کد خبر: 3141

تاریخ انتشار: 1391-03-07 - 14:07

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 938

سيد حسن خميني: تورم، حاصل پشت پا زدن به عقلانيت است

چکیده: وي با بيان اينکه عقلانيت با توکل و دعا منافات ندارد، گفت: انسان وقتي از طريق عقلاني به تصميم رسيد، آنگاه توکل مي‌کند و به بزرگان دين متوسل مي‌شود. همچنين از خداوند همواره مي‌خواهد که تصميم […]

چکیده: وي با بيان اينکه عقلانيت با توکل و دعا منافات ندارد، گفت: انسان وقتي از طريق عقلاني به تصميم رسيد، آنگاه توکل مي‌کند و به بزرگان دين متوسل مي‌شود. همچنين از خداوند همواره مي‌خواهد که تصميم صحيح را براي او پديد آورد. پس دعا در طول رفتار عقلاني است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني با اعضاي حزب کارگزاران سازندگي و جمعي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب شهرستان ري ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، سيد حسن خميني در اين ديدار که در حرم مطهر امام(ره) صورت گرفت، اظهار داشت: امام خميني (ره) با مشورت و بدون اتکا به امور غيرعقلاني تصميم مي‌گرفتند و تمام رفتارهاي امام تابع يک نظام عقلانيت انساني بود و هيچگاه به رمل و خرافه و امور غيرعقلاني اتکا نمي‌کرد.

وي افزود: پرواز امام به تهران در شب 12 بهمن، مهمترين حادثه يکصد ساله اخير ايران است. اينکه همه چيز در رفتار يک فرد جمع بشود و در يک زمان کوتاه، يک مسئله بزرگ اتفاق بيفتد و تأثيرگذاري آن بسيار وسيع باشد، مهم است. پرواز امام يک حادثه بسيار مهم بود اما امام براي اين پرواز مهم استخاره نکرد.سيدحسن خميني تصريح کرد: ايشان حوزه مشاوراني داشت و با مشورت و بدون اتکا به امور غيرعقلاني، تصميم مي‌گرفتند.

وي با بيان اينکه عقلانيت با توکل و دعا منافات ندارد، گفت: انسان وقتي از طريق عقلاني به تصميم رسيد، آنگاه توکل مي‌کند و به بزرگان دين متوسل مي‌شود. همچنين از خداوند همواره مي‌خواهد که تصميم صحيح را براي او پديد آورد. پس دعا در طول رفتار عقلاني است.

سيدحسن خميني با بيان خاطره‌اي از امام(ره) اظهار داشت: بنده سال پنجم ابتدايي بودم و ظاهرا امتحان نهايي بود؛ به امام گفتم "آقا ما را دعا کنيد قبول شويم"، امام فرمودند "اگر درس‌هايت را خوانده باشي، قبول مي شوي والا...."

وي خاطرنشان کرد: پيامبر مکرم اسلام در جنگ خندق، منتظر جبرئيل نبود و در جنگ احد تصميم‌گيري عقلاني کرد و پيامبر هيچ وقت بدون برنامه به جنگ نرفت و امام عزيز نيز در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس دقيقا مطابق با قواعد عقلاني جامعه پيش مي‌رفتند.

سيدحسن خميني در پايان اظهار داشت: نبايد به عقلانيت پشت پا زد، مثلا اقتصاد قواعدي دارد و نقدينگي بالا در جامعه تورم به وجود مي‌آورد و عقل اقتضا مي‌کند که به اين قواعد توجه کنيم.

در اين مراسم پدر و برادر سه شهيد اسماعيلي و برادر سه شهيد صادقي و تعدادي از روحانيون اصلاح طلب شهرستان‌هاي ري و اسلامشهر حضور داشتند و در ابتداي اين مراسم اسماعيل شاه‌محمدي دبير حزب کارگزاران سازندگي شهرستان ري به معرفي جمع حاضر پرداخت و نقطه نظرات خود را مطرح کرد.

 

منبع: عصرایران 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود