کد خبر: 3283

تاریخ انتشار: 1391-01-29 - 21:35

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 1 562

آیت الله صافی گلپایگانی: روحانیت بر همه امور جامعه اسلامی نظارت داشته باشد

چکیده: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: روحانیت باید بر همه امور جامعه اسلامی نظارت داشته باشد و مراقب اوضاع دینی مردم باشد که هر کجا نقطه ضعفی پیدا شد، آن را برطرف کند.   به گزارش […]

چکیده:

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: روحانیت باید بر همه امور جامعه اسلامی نظارت داشته باشد و مراقب اوضاع دینی مردم باشد که هر کجا نقطه ضعفی پیدا شد، آن را برطرف کند.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در دیدار مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد که بیست وهشتم فروردین برگزار شد، بیان داشت: نظارتی که ائمه جماعات باید داشته باشند، هر چه قوی‌تر باشد و بیشتر مسموع الکلمة باشند، به نفع اسلام و تقویت دعوت اسلام است؛ روحانیت شیعه باید امر به معروف و نهی از منکر را برای حفظ سنت‌های دین و بقای اسلام و مکتب اهل بیت (ع) وظیفه اصلی خود بداند.

وی تاکید کرد: روحانیت باید بر همه امور جامعه اسلامی نظارت داشته باشد و مراقب اوضاع دینی مردم باشد که هر کجا نقطه ضعفی پیدا شد، در مقام برطرف کردن آن برآید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مساجد و سنگر امام جماعت را نقش بزرگ و کلیدی در جامعه اسلامی دانست و گفت: علمای شیعه همیشه از همین سنگر مردم را هدایت می‌کردند و همه حرکاتی که برای حفظ دین و دفاع از مذهب ایجاد ‌شده از همین مساجد بوده است، هر چه بیشتر ائمه جماعات علاقه‌مند به حفظ این سنگر باشند و اهتمام داشته باشند که از این موقعیت استفاده کنند و احکام خدا را بیان کنند به وظیفه‌شان بهتر عمل کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: امام جماعت بودن، شغل شریفی است که یا نظیرش کم است و یا اصلاً یافت نمی‌شود اینکه امام جماعت در مسجدی نماز جماعت بخواند، مسأله و حدیث هم بگوید یا آیه شریفه‌ای را تفسیر کند و هدفش، رساندن حرف خدا و تبلیغ شرع مقدس باشد بسیار ارزنده است بلکه کاری بالاتر از این نیست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یکی دیگر از مطالب مهم را زیاد شدن فرق باطله دانست و تصریح کرد: ائمه جماعات در جلساتی که با هم دارند توجه داشته باشند و بینند در منطقه خودشان چه مکتب و فرقه‌ای تبلیغ می‌شود آنها را شناسایی کنند تا بدانند که در مقام جواب آنها چه بگویند برای این کار باید سعی کنند روز به روز بر علم خودشان بیفزایند، و مطالعات خود را در این زمینه‌ها زیاد کنند حتی روزنامه‌ها را که انسان خیلی مطالب و نقاط ضعف را از آن می‌فهمد مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه در همه این برنامه‌ها باید توجه داشت که مسأله اساسی که نباید از آن غافل شد ترویج دین و پیشرفت اسلام است اظهارداشت: ائمه جماعات باید هر کجا ملاحظه کردند که خلاف شرعی مانند همین مسأله بی‌حجابی انجام می‌شود همه با هم تذکر بدهند که این کار غلط و خلاف شرعی است تا تأثیر داشته باشد، و اگر کسی نگوید، در روز قیامت مسؤول است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: مقام امام جماعت، مقام بسیار بزرگی است، و خدا می‌داند که انسان در این مقام چقدر می‌تواند خدمت کند و رضای امام زمان(عچ) را فراهم نماید، روحانیت باید انتظارات آقا بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را برآورده کند و یادمان باشد که نوکر آن بزرگوار هستیم.

وی در پایان با تشکر فراوان از زحمات مسئول رسیدگی به امور مساجد بر توسعه هر چه بیشتر برنامه های فرهنگی مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در این سنگر، آن‌طوری که رضای خداوند و حضرات اهل بیت مخصوصاً‌ حضرت ولی عصر صلوات الله و سلامه علیهم است خدمت کنیم که همه این امور بر عهده روحانیت و ائمه جماعات می‌باشد.

 

منبع:رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود