کد خبر: 2955

تاریخ انتشار: 1391-04-18 - 01:27

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 873

110هزارتومان آقای معاون یا 25هزارتومان آقای وزیر تناقض در آمار فروش نمایشگاه کتاب/آمار وزیر ارشاد درست است یا معاونش

چکیده:  با به پایان رسیدن نمایشگاه کتاب وزیر ارشاد و معاون فرهنگی وی آمارهای مختلفی از میزان فروش و تعداد حضور یافتگان در نمایشگاه کتاب ارائه دادند. حال سوال اینجاست که کدامیک از این آمارها به واقعیت […]

چکیده:

 با به پایان رسیدن نمایشگاه کتاب وزیر ارشاد و معاون فرهنگی وی آمارهای مختلفی از میزان فروش و تعداد حضور یافتگان در نمایشگاه کتاب ارائه دادند. حال سوال اینجاست که کدامیک از این آمارها به واقعیت نزدیک‌ترند.

 

بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تاریخ 16 تیر 1390 رییس نمایشگاه کتاب تهران گفت: نتایج نظرسنجی‌های روزانه طی ایام نمایشگاه نشان می‌دهد که در مقایسه با جمعیت کشور حدود 7 درصد جمعیت ایران شامل (3 درصد تهران و 4 درصد شهرستان‌ها) ضمن بازدید از نمایشگاه بیش از 180 میلیارد تومان کتاب خریداری نموده‌اند که به طور میانگین سهم خرید هر نفر در این خصوص 110 هزار و هفتصد تومان بوده است.

دری افزود: طبق آمار موجود 85 و 8 دهم درصد از بازدیدکنندگان هدف از حضورشان در نمایشگاه را صرفاً برای خرید کتاب عنوان نموده‌اند و مطالعات آنان ارزیابی کرده‌اند و 92 و 2 دهم درصد از بازدید کننده‌گان از بازدیدشان در نمایشگاه ابراز رضایت نموده‌اند.



* یک آمار دیگر از آقای معاون

این آمار در حالی است که خود آقای دری 23 خرداد 91 در نشست تقدیر از دست اندر کاران نمایشگاه کتاب اعلام کرده بود: میزان فروش کتاب در نمایشگاه امسال تهران 150 میلیارد تومان بوده است که این رقم در مقایسه با آمار سال قبل 25 میلیارد تومان کاهش را نشان می‌دهد.


* وزیر ارشاد: مردم 25هزار تومان خرید کردند

حالا این را مقایسه کنید با آمارهایی که آقای حسینی وزیر ارشاد در اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران ( 23 اردیبهشت 91) ارائه داد: میانگین خرید افراد در نمایشگاه امسال کتاب تهران 25 هزار و 300 تومان بوده است و70 درصد بازیدکنندگان از بازدید خود ابراز رضایت کردند.


* بهمن دری: بازدید 6میلیون نفر از نمایشگاه کتاب

از طرف دیگر آقای دری 26 اردیبهشت اعلام کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و شمارش‌های صورت گرفته در مبادی ورودی نمایشگاه و اطلاعات نهاد های شهری اعم از مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و گزارشهای پارکینگهای نمایشگاه بیش از6 میلیون و 200 هزار نفر از نمایشگاه امسال بازدید کردند .


* تناقض در آمار وزیر ارشاد و معاونش

حالا با یک ضرب و تقسیم ساده این ارقام را محاسبه می‌کنیم و نتایج را بار دیگر بررسی می کنیم:

اگر 180 میلیارد تومان را تقسیم بر 6 میلیون و 200 هزار نفر بازدید کننده تقسیم کنیم می‌شود: 29 هزار تومان یعنی هر بازدیدکننده به طور میانگین 29 هزار تومان کتاب خریدند نه 110 هزار و 700 تومان.

اگر 150 میلیارد تومان، آمار قبلی آقای دری را بر 6 میلیون و 200 هزار نفر بازدید کننده تقسیم کنیم می‌شود: 24 هزار و 93 تومان می شود یعنی هر بازدیدکننده به طور میانگین 24 هزار و 93 تومان کتاب خریدند نه 110 هزار و 700 تومان.

اگر به گفته آقای دری هر بازدید کننده به طور میانگین 110 هزار و 700 تومان کتاب خریده اند و این عدد را ضرب در 6 میلیون و 200 هزار نفر کنیم می‌شود: 686 میلیارد و 340 میلیون تومان نه 180 میلیارد تومان.

اگر به گفته آقای حسینی هر بازدیدکننده به طور میانگین 25 هزار و 300 تومان کتاب خریده باشند، این عدد را ضرب در 6 میلیون و 200 هزار بازدید کننده کنیم می‌شود: 156 میلیارد و 860 میلیون تومان که این عدد میزان فروش نمایشگاه کتاب بوده است.

 

منبع:فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود