کد خبر: 3307

تاریخ انتشار: 1391-01-26 - 09:34

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 259

«دختری از تبار هدایت» درباره شهیده بنت‌الهدی صدر به نمایشگاه کتاب می‌آید

چکیده: فریبا انیسی از انتشار کتاب «دختری از تبار هدایت» با موضوع زندگی شهیده «بنت‌الهدی صدر» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران […]

چکیده:

فریبا انیسی از انتشار کتاب «دختری از تبار هدایت» با موضوع زندگی شهیده «بنت‌الهدی صدر» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی "منا نشر"، فریبا انیسی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تازه‌ترین اثر زیر چاپ خود، بیان داشت: چندی پیش کتابی را با عنوان «دختری از تبار هدایت» که درباره شهیده «بنت‌الهدی صدر» بوده را به نگارش درآوردم که هم‌اکنون در مراحل پایانی چاپ قرار دارد.

وی اضافه کرد: ناشر به بنده وعده داده بود که این اثر تا 15 فروردین امسال یعنی مصادف با سالگرد شهیده «بنت‌الهدی صدر» روانه بازار نشر می‌شود اما تاکنون این اثر منتشر نشده است.

انیسی ادامه داد: نگارش و تدوین کتاب «دختری از تبار هدایت» بیش از 2 سال به طول انجامید چراکه نگارش این اثر نیازمند جمع‌آوری اطلاعات از منابع مؤثق بود.

وی افزود: کتاب «دختری از تبار هدایت» از سوی دفتر امور زنان ریاست جمهوری منتشر و در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان، ارائه می‌شود.

این نویسنده گفت: شهیده «بنت‌الهدی صدر» جزو یکی از شهدایی بوده که تقریباًبرای مردم ناشناخته است و اطلاع مردم از این شهیده تنها این بوده که وی به همراه با بردارش زیر شکنجه، شهید شده است.

وی اضافه کرد: 32 سال از شهید شدن «بنت‌الهدی صدر» می‌گذرد اما این شهیده همچنان در میان مردم کاملاً مغفول مانده بود که با نگارش کتاب «دختری از تبار هدایت» به احیای این امر پرداختم.

انیسی با بیان اینکه نقش شهیده «بنت‌الهدی صدر» در امور فرهنگی جامعه عراق بی‌بدیل بوده است، ادامه داد: این شهیده در سال‌های اخیر مدیر مدرسه «علامه عسگری» در کاظمین بوده است و برای دختران محجبه و خانواده علماء آن دیار، مدراسی را بنا کرده است.

وی بیان کرد: ایشان بنیانگذار مدرسه‌ای بوده که بدون توجه به سن افراد، دختران را ثبت‌نام می‌کردند حتی یکی از معلمان مدرسه فوق بیان می‌کند که بنده روزی به سرکلاسی رفتم که شاگردان آن سنشان بالاتر از بنده بوده است.

انیسی تعداد صفحات این اثر را بسیار حجیم دانست و اضافه کرد: کتاب «دختری از تبار هدایت» دارای فصل‌ها و بخش‌هایی همچون «زندگینامه»، «فعالیت‌های فرهنگی»، ‌«فعالیت‌های اجتماعی»، «اخلاق» و «فعالیت‌های سیاسی» است.

وی در پایان گفت: کتاب «دختری از تبار هدایت» توسط همسر شهید «محمدباقر صدر» خواهر امام موسی صدر مورد مطالعه و مطالب مورد تائید قرار گرفته است.

 

منبع:منا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود