کد خبر: 3065

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 828

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از عملکرد بانک‌ها ربای مضاعف توجیه شرعی ندارد / به حال بانک‌ها فکری شود/برخی فیلمهای اکران شده با مجوز وزارت ارشاد به لحاظ اخلاقی وحشتناک است

چکیده: آیت الله مکارم شیرازی عملکرد بانکها را از دیگر مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: بانکها جریمه دیرکرد و جریمه بر جریمه می گیرند چیزی که خلاف شرع بین است و اسمش هم بانکداری اسلامی است. مرجع تقلید […]

چکیده: آیت الله مکارم شیرازی عملکرد بانکها را از دیگر مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: بانکها جریمه دیرکرد و جریمه بر جریمه می گیرند چیزی که خلاف شرع بین است و اسمش هم بانکداری اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وضع نامناسب فرهنگی تاکید کرد: برخی فیلمهایی با مجوز وزارت ارشاد در کشور پخش می شود که به لحاظ فرهنگی وحشتناک است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصرمکارم شیرازی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس مجلس در قم اظهار داشت: ما روزانه قریب به دو هزار نامه و ایمیل و فکس و ... دریافت می کنیم که نگرانیهای مردم در آنها منعکس شده است.

نگرانی مردم از گرانی نان

وی افزود: یکی از نگرانی های عمده مردم گرانی است که مخصوصا در گرانی نان ظاهر شده و مردم معتقدند که با زور نمی توان افراد را مجبور کرد تا نان و شیر ارزان بفروشند بلکه باید ریشه گرانیها را برطرف کرد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم گاهی ما را هم مقصر می دانند که چرا با صراحت این مسائل را نمی گوییم، تصریح کرد: گرانی سر و صدای مردم را درآورده وباید برای آن فکری شود.

این مرجع تقلید مسایل فرهنگی را از دیگر دغدغه ها و نگرانیهای مردمی برشمرد و ادامه داد: عامل بسیاری از این مسایل دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است و گاهی فیلمهایی با مجوز ارشاد پخش می شود که وحشتناک است همچنین مردم معتقدند که صدا و سیما نیز در مسایل اخلاقی و فرهنگی خوب عمل نمی کند و اگر کسانی هم امر به معروف کنند دچار مشکلاتی می شوند.

وی اظهار داشت: اخیرا نیروی انتظامی حرکتی را شروع کرده که مبارک است البته اگر اثر آن را با انجام کارهایی خنثی نکنند و از بین نبرند.

جریمه بر دیرکرد خلاف شرع است

مکارم شیرازی عملکرد بانکها را از دیگر مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: بانکها جریمه دیرکرد و جریمه بر جریمه می گیرند چیزی که خلاف شرع بین است و اسمش هم بانکداری اسلامی است.

وی تاکید کرد: دریافت جریمه بر سود ربای مضاعف است که در قرآن به آن تصریح شده و هیچ توجیه شرعی ندارد.

سوال از رئیس مجلس/ضمانت عدم اجرای بودجه توسط مسئولین مربوطه چیست؟

همچنین آیت الله مکارم شیرازی با طرح سئوالاتی خطاب به رئیس مجلس گفت: بودجه خوبی با توضیحات شما برای امسال بسته شده اما چه ضمانت اجرایی دارد و اگر مسئولان همان طور که گاهی با صراحت می گویند ما اجرا نمی کنیم اجرا نکنند چه برخوردی می توانید داشته باشید و لاریجانی نیز به برخوردهای قانونی از طریق رئیس مجلس و ... اشاره کرد.

وی همچنین سئوالی درباره تعداد نمایندگاناصلاح طلب مجلس از لاریجانی پرسید که لاریجانی گفت: در مجلس نهم 8 نماینده اصلاح طلب حضور دارند که افراد معتدل و خوبی هستند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود