کد خبر: 2961

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 839

گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان!

چکیده: عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل به دلیل گرانی کاغذ، ‌بیان کرد: اگر نشریه، رسانه و روزنامه مستقل در کشور دچار مشکل و تعطیل شود، فاجعه است و نشان […]

چکیده:

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل به دلیل گرانی کاغذ، ‌بیان کرد: اگر نشریه، رسانه و روزنامه مستقل در کشور دچار مشکل و تعطیل شود، فاجعه است و نشان می‌دهد که آن مملکت در بخش مهمی از دموکراسی خود دچار اختلال است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل ‌بیان کرد: گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره مشکل گرانی کاغد در کشور گفت: اگرچه نان در کشور ما به عنوان برکت دانسته می‌شود و در سفره مردم قداست دارد، اما با یک نگاه فرهنگی می‌توان به این نتیجه رسید که گرانی کاغذ بدتر از گرانی نان است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: ارزانی کاغذ، در دسترس بودن و جلوگیری از افزایش قیمت آن، کمتر از اهمیت مساله نان نیست زیرا در اینجا، مساله بعد معنوی پیدا می‌کند چراکه نخبگان، اهل فرهنگ، اصحاب رسانه و آنها که به دنبال جریان صحیح اطلاع رسانی هستند، با آن سر و کار دارند و در صورت هرگونه مشکلی در این عرصه، مخاطب دست خالی می‌ماند.

وی خواستار اهتمام و عنایت بیشتر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد شد و تصریح کرد: مجلس می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند و با اختصاص بودجه‌هایی، به حل این معضل کمک کند؛ ضمن آنکه دیوان محاسبات و قوه مقننه باید نظارت دقیقتر نسبت به توزیع یارانه کاغذ داشته باشند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره چگونگی تقسیم یارانه کاغذ در کشور گفت: بیش از یک سال این موضوع دغدغه ما در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شده بود و بارها نسبت به وضعیت توزیع یارانه کاغذ میان مطبوعات مختلف انتقاد کردیم که نمونه آن درخواست چاپ آگهی‌های دولتی به طور عادلانه میان روزنامه‌ها بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مسئولان اعلام می‌کنند این مسائل مورد تجدید نظر واقع شده و منطق و شاخصی وجود دارد که وزارت ارشاد بر اساس آن رفتار می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اعلام هشدار نسبت به خطر تعطیلی روزنامه‌های مستقل به دلیل گرانی کاغذ، ‌بیان کرد: اگر نشریه، رسانه و روزنامه مستقل در کشور دچار مشکل و تعطیل شود، فاجعه است و نشان می‌دهد که آن مملکت در بخش مهمی از دموکراسی خود دچار اختلال است.

 

منبع:+ 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود