کد خبر: 3140

تاریخ انتشار: 1391-03-07 - 14:14

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 253

اعضای جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه معرفی شدند

چکیده: اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای یک دوره چهار ساله معرفی شدند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اسامی […]

چکیده: اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای یک دوره چهار ساله معرفی شدند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اسامی اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه را معرفی کرد.

بر این اساس آیات رضا استادی، سیدهاشم حسینی بوشهری، مرتضی مقتدایی، ابوالقاسم وافی، سید احمد خاتمی و حجج اسلام و المسلمین سید محمد غروی و علی نکونام گلپایگانی برای دوره ششم شورای عالی حوزه های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از کسب تایید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید با حکم آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین به این سمت منصوب شدند.

گفتنی است؛ «شورای عالی حوزه علمیه قم»، تشکلی از علما و خبرگان اسلامی است که عهده‌‌دار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در بخشهای مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، اجتماعی، و معیشتی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌هایی که از امکانات و خدمات حوزه علمیه قم استفاده می‌کنند، می‌باشد. تعداد اعضای شورای عالی حداقل، 7 نفر می‌باشد و مدت فعالیت آن در هر دوره، 4 سال است.

همچنین شورای عالی، به منظور اجرای مصوبات خود و اداره حوزه علمیه، یکی از فضلای شایسته و لایق را به عنوان مدیر انتخاب می‌کند و کارهای اجرایی را به او می‌سپارد تا به کمک معاونان و سایر همکاران، آنها را اجرا نماید. بنابراین، شورای عالی، مسئول سیاست‌گذاری حوزه در حیطه مذکور در اساس‌نامه است و مدیر حوزه، مسئول تحقق‌بخشیدن به آنهاست.

شایان ذکر است، آیات و حجج اسلام والمسلمین محمد یزدی، محمد مومن، رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، سید محمد غروی، محمود رجبی و محمود عبدالهی اعضای دوره پنجم شورای عالی حوزه بودند.

 

منبع:+ 

 2تن از شگردان آقاي مصباح آقايان عبداللهي ورجبي نتوانستند آراي لازم براي عضويت در شوراي عالي را كسب كنند.ودر اين دوره كنار گذاشته شدند. 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعضای دوره ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه معرفی كرد

، در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:‌ اعضای محترم دوره ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه که پس از تصویب در شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و معرفی به مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم» و کسب تأیید آن بزرگواران به عضویت شورای عالی حوزه‌های علمیه منصوب شده‌اند، به شرح ذیل ایفاد می‌شود.

1- حضرت آیت الله رضا استادی

2- حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری

3- حضرت آیت الله مرتضی مقتدایی

4- حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی

5- حضرت آیت الله ابوالقاسم وافی

6 – حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی نکونام گلپایگانی

7- حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی

به گزارش19دي:2تن از شگردان آقاي مصباح آقايان عبداللهي ورجبي نتوانستند آراي لازم براي عضويت در شوراي عالي را كسب كنند.ودر اين دوره كنار گذاشته شدند.
آيت اله يزدي نيز بدليل بيماري ازنامزد شدن براي عضويت در شورايعالي كه رياست آن را بعهده داشتند خودداري كردند
اعضاي شوراي حوزه علميه قم پس از انتخاب توسط جامعه مدرسين وتاييد مراجع ومقام معظم رهبري از سوي جامعه مدرسين رسما معرفي مي شوند

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود