کد خبر: 3015

تاریخ انتشار: 1391-04-06 - 18:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 882

خاطره ناگفته آیت‌الله ری‌شهری از مرقومه امام خمینی در مواجهه با آمریکا

چکیده: آیت‌الله ری‌شهری از طرح ویژه وزارت اطلاعات برای مواجهه با آمریکا در سال‌های پایانی جنگ و ارسال آن برای حضرت امام و رهنمود‌های ایشان می‌گوید.   به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، […]

چکیده:

آیت‌الله ری‌شهری از طرح ویژه وزارت اطلاعات برای مواجهه با آمریکا در سال‌های پایانی جنگ و ارسال آن برای حضرت امام و رهنمود‌های ایشان می‌گوید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در دیدار ساعتی پیش فرماندهان و تعدادی از کارکنان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، اظهار داشت: از وظایف همه منتظران واقعی حضرت ولی‌عصر(عج) این است که تلاش کنند، حکومتی که با مجاهدت ایثارگران و با نفس مسیحایی امام خمینی(ره) شکل گرفته است، بدون هیچ خدشه‌ای به صاحب اصلی خودش یعنی حضرت حجت(عج) تحویل داده شود.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار به همه پاسداران ارزش‌های انقلاب اسلامی، با استناد به روایاتی که از حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) نقل شده است، افزود: انتظار فرج با فضیلت‌ترین اعمال شیعیان در عصر غیبت حضرت حجت(عج) است، اما مهمترین نکته این است که بدانیم انتظار امام عصر(عج) دارای چه مولفه‌هایی است و چگونه تفسیر می‌شود.

رئیس موسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث گفت: انتظار به دو بخش انتظار منفی و مثبت قابل تفسیر است و انتظار منفی این است که منتظر دست روی دست بگذارد، تا امام زمان(عج) ظهور کند و با اعجاز الهی مستکبران را نابود کند و رفاه و آسایش را در جهان بگستراند، بدون اینکه کوچکترین نقشی در زمینه‌سازی چنین حکومتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این نوع انتظار، در واقع انتظار نیست، انتظار هر چیز متناسب با رهاورد آن است، رهاورد امام عصر(عج) قیام برای به پا داشتن ارزش‌های انسانی است و در رأس آن عدالت اجتماعی است، بنابراین انتظار واقعی به معنای آمادگی و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی مهدوی است و این نوع انتظار، انتظار مثبت است.

آیت‌الله ری‌شهری چراغانی کردن‌ها و برپایی جشن و شادمانی و مولودی خوانی در ایام ولادت حضرت را از برنامه‌های خوب و لازم فرهنگ جامعه برشمرد و گفت: ولی مهم‌تر از این‌ها زمینه‌سازی برای حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

رئیس موسسه علمی ‌ـ فرهنگی دارالحدیث، انتقال معارف اهل بیت علیهم السلام و تعمیق دشمنی و نفرت از مستکبران در میان مردم جهان را از جمله مهم‌ترین ارکان زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌سازی‌های مهم برای ظهور حضرت حجت(عج)، تعمیق بغض و نفرت از استکبار و قدرت‌های زورگو و در راس آن‌ها آمریکا در میان مردم خودمان و سایر جهانیان است.

وی گفت: عمق دادن به نفرت از سران استکبار و در راس آن‌ها آمریکا، یکی از برکات انقلاب اسلامی بود که امام راحل بر آن تاکید فراوان داشتند و امروز مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده همان راه هستند.

خاطره ناگفته آیت‌الله ری‌شهری از مرقومه امام خمینی در مواجهه با آمریکا

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در این دیدار به ذکر خاطره‌ای مربوط به سال‌های پایانی جنگ در وزارت اطلاعات پرداخت و گفت: در سال‌های پایانی جنگ، طرح ویژه‌ای توسط وزارت اطلاعات در مواجهه با آمریکا به سران قوا پیشنهاد شد و در جلسه‌ای به تصویب رسید، ولی برای رعایت احتیاط اینجانب در تاریخ بیست و ششم خردادماه سال 67 (26/03/67) طرح یاد شده را برای حضرت امام خمینی (ره) فرستادم تا اگر رهنمودی درباره آن دارند، بفرمایند.

رهنمودهای امام راحل در مواجهه با آمریکا فراموش نشدنی است

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: چند روز بعد 30 خرداد ماه سال 67 (30/03/1367) مرحوم حاج احمدآقا پاسخ حضرت امام را چنین منعکس کردند: « در جریان بحث رابطه آمریکا چند مساله باید کاملا روشن شود. یک باید همیشه در دل همه دست‌اندرکاران به‌ویژه شما که مسئولیت این کار را به عهده گرفته‌اید بغض و کینه آمریکا محفوظ باشد چرا که آن‌ها و سایر ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها به تنها چیزی که فکر می‌کنند، نابودی اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی است. دو توجه کنید که آن‌ها در زمینه‌های مختلف دارای سابقه می‌باشند یک‌مرتبه کار به‌جایی نرسد که متوجه شوید آن‌ها شما را فریب داده‌اند.

وی افزود: نکته سوم این بود که به صورتی حرکت کنید که در هر لحظه که تصمیم داشتید توان بازگو کردن مسئله را صادقانه برای مردم داشته باشید و چهارم کسانی را که دنبال این گونه ماموریت‌ها می‌فرستید دارای ظرفیت‌های لازم باشند که خدای ناکرده، عکس آن چه را که می‌خواهید، حاصل نگردد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در پایان به زمینه‌سازی فرهنگی و تبلیغ عملی به عنوان دیگر مولفه‌های اصلی انتظار فرج اشاره کرد و افزود: باید به معارف دین با رفتارمان وفادار باشیم و نه اینکه صرفا با زبان مردم را به اصول و معارف دعوت کنیم.

در ابتدای این دیدار فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، در سخنانی حضور در بارگاه منور حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و بهره‌مندی از محضر علمای بزرگ را از برنامه‌های فرماندهان و جمعی از کارکنان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام هفته گرامیداشت مقام پاسدار عنوان کرد.

 

منبع: فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود