کد خبر: 3346

تاریخ انتشار: 1391-01-22 - 13:20

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 1 246

بهمن دری در جمع مدیران کل ارشاد استان‌ها:شركت بیش از ۲۲ درصد ناشر شهرستاني در نمایشگاه کتاب

چکیده: بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عصر روز گذشته (21 فروردين) در جمع مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور با اشاره به اهميت ویژه‌ به شهرستان‌ها در این دوره از نمایشگاه […]

چکیده:

بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عصر روز گذشته (21 فروردين) در جمع مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور با اشاره به اهميت ویژه‌ به شهرستان‌ها در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: بیش از ۲۲ درصد ناشر از شهرستان‌ها در نمایشگاه بين‌المللي كتاب تهران شركت كرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این نشست که در محل سالن کنفرانس مهمانسرای وزارت ارشاد برگزار شد، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: تعداد ۵۵۶ ناشر از دو هزار ۵۰۰ ناشر این دوره از نمایشگاه تهران از شهرستان‌ها شرکت می‌کنند.

دری همچنین به اقدامات ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نحوه برپایی آن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه چند مولفه ویژه دارد؛ نمایشگاه کتاب تهران در این دوره ۲۵ ساله شده است و شعار ربع قرن جهاد فرهنگی را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال این است که در گذشته نمایشگاه به صورت عادی در دو بخش بین‌الملل و داخلی فعالیت داشته اما امسال چند بخش اضافه شده است؛ یک بخش به نشر سال ۱۳۹۰ اختصاص دارد که در سالن یاس مصلی برگزار می‌شود. سه مراسم رسمی هم در طول برگزاری نمایشگاه خواهیم داشت كه شامل آیین افتتاحیه، اختتامیه و برنامه ویژه «ربع قرن جهاد فرهنگی» است که هرکدام با حضور یکی از سران سه قوه برگزار می‌شود.

رییس نمایشگاه کتاب تهران به حضور پررنگ ناشران خارجی هم اشاره کرد و گفت: باوجود تحریم‌ها و مشکلات ارزی امسال ناشران خارجی به‌صورت پررنگ‌تری نسبت به سال‌های پیش در نمایشگاه شرکت می‌کنند و از کشور‌های امریکا و انگلیس هم ناشرانی حضور خواهند داشت.

دری بخش بین‌الملل را در هفت دسته برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار بخش بین‌الملل در بخش‌های متنوع عربی، لاتین، بازار جهانی، هنر، آموزشی، دانشگاهی و بخش کتاب‌های عربی چاپ ایران برگزار می‌شود.

وی در معرفی دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه به دو غرفه بزرگ «ربع قرن» و «بیداری اسلامی» اشاره کرد و توضيح داد: در بخش ربع قرن از زحمات روسا و مسوولان نمایشگاه در دوره‌های پیش نيز قدرداني خواهد شد.

دری در پایان نکته مهم دیگری را درباره این دوره از نمایشگاه تهران عنوان کرد و گفت: یک سوم کتاب‌های نمایشگاه چاپ نخست است و تعداد کل کتاب‌های نمایشگاه ۴۰۰ هزار عنوان است.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود