کد خبر: 3030

تاریخ انتشار: 1391-04-04 - 07:14

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 964

بیش از یک میلیون و دویست هزار ایرانی مزین به نام و القاب حضرت عباس

چکیده: نام سقا از القاب حضرت عباس(ع) 423بار و نام‌های ابوالفضل 490هزارو 257 بار، ابوالقاسم 95هزارو 183بار و ابوفاضل 587بار از فراونترین کنیه‌های ایشان است که در این پایگاه به ثبت رسیده است. انتخاب […]

چکیده:

نام سقا از القاب حضرت عباس(ع) 423بار و نام‌های ابوالفضل 490هزارو 257 بار، ابوالقاسم 95هزارو 183بار و ابوفاضل 587بار از فراونترین کنیه‌های ایشان است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.

انتخاب نام‌های مناسب و معنادار، تأثیر زیادی بر روی فرزندان می‌گذارد و بهتر است در انتخاب نام فرزندان، نام‌های مبارک ائمه و حضرت رسول اکرم(ص) در اولویت قرار گیرند. هم اکنون بیش از یک میلیون و دویست هزار ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های حضرت عباس هستند.

براساس گزارشهای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور نام عباس بیش از 600هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش‌ها، نام سقا از القاب حضرت عباس(ع) 423بار و نام‌های ابوالفضل 490هزارو 257 بار، ابوالقاسم 95هزارو 183بار و ابوفاضل 587بار از فراونترین کنیه‌های ایشان است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.

سالروز میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز

سالروز خجسته میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حماسه آفرین دشت کربلا بنام روز جانباز نامیده شده است. جانبازانى که حکایت شگفت آفرینى آنها در عرصه‌های جهاد و حماسه، تکان دهنده بوده است.

مردانى که هشت سال در برابر یورش گسترده و همه جانبه دشمنان نور و روشنایى، ایستادگى کرده‌اند و مقاومتشان را نشان فرشتگان دادند،آنها فقط قهرمانان جسم نیستند،بلکه پهلوانان روح نیز مى‌باشند.

میلاد با سعادت حضرت عباس (ع)

تابش طلایی آفتاب، چهارمین روز شعبان سال 26 هجری قمری را در مدینه نوری دیگر می‏‌بخشید. بلور دل‌های شیفتگان امیرمؤمنان علی(ع) لبریز از شور و شوق می‌شد و کوچه‌های بنی‌هاشم، آغوش خود را به روی زائران خانه حضرت می‌‏گشود. چهره علاقه ‏مندان اهل‏ بیت(ع) را شبنم شادی فرا گرفته بود و برای دیدار نو رسیده مولای خویش بر یکدیگر پیشی می‌‏گرفتند. شور و شعف، خانه علی(ع) را فرا گرفته و نگاه همگان به سخاوت لبان مولا بود تا انتخاب نام نوزاد را نظاره کنند و شیرینی اولین کلام او را بیابند.

نام‏گذاری حضرت ابوالفضل علیه السلام

هنگامی که حضرت ابوالفضل علیه السلام به دنیا آمد، ام البنین، قنداقه نوزاد را به دست امیرمؤمنان علی(ع) داد تا نامی برای وی برگزیند. حضرت در گوش راست وی اذان و در گوش چپش اقامه گفت تا از همان ابتدا جانش با نوای خوش آن صفا یابد. آن ‏گاه فرمود: «من او را به نام عمویم، عباس می ‏نامم.» سپس دست ‏های نوزاد را بوسید و اشک به صورتش جاری شد و فرمود: «گویا می بینم این دست ‏ها در کنار رود فرات در راه یاری دین خدا قطع خواهد شد».

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود