کد خبر: 3287

تاریخ انتشار: 1391-01-30 - 14:12

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 707

شکایت 21 نماینده مجلس از رئیس جمهور تقدیم لاریجانی شد

چکیده: عدم رضایت نمایندگان از قانون طرح سوال از رئیس جمهور موجب شد عده ای از آنها به رهبری علی مطهری اقدام به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور کرده و اینک نیز خبر می رسد عده […]

چکیده:

عدم رضایت نمایندگان از قانون طرح سوال از رئیس جمهور موجب شد عده ای از آنها به رهبری علی مطهری اقدام به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور کرده و اینک نیز خبر می رسد عده ای دیگر از نمایندگان بدلیل نحوه پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات دست به شکایت برده اند. 

 

به نظر می رسد پس از برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور و نحوه پاسخگویی احمدی نژاد به سوالاتی که نمایندگان مطرح کرده بودند، این پرونده تازه بازگشایی شده است.

عدم رضایت نمایندگان از قانون طرح سوال از رئیس جمهور موجب شد عده ای از آنها به رهبری علی مطهری اقدام به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور کرده و اینک نیز خبر می رسد عده ای دیگر از نمایندگان بدلیل نحوه پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات دست به شکایت برده اند.

بدین ترتیب باید گفت ظاهرا پرونده سوال از رئیس جمهور هنوز بسته نشده است.

یکی از نمایندگان مجلس در این ارتباط و در گفتگو با فرارو گفت: «در مجموع 21 نماینده از رئیس جمهور بابت نحوه پاسخگویی ایشان به سوالات نمایندگان در روز جلسه سوال از رئیس جمهور شکایت کرده و امروز شکایت خود را تقدیم آقای لاریجانی کردند.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «بنده در جریان این شکایت هستم اما اجازه بدهید اسامی نمایندگانی که این شکایت را مطرح کرده اند عنوان نکنم.»

وی درباره محتوای این شکایت گفت: «این شکایت در چهار بند تدوین شده است. در بخش نخست از آنچه «توهين» به نمايندگان خوانده شده شكايت شده است. علت اين توهين هم ماجراي «شاسي»، «شست» و «مدرك تحصيلي» برخي از نمايندگان است.»

وی ادامه داد: «نمايندگان در بخش دوم از پاسخ رييس‌جمهوري به دليل «بيان مطالب خلاف واقع» شكايت كرده‌اند و برخي از اين مطالب خلاف واقع را مثال زده‌اند؛ مانند اظهار بي‌اطلاعي احمدي‌نژاد از سفر «منوچهر متكي» به عنوان وزير امور خارجه به سنگال و یا «صفر» اعلام كردن موجودي حساب ذخيره ارزي؛ ادعاهايي كه نمايندگان شاكي مي‌گويند مورد تكذيب اشخاص حقيقي و حقوقي قرار گرفته است.»

وی افزود: «قسمت سوم شکایت هم مربوط به «راس امور ندانستن» مجلس است؛ موضوعي كه احمدي‌نژاد در حضور نمايندگان به صراحت اعلام كرد به آن اعتقاد دارد و مجلس را در راس امور نمي‌داند. نمايندگان از «توهم» داشتن جايگاهي توسط احمدي‌نژاد، كه نظريه در راس امور بودن مجلس را باطل دانسته و در عمل آن را اجرا مي‌كند شكايت كرده‌اند.»

وی درپایان گفت: «در بخش پاياني هم از «استنكاف از اجراي قوانين مطرح شده در سوال» و «قانون ندانستن بعضي از قوانين» توسط رئیس جمهور، شكايت شده است.»

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود