کد خبر: 3183

تاریخ انتشار: 1391-02-14 - 19:13

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- چهره ها / چهره ها
0
بازدیدها: 2 618

شرح اسم،زندگی‌نامه رهبر انقلاب به نمایشگاه کتاب آمد

چکیده: کتاب«شرح اسم» دربردارنده زندگی‌نامه حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای به همت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شد.    به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب«شرح اسم» دربردارنده زندگی‌نامه حضرت […]

چکیده:

کتاب«شرح اسم» دربردارنده زندگی‌نامه حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای به همت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شد. 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب«شرح اسم» دربردارنده زندگی‌نامه حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای به همت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، پژوهش حاضر، شرحی است بر زندگی حضرت آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای از تبار و تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی؛ و کارنامه‌ای است مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی اجتماعی او تا پیروزی انقلاب اسلامی. قطع نظر از نقش و موقعیت استثنائی ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بی‌تردید آیت‌الله خامنه‌ای یکی از عالمان تأثیرگذار در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام و برآمدن انقلاب اسلامی ایران است. بنابراین، چنین پژوهشی به معنای بازخوانی و بازگویی بخشی از تاریخ مبارزات ملت ایران است.

نمی‌توان این پژوهش را فاقد دشواری‌های خاص ندانست؛ از کمبود منابع گرفته، تا امساک برخی مراکز دست‌اندرکار، و پریشانی و پراکندگی اسناد موجود درباره صاحب ترجمه. اینها موجب گردید که با مرارت فراوان هر برگی از جایی گردآوری شود؛ و شد. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که موقعیت کنونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر این کار سایه نیفکند و این پژوهش با دیگر تحقیق‌های علمی، در روش، جملات، عبارات و تعبیرات همسان باشد. بر این باور هستیم که در این امر موفق بوده‌ایم.

گرچه اسناد استفاده شده قادر نیست تمامی زوایای پیدا و پنهان زندگی شخصی و مبارزاتی ایشان را روشن سازد، اما مصداق بیان «سرّی» است در «حدیث دیگران».

پژوهش درباره افراد و رویدادهایی که کنش‌گران آن در قید حیات هستند این امتیاز را دارد که به سرعت در بوته نقد و بررسی و تکمیل و تصحیح قرار ‌گیرد. بی‌گمان مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی از هر نقد و نظر و بررسی درباره این اثر استقبال می‌کند.

زندگی‌نامه‌نویسی تفصیلی گرچه یکی از زیرشاخه‌های تاریخ‌نگاری به شمار می‌آید، اما استعداد بهره‌مندی از سلیقه‌های ادبی را نیز دارد؛ چنانکه هدایت‌الله بهبودی توانسته است سبک نگارش لطیف و جذاب خود را در خدمت یک پژوهش عالمانه و مستند قرار دهد؛ که امید است مقبول طبع اهل نظر افتد.

علاقمندان برای تهیه این اثر می توانند به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در مصلای تهران، سالن شبستان، راهروی ۲۸ غرفه ۱۹ (موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی) مراجعه فرمایند.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به کسب آگاهی از دیگر منشورات این مؤسسه می توانند به پایگاه اینترنتی http://www.ir-psri.com مراجعه کنند.

 

منبع: رسا 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود