیده است

 

نتایج نظر سنجی شبکه تلویزیونی سی ان ان در آوریل سال جاری میلادی نشان می دهد که بیش از 81 درصد از مردم آمریکا ، ایران را تهدیدی "خیلی جدی" یا "تقریبا جدی" برای این کشور می دانند.

به گزارش عصر ایران مقایسه نتایج نظر سنجی همین شبکه آمریکایی در دهه های گذشته نشان می دهد که در دوره جنگ سرد و در دهه 1980 ، شوروی سابق با وجود دارا بودن دهها هزار موشک هسته ای آماده پرتاب به خاک آمریکا ، به چنین رکوردی در افکار عمومی آمریکایی ها نرسیده است.

در نوامبر سال 1985 نتایج یک نظر سنجی شبکه سی ان ان نشان می داد که شوروی سابق از دید 76 درصد از پرسش شوندگان آمریکایی تهدیدی " بسیار جدی " یا " تقریبا جدی " بود و تنها 32 دصد از پرسش شوندگان شوروی را تهدیدی "بسیار جدی" ارزیابی کرده بودند.

در حالی که در نظر سنجی آوریل سال جاری میلادی 81 درصد از پرسش شوندگان ایران را تهدیدی "بسیار جدی" یا "تقریبا جدی" دانسته اند و 48 درصد از پرسش شوندگان ایران را تهدیدی "بسیار جدی" دانسته اند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی 84 درصد از پرسش شوندگان هدف ایران از فعالیت های هسته ای را دست یابی به سلاح هسته ای دانسته اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که ظاهرا پروژه " ایران هراسی" که از سوی جمع بزرگی از دولت ها ، لابی ها ، رسانه ها ، شخصیت ها و صاحبان سرمایه در حال اجرا است ، توانسته است ایران را به عنوان تهدیدی بزرگ برای افکار عمومی آمریکا جا بیندازد.

 

منبع: عصرایران 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود