کد خبر: 3282

تاریخ انتشار: 1391-01-24 - 14:40

نسخه چاپی | دسته بندی: مطالب دیگران- سیاسی / لینکستان (مطالب دیگران)
0
بازدیدها: 872

وحدت و همدلي از توليد مهم‌تر/مرتضي داستاني

چکیده: خردورزي در اين سالهاحكم مي‌كرد همه مسئولان كشور با توجه به تهديدات و مشكلاتي كه كشور با آن روبروست بستري فراهم كنند كه همه افرادي كه دل در گرو نظام و انقلاب دارند به كمك مسئولان بشتابند. هرچند […]

چکیده:

خردورزي در اين سالهاحكم مي‌كرد همه مسئولان كشور با توجه به تهديدات و مشكلاتي كه كشور با آن روبروست بستري فراهم كنند كه همه افرادي كه دل در گرو نظام و انقلاب دارند به كمك مسئولان بشتابند. هرچند عده‌اي در كشور قسم خورده‌اند كه هميشه اختلاف‌اندازي كنند

 

مقام معظم رهبري در ابتداي سال در سخنان مهمي كه در حرم مطهر رضوي داشتند، ضمن تشريح دستاوردهاي نظام در سال 1390 در زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي و تشريح اهداف دشمنان نظام در زمينه سياسي در داخل كشور توصيه‌اي مهم و سرنوشت‌ساز به همه بويژه مسئولان كردند كه متأسفانه در اكثر قريب به اتفاق رسانه‌ها مغفول يا پشت عنوان نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، پنهان شد.
مقام معظم رهبري در حرم رضوي اظهار داشتند: توصيه سياسي دارم، در سراسر كشو ما امروز نياز به اتحاد و يكپارچگي داريم، ‌بهانه‌هاي اختلاف زياد است، گاهي سليقه يك نفر يا دونفر در قضيه‌اي با هم يكسان نيست. نبايد بهانه اختلاف شود، گاهي يك گرايش در يكي است در ديگري نيست، نبايد باعث اختلاف شود.
ايشان خاطر نشان كردند: آراء و نظرات همه محترم است. اختلاف و منازعه در درون موجب فشل مي‌شود، اگر منازعه كنيم و دست به يقه شويم. سر مسائل گوناگون، مسائل سياسي و شخصيتي، دشمن ما جري مي شود. يك مقدار از جرأتي كه دشمن در سال‌هاي گذشته پيدا كرد به خاطر اختلافات بود. اميرالمؤمنين (ع) به ما درس مي‌دهند و مي‌فرمايند: «ليس من طلب الحق فاخطاه كمن طلب الباطل و اصابه».
رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كردند: مخالفين دو جور هستند: يك مخالفي كه دنبال حق است. او هم دنبال جمهوري اسلامي است. دنبال انقلاب است. او هم دنبال دين و خداست منتها راه را اشتباه كرده، با او نبايد دشمني كرد. اين فرق دارد با كسي كه در جهت غير نظام اسلامي و با هدف معاندانه عليه نظام اسلامي حركت مي‌كند.
حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تأكيد كردند: دل‌ها را به هم نرم كنيد، برخوردها را نسبت به يكديگر مهربانانه‌تر كنيد.
ايشان تأكيد كردند: همه را توصيه مي‌كنم كه قانون را مراعات كنند. انقلاب تجسمش در قانون جمهوري اسلامي است.
بي‌شك اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها آن‌هم با شيب تند و غير معمولي كه اتخاذ شده، نظام جمهوري اسلامي را وارد گردنه و پيچ خطرناكي كرده است كه عبور موفقيت‌آميز از آن مي‌تواند با تدبير صحيح چشم‌انداز موفقيت‌آميزي را براي ملت ترسيم كند.البته عبور كم هزينه از اين پيچ خطرناك و تحقق اهداف نظام در جهاد اقتصادي و افزايش توليد ملي بدون وحدت و همدلي و توجه به نظرات دلسوزان و كارشناسان ميسر نخواهد شد.
خردورزي در اين سالهاحكم مي‌كرد همه مسئولان كشور با توجه به تهديدات و مشكلاتي كه كشور با آن روبروست بستري فراهم كنند كه همه افرادي كه دل در گرو نظام و انقلاب دارند به كمك مسئولان بشتابند. هرچند عده‌اي در كشور قسم خورده‌اند كه هميشه اختلاف‌اندازي كنند، گويا نام و نان آنها فقط در تنور اختلافات است كه رونق مي‌يابد و هر چه تنور اختلافات داغ‌تر مي‌شود، آنان بيشتر به مقصود خود مي‌رسند.
آنچه اين روز‌ها در كشور مي‌گذرد نشان مي دهد كه مسئولان كشور نه تنها جبران مافات نكرده و كدورتها را دور نريخته و زمينه همدلي همه دلسوزان انقلاب را فراهم نكرده‌اند. بلكه هر روز دررسانه‌ها شاهد اخباري هستيم كه نشان مي‌دهد اين در هنوز بر پاشنه قبل مي‌چرخد! و روز به روز دامنه اختلافات وسيع‌تر مي‌شود،بطوري كه يقه گيري به كار روزمره عدهاي تبديل شده است. بي‌ترديد اگر مسئولان تجديد نظري در آنچه در كشورجاري و ساري است، نكنند از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ملت ما جز برقراري چند همايش و سمينار نتيجه‌ ديگري نخواهند ديد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود