کد خبر: 3168

تاریخ انتشار: 1391-02-24 - 14:50

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 208

ما مقصریم یا رئیس جمهور؟ توکلی: احمدی‌نژاد ‌تولید و صنعت را تعطیل کرد

چکیده:  نماینده تهران در مجلس گفت: احمدی‌نژاد از اجرای قانون یارانه‌ها تنها پرداخت نقدی غیرقانونی و بیش از حد مجاز را اجرا کرد و تولید و صنعت به دلیل همین اجرای نادرست رئیس جمهور تعطیل شد. به گزارش […]

چکیده:

 نماینده تهران در مجلس گفت: احمدی‌نژاد از اجرای قانون یارانه‌ها تنها پرداخت نقدی غیرقانونی و بیش از حد مجاز را اجرا کرد و تولید و صنعت به دلیل همین اجرای نادرست رئیس جمهور تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی پیشنهاد نادران برای حذف 10 هزار میلیارد تومان از میزان درآمدهای دولت از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: در پاسخ به سخنان میرتاج‌الدینی باید بگویم این سخنان آنها تحریف حرف‌های نمایندگان است چراکه ایشان اعلام کرد "مجلس با مانع‌تراشی جلوی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را گرفته، اگر هر سال یک قسمت از قانون را اصلاح کنید، جامعه خراب می‌شود" در حالی که این حرف‌ها یک نسبت ناروا به مجلس است.

وی با طرح این سؤال که واقعا چه کسی هر سال یک قسمت از قانون هدفمندی را تعطیل کرد؟ گفت: آقای احمدی‌نژاد آمد در جلسه غیرعلنی مجلس و هر آنچه خواست، نمایندگان به وی مجوز دادند. من از ابتدا نیز با تصویب این قانون مخالف بودم اما نزدیک به یک سال در این خصوص مصاحبه نکردم و فقط یک نامه با سه راه‌حل به دولت پیشنهاد دادم. آیا این کار من خراب کردن کار دولت تعبیر می‌شود؟

این نماینده مجلس ادامه داد: احمدی‌نژاد که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها پرداخت نقدی غیرقانونی و بیش از حد مجاز را اجرا کرد و تولید و صنعت به دلیل همین اجرای نادرست رئیس جمهور تعطیل شدند، آیا او مقصر است یا مجلس؟

توکلی افزود: احمدی‌‌نژاد سهم یارانه تولید را به صورت یارانه نقدی به مردم داد و همین مسئله شرکت توانیر را با مشکل مواجه کرد، ضمن آنکه درآمد شرکت گاز را هم به این شرکت نداد. حالا با این تفاسیر چه کسی جامعه را خراب می‌کند؟

وی ادامه داد: اگر بحث نان و آب مردم است که حذف نشود، و نمایندگان نباید این کار را انجام دهند، پس باید چه کار کنند؛ من قسم خوردم مصالح ملی را در نظر بگیرم و معتقدم با این رویه کشور دچار مشکل می‌شود و تولید از بین خواهد رفت.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود تاکید کرد: رئیس جمهور دائم سخنرانی می‌کند و می‌گوید من می‌خواهم به مردم یارانه نقدی بدهم ولی مجلس نمی‌گذارد اما باید از همین جا به مردم بگویم پول‌هایی که رئیس جمهور به آنها می‌دهد، خدمت به مردم و اقتصاد ملی نیست چرا که اگر پول نقد را طوری تقسیم کنیم که بیکاری ایجاد کند و اشتغال از بین برود، به نفع جامعه نیست.

 

منبع: فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود