کد خبر: 3274

تاریخ انتشار: 1391-01-30 - 16:00

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 364

آیت الله مکارم شیرازی: بعضی مسؤولان در شرایط مبارزه با غرب، دردسر تازه‌ می‌آفرینند

چکیده: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از دانش هسته‌ای محروم کنند و در شرایطی که در یک جبهه مبارزه می‌کنیم، نباید جبهه دیگری ایجاد کنیم. […]

چکیده:

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از دانش هسته‌ای محروم کنند و در شرایطی که در یک جبهه مبارزه می‌کنیم، نباید جبهه دیگری ایجاد کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان اینکه ما دو مشکل مهم داخلی و یک مشکل خارجی داریم که می‌توان با تدبیر این امور را حل کرد، گفت: مشکل مهم داخلی، مسأله اقتصادی و سودجویی یک عده اقلیت غارت گر است که از هرکجا بتوانند می‌دزدند و این مساله و عدم تدبیر مناسب از سوی بعضی مسئولان و فشارهای خارجی سبب تنگناهای اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بر ضرورت تقویت و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: باید از این مشکل که دشمن برای ما درست کرده فرصت پیشرفت و ترقی بسازیم و تولیدات داخلی را تقویت کنیم و البته تحقق این مهم در گرو برنامه ریزی و تدبیر مسئولان، مقابله با ثروت اندوزان بی رحم و صرفه جویی و همکاری مردم دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براینکه قوای سه گانه و مسئولان دست به دست هم دهند تا بر این مشکلات غلبه کنیم، یادآور شد: در عرصه خارج یکی از مشکلاتی که داریم برنامه های بدآموز سایت ها، ماهواره ها و وسایل ارتباط جمعی است که مدام برای تخریب اعتقادات و باورهای ایمانی و اخلاقی جوامع و مردم کار می کنند و شدیداً فعال هستند.

وی تاکید کرد: عوامل آنها تا این جا پیش رفته‌اند که مقدسات، مسلمات و ضروریات دین را زیر سؤال می برند؛ اینها یا دشمن هستند و یا ابزار و بازیچه دست دشمن.

برنامه صحیحی برای مبارزه با مفاسد فرهنگی و اخلاقی نداریم

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه متأسفانه در داخل برنامه صحیحی برای مبارزه با مفاسد فرهنگی و اخلاقی نداریم، تأکید کرد: ما در این عرصه نیاز به برنامه بسیار جامع داریم، یک وقت باخبر می شویم تشکیلاتی که مربوط به ارشاد اسلامی است فیلم هایی از دست شان خارج شد، که بدآموز است. و مایه تخریب مبانی اخلاقی خانواده ها.

وی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم، تذکر دهیم تا ان شاءالله با تدبیر مناسب شاهد حل مشکلات باشیم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به مسأله هسته‌ای ایران، تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند ما را از دانش هسته‌ای محروم کنند و در شرایطی که در یک جبهه مبارزه می‌کنیم نباید جبهه دیگری ایجاد کنیم. چرا بعضی از مسئولان توجه به این نکته نداشته دردسر تازه‌ای می‌آفرینند. امیدوارم همه در این شرایط حساس هوشیار باشیم.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایاتی در خصوص مذمت غرور، تأکید کرد: اگر فضل و عنایت خداوند تبارک و تعالی نباشد به هیچ کجا نمی رسیم و باید بدانیم اعمال و رفتار ما در مقابل کرم و لطف خدا هیچ است.

 

منبع:مهر 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود