کد خبر: 3373

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 2 639

سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي:مطالبات شيطان بزرگ در سوريه

چکیده: تمام نكته در ماجراي سوريه اينست كه مثلث آمريكا، صهيونيسم بين‌الملل و ارتجاع عرب با هدف مصون نگهداشتن سران مرتجع كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي از امواج برخاسته از بيداري اسلامي كه موجب سرنگون […]

چکیده:

تمام نكته در ماجراي سوريه اينست كه مثلث آمريكا، صهيونيسم بين‌الملل و ارتجاع عرب با هدف مصون نگهداشتن سران مرتجع كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي از امواج برخاسته از بيداري اسلامي كه موجب سرنگون شدن 4 ديكتاتور در جهان عرب شد و در حال سرنگون ساختن ساير ديكتاتورهاي منطقه است، تلاش كردند افكار عمومي را متوجه نقطه‌اي ديگر كنند و از رهگذر اين ماجراي انحرافي فرصتي براي يك برنامه‌ريزي جديد و پيدا كردن راهكاري براي از سر گذراندن اين امواج به دست بياورند.

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
اگر تا چند ماه قبل ماجراي سوريه براي عده‌اي مبهم بود، اكنون با شفاف‌تر شدن مواضع بسياري از دولت‌ها و سران كشورها هيچ ابهامي در اين زمينه باقي نمانده است.
تمام نكته در ماجراي سوريه اينست كه مثلث آمريكا، صهيونيسم بين‌الملل و ارتجاع عرب با هدف مصون نگهداشتن سران مرتجع كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي از امواج برخاسته از بيداري اسلامي كه موجب سرنگون شدن 4 ديكتاتور در جهان عرب شد و در حال سرنگون ساختن ساير ديكتاتورهاي منطقه است، تلاش كردند افكار عمومي را متوجه نقطه‌اي ديگر كنند و از رهگذر اين ماجراي انحرافي فرصتي براي يك برنامه‌ريزي جديد و پيدا كردن راهكاري براي از سر گذراندن اين امواج به دست بياورند. انتخاب سوريه، از اين جهت كه يكي از اضلاع مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي در منطقه خاورميانه عربي است، اقدامي كاملاً حساب شده و دقيق بود. زيرا در صورت به ثمر رسيدن اين توطئه، از يكطرف رژيم صهيونيستي نفس راحتي خواهد كشيد و از طرف ديگر مهره‌هاي منطقه‌اي آمريكا وخود آمريكا نيز براي مدتي هر چند كوتاه از تيررس بيداري اسلامي در امان خواهند ماند. اين مثلث، حتي به اين اندازه نيز قانع است كه اگر حكومت سوريه سقوط نكند، لااقل تضعيف اين حكومت و جلب توجه افكار عمومي جهان عرب به مسأله سوريه مي‌تواند همان فرصت موردنظر را در اختيار اضلاع اين مثلث قرار دهد.
تدارك تبليغات پرحجم عليه دولت سوريه و شخص بشار اسد، ارسال سلاح از مرزهاي تركيه، لبنان، اردن و عراق براي شورشيان داخل سوريه، حمايت‌هاي مالي فراوان توسط شيوخ قطر و كويت و عربستان از شورشيان و مخالفان دولت سوريه، آلت دست قرار دادن دبيركل اتحاديه عرب براي تعليق عضويت سوريه در اين اتحاديه و تهيه گزارش عليه بشار اسد و مطرح كردن آن در شوراي امنيت سازمان ملل، برگزاري كنفرانس‌هاي متعدد تحت عنوان "دوستان مردم سوريه" با هدف افزايش فشار بر دولت سوريه، موضعگيري آشكار دولتمردان آمريكا و انگليس و فرانسه عليه دولت سوريه و اظهارات صريح و بي‌پرده و در عين حال يكنواخت سران رژيم صهيونيستي و ارتجاع عرب عليه دولت سوريه، بخشي از تلاش‌هائي هستند كه براي رسيدن به همين هدف صورت گرفته‌اند.
آنچه جريان موجود در سوريه را از انقلاب‌هاي منطقه جدا مي‌كند، در اين چند محور به روشني قابل لمس مي‌باشد.
1ـ مخالفان داخلي دولت سوريه در يك تقسيم‌بندي كلي به دو دسته تقسيم مي‌شوند كه عبارتند از فعالان سياسي حاضر در صحنه و شورشيان مسلح.
فعالان سياسي در عرصه‌هاي مختلف آشكارا به بيان نقطه‌نظرات خود مي‌پردازند و دولت سوريه نيز با اصلاحاتي كه به تدريج انجام مي‌دهد، راه را براي فعاليت‌هاي بيشتر آنان هموار مي‌كند. اين دسته از مخالفان، با صراحت اعلام مي‌كنند كه با مبارزات مسلحانه و ترور و ايجاد وحشت مخالفند و به حل مسالمت‌آميز مسائل اعتقاد دارند.
دسته دوم، يعني شورشيان مسلح، علاوه بر دولت، با دسته اول اختلاف عميقي دارند و به چيزي غير از براندازي نظام حاكم رضايت نمي‌دهند.
نكته قابل توجه اينست كه وجود چنين وضعيتي در سوريه، تفاوت جوهري آشكاري را ميان آنچه در اين كشور مي‌گذرد با انقلاب‌هاي مصر و تونس و ليبي و يمن به نمايش مي‌گذارد.
2ـ در انقلاب‌هاي تونس و يمن و مصر، قدرت‌هاي غربي طرف حكومت‌ها را گرفتند و از حاكمان اين كشورها حمايت كردند و در مقابل ملت‌ها قرار داشتند. در ليبي نيز واقعيت همين بود لكن كشورهاي عضو ناتو بعد از آنكه متوجه شدند قذافي رفتني است، به طمع نفت اين كشور، سياست خود را تغيير دادند و با حملات نظامي به ليبي تلاش كردند وانمود كنند كه در سرنگون كردن قذافي سهيم هستند. آنها اكنون علاوه بر نفت، به سود سرشاري كه از رهگذر بازسازي همان چيزهائي كه خودشان در ليبي ويران كرده‌اند نيز چشم دارند و هدف از حملات ناتو نيز همين بود.
در سوريه، شرايط كاملاً برعكس است. آمريكا، فرانسه و انگليس، خود طراحان اصلي ايجاد شورش در سوريه هستند و از همان ابتدا شورشيان را تعليم دادند و به آنها كمك‌هاي تسليحاتي كردند. در طول يكسال گذشته نيز از طريق برگزار كردن اجلاس‌هاي متعدد در كشورهاي مختلف و با برنامه‌‌ريزي‌هاي سياسي و تبليغاتي گوناگون، از شورشيان حمايت كردند.
3ـ انقلاب‌هاي كشورهاي عربي، نه تنها مورد حمايت شيوخ خليج فارس و آل سعود و ساير آل‌هاي منطقه نبودند، بلكه اين خاندان‌هاي ديكتاتور همواره با تمام امكانات خود در مقابل ملت‌ها ايستادند و از ديكتاتورهاي حاكم بر اين كشورها حمايت كردند. همين شيوخ و آل‌ها، در ماجراي سوريه، طرف شورشيان را گرفته و از آنها حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي آشكار مي‌كنند. دلارهاي نفتي قطر و عربستان و كويت يكسره به سوي شورشيان سوريه سرازير است و سران مرتجع عرب آشكارا از ضرورت سقوط دولت سوريه سخن مي‌گويند. در اين ميان، نكته جالب اينست كه همين شيوخ در ماجراي بحرين، كاملاً بر عكس عمل مي‌كنند و باحمايت‌هاي مالي، سياسي و تبليغاتي تلاش مي‌كنند آل خليفه را از سقوط نجات دهند.
4ـ نقش آشكار رژيم صهيونيستي و حاميان اصلي اين رژيم به ويژه دولت آمريكا در دامن زدن به شورش سوريه كاملاً آشكار است. رئيس سابق موساد، هفته گذشته اعلام كرد: "بقاي نظام سوريه، بزرگترين شكست براي اسرائيل است." اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا نيز علاوه بر اينكه آشكارا خواستار سرنگوني بشار اسد شده، وزير خارجه خود را مرتباً به خاورميانه ميفرستد تا طرح‌هاي ضديت با نظام سوريه را به اجرا درآورد. آنچه به اوباما در اين زمينه انگيزه داده، حمايت‌هاي مالي فراواني است كه صهيونيست‌ها از او براي برنده شدن در انتخابات رياست جمهوري آبان ماه امسال آمريكا به عمل آورده‌اند. در ماه‌هاي گذشته از 68 ميليون دلار جمع‌آوري شده براي تبليغات انتخاباتي اوباما، 38 ميليون دلار آن را ثروتمنداني تأمين كرده‌اند كه 120 نفر از آنها يهوديان طرفدار رژيم صهيونيستي هستند.
سران رژيم صهيونيستي بعد از آنكه مهمترين حاميان خود در جهان عرب را از دست دادند، احساس مي‌كنند به فرصتي براي جبران لطمات شديدي كه به آنها وارد شده نياز دارند. آنها با همراهي آمريكا و ساير قدرت‌هاي اروپائي تلاش كردند افكار، انرژي‌ها، امكانات و تبليغات جهان عرب را به نقطه‌اي متوجه كنند كه اگر از درگيري‌ها فارغ باشد مي‌تواند براي رژيم صهيونيستي خطرساز باشد. اين نقطه، جبهه مقاومت است كه بخشي از آن را سوريه تشكيل مي‌دهد. اينكه اكنون القاعده، سلفي‌ها و سران ارتجاع عرب با تمام نيرو و امكانات براي تقويت شورشيان سوريه تلاش مي‌كنند، بايد دانست كه همگي عمله‌هاي اجرائي همين طرح صهيونيستي ـ غربي هستند.
5ـ عملكرد مجامع بين‌المللي نيز در مورد سوريه با آنچه در مورد ساير كشورهاي عربي انجام داده‌اند متفاوت است. سازمان ملل در مورد بحرين كاملاً ساكت است و اتحاديه عرب نيز در اين زمينه از سازمان ملل پيروي مي‌كند، اما همين سازمان‌ها تاكنون بارها براي صدور مجوز حمله نظامي به سوريه و ساقط كردن حكومت دمشق تلاش كرده‌اند. دبيركل اتحاديه عرب، نبيل العربي متأسفانه با گرفتن رشوه 50 ميليون دلاري از شيوخ قطر حاضر شد اين اتحاديه را به آمريكا و انگليس و فرانسه و رژيم صهيونيستي بفروشد و عليه سوريه و به نفع شورشيان و برخلاف مقررات بين‌المللي موضع‌گيري نمايد.
اين تفاوت‌هاي آشكار، كاملاً نشان مي‌دهند آنچه در سوريه مي‌گذرد نه تنها يك انقلاب نيست بلكه يك توطئه غربي ـ صهيونيستي ـ عربي است كه توسط مثلث شناخته شده "آمريكا، صهيونيسم بين‌الملل و ارتجاع عرب" طراحي شده و هدف اصلي آن مصون نگهداشتن رژيم صهيونيستي و سران مرتجع و رژيم‌هاي ديكتاتوري عرب از امواج بيداري اسلامي است. اين، واقعيتي است كه آگاهي از آن مي‌تواند توطئه خطرناك اين مثلث شوم را خنثي كند و راه را براي پاكسازي منطقه خاورميانه از رژيم‌هاي ديكتاتوري و غده سرطاني صهيونيسم هموار نمايد.
در اين ميان، آنچه موجب تعجب و تأسف است مواضع دولتمردان تركيه به ويژه شخص رجب طيب اردوغان نخست‌وزير اين كشور است كه با تمام توان و امكانات با مثلث "آمريكا ـ صهيونيسم بين‌الملل و ارتجاع عرب" عليه دولت سوريه همكاري مي‌كند. شايد بعضي ايرادهاي سران دولت تركيه به دولتمردان سوري وارد باشد و در اين واقعيت ترديدي وجود ندارد كه بشار اسد و سران حزب بعث سوريه بايد واقعيت‌هاي جديد را بپذيرند و در روش سياسي خود تغييرات عمده‌اي پديد آورند، لكن راه رسيدن به اين هدف منطقي، همراهي با آمريكا و صهيونيست‌ها و سران ارتجاع عرب و شركت در توطئه اين مثلث شوم نيست.
روشن است كه دولتمردان تركيه با رؤياي تشكيل هلال اخوان‌المسلمين و فراگير شدن حكومت اخواني از تونس تا مصر و تا سوريه و تركيه وارد عرصه ضديت با سوريه شده‌اند، ولي آنها به اين نكته توجه ندارند كه آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل با طرحي كه اكنون در سوريه دنبال مي‌كنند و در نظر دارند بعدها در بعضي كشورهاي ديگر به اجرا درآورند در نهايت همه چيز را به نفع خود مصادره خواهند كرد و حتي به سراغ خود دولتمردان تركيه نيز خواهند رفت. اخواني بودن دولتمردان تركيه نبايد موجب شود آنها فريب آمريكا و صهيونيست‌ها را بخورند و در زمين دشمنان ملت‌هاي مسلمان بازي كنند. سران كنوني تركيه، كه با رنگ و لعاب اسلام‌گرائي به قدرت رسيده‌اند، بايد به رفتاري كه آمريكا با نجم‌الدين اربكان ـ پدر معنوي دولتمردان فعلي تركيه ـ كرده و او را با يك كودتا از حاكميت كنار گذاشت، بيانديشند و به اين نتيجه برسند كه هرگز نبايد با هيچ طرحي كه طراح آن آمريكا باشد همراهي نمايند.
علاوه براينها، مخالفت گسترده مردم تركيه در حمايت از دولت سوريه، بايد براي دولتمردان تركيه هشدار قابل توجهي باشد و آنها را از خواب غفلتي كه گرفتار آن شده‌اند بيدار كند. درست در همان روزها كه وزراي خارجه آمريكا و انگليس و عربستان سعودي و نخست‌وزير قطر و بعضي ديگر از مهره‌هاي منطقه‌اي آمريكا در اسلامبول در كنار رجب طيب اردوغان نشسته بودند تا عليه دولت سوريه البته تحت عنوان "دوستان سوريه" توطئه كنند، عده‌اي از جوانان تركيه در برابر سفارت آمريكا در تركيه تظاهرات كردند و به دولتمردان آنكارا هشدار دادند كه در دام آمريكا گرفتار شده‌اند و هر چه زودتر خود را از اين دام نجات دهند.
اكنون كه ابعاد مختلف ماجراي سوريه روشن شده و مردم تركيه نيز به عمق توطئه پي برده و دولتمردان خود را از ادامه همراهي با اين توطئه برحذر ميدارند، وقت آن است كه سران دولت تركيه بيش از اين در زمين دشمنان ملت‌هاي منطقه بازي نكنند و خود را از دام خطرناكي كه شيطان بزرگ براي آنها پهن كرده است نجات دهند. دولتمردان تركيه مطمئن باشند نظام سوريه بر توطئه فعلي پيروز خواهد شد و شرايط منطقه به زيان آمريكا و صهيونيست‌ها و هم‌پيمانان آنها رقم خواهد خورد.

 

منبع:

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود