کد خبر: 3342

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 2 320

كتاب «معاد» نوشته محمدحسين قدردان قراملكي از سوي انتشارات پژوهشگاه فرهنگ ‌و انديشه اسلامي منتشر شد

چکیده: اين نوشتار به تحليل و نقد شبهات و پرسش‌هاي مطرح درباره معاد(شامل عالم برزخ و قيامت) مي‌پردازد.   به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب، دفتر پنجم از سري مجموعه «پاسخ به شبهات […]

چکیده:

اين نوشتار به تحليل و نقد شبهات و پرسش‌هاي مطرح درباره معاد(شامل عالم برزخ و قيامت) مي‌پردازد.

 

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب، دفتر پنجم از سري مجموعه «پاسخ به شبهات كلامي» ‌است كه به موضوع‌هايي مانند «انكار معاد»،«مرگ و عالم برزخ»،«اقسام معاد»،«قيامت و حشر» و «بهشت و عذاب اخروي» مي‌پردازد.

نويسنده در مقدمه اين نوشتار درباره ضرورت بيان اين بحث براي خواننده اثر مي‌نويسد: «ضرورت بحث براي خواننده روشن است؛ چرا كه معاد ركن ركين اسلام است كه انتقادات و شبهاتي از زمان پيامبر پيشين درباره اصل و جزئييات آن طرح شده است. افزون بر اينكه امروزه در بعضي از سايت‌ها و در آثار بعضي از به اصطلاح روشنفكران، شبهات دوباره احيا و تبليغ مي‌شوند.»

قدردان قراملكي در اين كتاب در پنج فصل «شبهات منكران معاد»، «مرگ و علم برزخ»، «معاد جسماني يا روحاني(رويكرد‌ها)»، «شبهات مربوط به قيامت و حشر» و «بهشت‌ و جهنم» مي‌كوشد ضمن آشنا كردن مخاطب با شبهات مطرح شده در حوزه معاد، با پاسخ‌هاي مناسب ذهن خواننده اثر را از اين شبهات بزدايد.

نگارنده در بخش «استمرار علاقه روح به بدن و انتفاع ميت از حاضران» مي‌نويسد: «پاسخ به اين شبهه را با بيان يك اصل وجداني شروع مي‌كنم. به‌ خانه، محله و شهري كه در آن بزرگ شده‌ايم، يا مدرسه‌اي كه در آن درس خوانده‌ايم، علاقه و علقه خاصي داريم؛ اين علاقه درباره روح و بدن نيز صدق مي‌كند. بدني كه روح سال‌هاي متعددي با آن همراه بلكه انيس و مونس همديگر بودند؛ روح پس از ترك بدن باز علقه خود را حفظ كرده و توجه‌اش به سوي بدن است. لذا در روايات و نيز گزارش عرفا آمده است كه روح بعد از مرگ، نظاره‌گر بدن، همراهان، تشييع‌كنندگان و مراسم تدفين است.»

چاپ نخست كتاب «معاد» را انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در 424 صفحه، با شمارگان2000 نسخه و به بهاي 70000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود