کد خبر: 2724

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 993

حجت الاسلام علی عسکری:تخریب آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ریشه در تفکر گروهک فرقان دارد

چکیده: شاخص‌ترین چهره مورد تخریب امروز، به مانند گذشته، ریاست نهاد حاکمیتی و مستشار عالی مقام معظم رهبری است. کسی که تجلیل‌ها و تکریم‌های مقام معظم رهبری و انتصاب او به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را […]

چکیده:

شاخص‌ترین چهره مورد تخریب امروز، به مانند گذشته، ریاست نهاد حاکمیتی و مستشار عالی مقام معظم رهبری است. کسی که تجلیل‌ها و تکریم‌های مقام معظم رهبری و انتصاب او به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را فرقانی‌های جدید برنمی‌تابد و توصیه و سفارش معظم له در نماز جمعه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨ که فرمود: «در مورد آقای هاشمی باید بگویم که او همه سرمایه و مکنت مالی و خدادادی خود را صرف انقلاب کرد. . .، در مورد ایشان دچار توهم نشوید» را پشت گوش انداخته‌اند و چنان عمل می‌کنند که گویا گوش شنوایی برای آنان نیست.

در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری قرار داریم. چهره و شخصیتی که امام خمینی (ره) او را فرزندو حاصل عمر خود معرفی نمود. ترور فیزیکی و فقدان حضور او در جامعه خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد. عامل شهادت و ترور شهید استاد مطهری یکی از اعضای گروهک افراطی فرقان بود. رهبر این گروهک، تفسیر قرآن می‌کرد و با کیش شخصیتی خاصی که داشت، باندی مخرب و انقلابی‌نما را دور خود جمع کرده و به ترور شخصیتی و فیزیکی شاگردان و یاران کارآمد و مؤثر امام خمینی (ره) و انقلاب مبادرت می‌نمود.



شهیدان عراقی، مطهری و هم‌چنین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به دست عوامل این گروهک ترور شدند که ترور فیزیکی آنها در مورد ایشان نافرجام ماند. ملت عزیز و بزرگوار ایران فراموش نکرده است وقتی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهار سال ١٣٥٨ به دست عوامل افراطی فرقان ترور شد، امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی این اقدام ناگوار را محکوم نموده و فرمودند: «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است». در همان پیام ژرف و مهم امام خمینی (ره) می‌خوانیم: «من به آقای هاشمی، فرزند برومند اسلام تبریک می‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای متعال خواستارم».



با دعای امام خمینی (ره) شاهد استمرار حضور، کارآمدی و خدمات شایسته آقای هاشمی‌رفسنجانی به مردم و نظام هستیم و می‌دانیم که بازخوانی فکر و اندیشه‌های گروهک فرقان و نحوه رفتار اعضای باندی و افراطی این گروهک در مقطع سال‌های اول انقلاب و در شرایط کنونی ضرورتی انکارناپذیر است. بسیار روشن است که گروهک فرقان در همان سال‌های اول انقلاب منحل و تنی چند از کادر مرکزی و تروریست آن اعدام شدند، لکن تفکر فرقانی در شکل پیچیده و غیرفقاهتی آن که تفکر ناب دینی و مکتب فکری امام خمینی (ره) و رهبری را برنمی‌تابد، هم‌چنان باقی است .



و بهترین دلیل آن هم این است که عوامل هم‌اندیش و هم‌گرا با فرقان و بقایای فکری آن طی سال‌های متمادی به ترور شخصیتی یاران امام خمینی (ره) مشغول بوده و هستند در بازنگری و توجه به اندیشه و تفکر فرقان و منافقین در سال‌های پس از انقلاب، همین بس که امام خمینی (ره) پس از گذار از عملیات‌های تروریستی و تخریبی جریان افراطی فرقان، قبل از واقعه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی، در بیستم مهر ماه سال ١٣٥٨ در دیدار جمعی از قضات کشور فرمود: «امروز همان‌طور که ملاحظه می‌کنید روز تهمت است! نمی‌دانم چه جور شده است که هر که به هر کس هر چه دلش می‌خواهد، می‌گوید! نمی‌داند غیبت کردن از مؤمن چیست. نمی‌داند که هتک حرمت مؤمن، هتک حرمت الله است»؛



و در ادامه فرمودند: «یک نفر آدمی را که من بیست و چند سال است از نزدیک می‌شناسم، او پیش من درس خوانده، با من معاشر بوده، من همه چیزش را می‌دانم، حالا افتادند به جان مثل آقای بهشتی، این‌ها از آقای بهشتی می‌ترسند، برای این‌که فرد لایقی است و این‌ها نمی‌خواهند این‌طور افراد باشند، می‌خواهند یکی‌یکی هتک کنند، نوبت همه‌تان شاید برسد! یکی‌یکی هر کس را یک جایی ببینند، یک کاری انجام می‌دهد، می‌خواهند هتک حرمت کنند یا ساقط کنند، آن وقت چه کسی دیگر باقی می‌ماند؟». هم‌چنین آن یار سفر کرده درباره تأثیرات تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌ها، فرمود: «مع‌الأسف در این جوان‌های ما هم اشخاصی هستند زودباور، به مجرد این‌که می‌گویند: «فلانی، بله آمریکایی‌ است»، می‌بینیم که یک عده از جوان‌ها هم باورشان می‌آید که آمریکایی است! فلانی انگلیسی است.



برنامه خود آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها این است که اشخاص صحیح را به اسم انگلیسی و آمریکایی، ضایع کنند. . . مع‌الأسف بعضی از اشخاص هم که حسن نیت دارند نه سوء نیت؛ باورشان می‌آید و آن‌ها هم بدون این‌که بررسی کنند، این مطلب را می‌گویند. فردا به شما می‌گویند، به آن‌ها هم می‌گویند، تا کی نوبت ما هم برسد. مسئله این طوری است، اصلاً می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند. یکی‌یکی کنار بروند، کنار بروند چه بماند؟ آن‌ها بمانند که مفسد و فاسد هستند».



با گذشت بیش از سی‌وسه سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که آن یار سفرکرده رحلت نموده و بسیاری از یاران او یا شهید شدند و یا با مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند و تنها به تعداد انگشتان دست از قبیل مقام معظم رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از کادر امام خمینی (ره) باقی مانده‌ است، توجه به دغدغه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مورد سرمایه‌های انسانی و چهره‌های خدوم و دل‌سوز، تکلیفی همگانی است.



شاخص‌ترین چهره مورد تخریب امروز، به مانند گذشته، ریاست نهاد حاکمیتی و مستشار عالی مقام معظم رهبری است. کسی که تجلیل‌ها و تکریم‌های مقام معظم رهبری و انتصاب او به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را فرقانی‌های جدید برنمی‌تابد و توصیه و سفارش معظم له در نماز جمعه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨ که فرمود: «در مورد آقای هاشمی باید بگویم که او همه سرمایه و مکنت مالی و خدادادی خود را صرف انقلاب کرد. . .، در مورد ایشان دچار توهم نشوید» را پشت گوش انداخته‌اند و چنان عمل می‌کنند که گویا گوش شنوایی برای آنان نیست.



متأسفانه یکی از این حضرات، با فکر نازل خود در حالی که عناوین و مسئولیت‌های بسیاری را در سال‌های اخیر با نفوذ در مصادر قدرت یدک می‌کشد، در اقدامی ناپسند برخلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و اعلام رضایت ایشان از ریاست و عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالب سؤال‌برانگیز و عجیبی را در یکی از سایت‌ها مطرح و رسانه‌ای کرده ‌است. به نظر می‌رسد کینه و عداوت او به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سبب گردیده که در توهینی آشکار، حتی نهاد رفیع مجمع تشخیص مصلحت نظام را که به فرموده رهبری «مظهر خرد جمعی است» و اتاق فکر رهبری نظام در شکل قانونی و رسمی محسوب می‌شود، زیر سؤال ببرد و این نهاد فراقوه‌ای اثرگذار را جای بیکاران سیاسی معرفی نماید.



تفکر تخریب‌گرایانه فرد یادشده و هم‌حزبی‌های او، ریشه در نوع تفکر و اندیشه گروهک فرقان دارد. اینان خود را پس از سال‌ها در مجموعه نظام نفوذ داده و امروزه بسترساز حرکت‌های تخریبی شده‌اند. کسانی که فکر و عمل‌شان با گروهک فرقان هم‌خوانی داشته و چپ‌گراهای راست‌نما هستند.

 

منع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود