کد خبر: 2949

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 011

نقش احمدی نژاد در تعطیلی روزنامه سلام

چکیده: اگرچه وزارت اطلاعات به دستور خاتمی پس از واقعه کوی دانشگاه در شب 18 تیر شکایت خود را پس گرفت ولی کیفرخواست من از طرف نمایندگان و شکایتی که آقای احمدی نژاد به عنوان استاندار اردبیل از نشر […]

چکیده:

اگرچه وزارت اطلاعات به دستور خاتمی پس از واقعه کوی دانشگاه در شب 18 تیر شکایت خود را پس گرفت ولی کیفرخواست من از طرف نمایندگان و شکایتی که آقای احمدی نژاد به عنوان استاندار اردبیل از نشر اکاذیب روزنامه سلام داشت برای دادگاه کافی بود و پس از قرائت کیفرخواست، موسوی خوئینی‌ها دفاع ضعیفی کرد و قاضی رأی به محکومیت ایشان وتوقیف روزنامه داد .

شاید عده زیادی ندانند که رئیس جمهور احمدی نژاد در دوران حضور در سمت استانداری اردبیل، برای شکایت از یک روزنامه اصلاح طلب نیز اقدام کرده است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون حوادث تیرماه سال 78 در گفتگو با فارس صحبت های جالبی بیان کرده است.

وی در بخشی از این گفتگو پیرامون تعطیلی روزنامه سلام می گوید: قانون مطبوعات بر اساس اصلاحیه و پیشنهادی با توجه به شفاف بودن و متقن بودن استدلال‌ها در 16 تیر تصویب شد و نمایندگان به جوسازی مطبوعات از جمله سلام در روز 15 تیر 78 توجهی نکردند.

ترقی همچنین در پاسخ به این سوال که چطور روزنامه سلام توقیف شد!، پاسخ می دهد:
پس از تصویب اصلاحیه در مجلس، غروب همان روز وزارت اطلاعات از روزنامه سلام بخاطر چاپ سند جعلی وزارت اطلاعات و نشر اکاذیب شکایت کرد و لذا دادگاه روزنامه را به علت ارتکاب جرایم مطبوعاتی توقیف کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که عکس العمل جریان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای نسبت به این ماجرا چه بود پاسخ می دهد: معلوم بود، تمام تشکل‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌هایشان بصورت هماهنگ تعطیلی روزنامه سلام را غیرقانونی، مقابله با دولت، مخالفت با توسعه سیاسی دانستند و حتی روزنامه حزب مشارکت و نشاط تهدید به عواقب زیانبار این اقدام کردند.

او در ادامه به بیان ماوقع دادگاه روزنامه سلام و شکایت طرح شده از سوی احمدی نژاد، استاندار وقت اردبیل نیز اشاره می کند و می افزاید: اگرچه وزارت اطلاعات به دستور خاتمی پس از واقعه کوی دانشگاه در شب 18 تیر شکایت خود را پس گرفت ولی کیفرخواست من از طرف نمایندگان و شکایتی که آقای احمدی نژاد به عنوان استاندار اردبیل از نشر اکاذیب روزنامه سلام داشت برای دادگاه کافی بود و پس از قرائت کیفرخواست، موسوی خوئینی‌ها دفاع ضعیفی کرد و قاضی رأی به محکومیت ایشان وتوقیف روزنامه داد .

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود