کد خبر: 3205

تاریخ انتشار: 1391-02-11 - 15:34

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 989

بر اساس گزارش آماري موسسه خانه كتاب بیش از ۶۸ هزار عنوان کتاب در سال ۹۰ منتشر شدندچکیده:

چکیده: کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۰ بر اساس گزارش آماری موسسه خانه کتاب بیش از ۶۸ هزار عنوان در کشور بوده است. این در حالی است که آمار کتاب‌های منتشر شده در سال ۸۹، کمتر از ۶۵ هزار عنوان بوده است.- […]

چکیده:

کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۰ بر اساس گزارش آماری موسسه خانه کتاب بیش از ۶۸ هزار عنوان در کشور بوده است. این در حالی است که آمار کتاب‌های منتشر شده در سال ۸۹، کمتر از ۶۵ هزار عنوان بوده است.-

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس این آمار، از ۶۸ هزار و ۸۱۹ عنوان کتاب چاپ شده در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۹۱ عنوان ترجمه و ۵۴ هزار و ۷۲۸ عنوان کتاب تالیفي‌اند. کتاب‌های تالیفی نسبت به سال ۸۹، شش درصد افزایش و کتاب‌های ترجمه شده نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین نسبت به سال ۸۹، کتاب‌های چاپ اول ۷ درصد و کتاب‌های چاپ مجدد نیز ۶ درصد افزایش رشد داشته است. تعداد کل کتاب‌های چاپ‌شده در سال ۱۳۸۹، ۶۴ هزار و ۹۲۶ عنوان بوده است.

این در حالی است که بر اساس این آمار شمارگان کل در سال ۹۰، ۶۶۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۰۴ بوده که این آمار نسبت به سال ۸۹، دو درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۲ عنوان کتاب در شهرستان‌‌ها منتشر شده است و ۵۱ هزار و ۳۱۷ عنوان کتاب نیز متعلق به استان تهران بوده است.

در سال ۹۰ شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده در کشور ۲۰۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۸۱۸ نسخه بوده و شمارگان متوسط این آمار نیز دو هزار و ۹۸۷ عنوان کتاب بوده است.

‌در سال ۱۳۹۰ بیشترین تعداد کتاب‌ها به ترتیب با موضوع، دین (۱۱۳۹۵ عنوان)، علوم عملی (۱۰۲۲۵ عنوان)، کودک و نوجوان (۱۰۰۶۹ عنوان)، ادبیات (۷۷۳۹ عنوان)، علوم اجتماعی (۷۴۹۹ عنوان) و آموزشی و کمک‌درسی (۶۹۷۹ عنوان) بوده است.

از سوی دیگر قیمت کل کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۰، ۷۷۷ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال گذشته‌اش، ‌ ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین کتاب‌های سال ۱۳۹۰ از سوی چهار هزار و ۶۹۱ ناشر منتشر شده است و متوسط سهم هر ناشر ۱۴ عنوان بوده است و در ‌‌نهایت در سال ۹۰، تعداد دو هزار و ۳۴۵ عنوان کتاب بیش از یکبار به چاپ رسیده‌اند.

 

منبع: ایبنا 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود