کد خبر: 3454

تاریخ انتشار: 1391-01-18 - 18:29

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 736

سخنگوی وزارت امور خارجه : نباید اجازه داد روابط راهبردی تهران - آنكارا دچار خدشه شود

چکیده:  سخنگوی وزارت امور خارجه با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد روابط راهبردی تهران - آنكارا دچار خدشه شود، گفت: مواضع رسمی مسوولان ذیربط باید ملاك ارزیابی و عمل قرار گیرد و اظهارات اشخاص مختلف در […]

چکیده:

 سخنگوی وزارت امور خارجه با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد روابط راهبردی تهران - آنكارا دچار خدشه شود، گفت: مواضع رسمی مسوولان ذیربط باید ملاك ارزیابی و عمل قرار گیرد و اظهارات اشخاص مختلف در دو كشور نباید بر روابط راهبردی ایران و تركیه تاثیر منفی بگذارد.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سووالی درباره روابط ایران و تركیه و اظهارات اشخاص مختلف در این زمینه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و كشور تركیه به عنوان دو كشور قدرتمند و موثر منطقه با مشتركات فراوان تاریخی ، فرهنگی و اعتقادی دارای روابطی راهبردی هستند و در اكثر موضوعات سیاسی و بین المللی مواضع نزدیك به هم دارند.

مهمانپرست به سفر اخیر نخست وزیر تركیه به ایران و ملاقات های انجام شده اشاره كرد و ملاقات وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را بسیار مثبت و سازنده برشمرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با تاكید بر مواضع شفاف و اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مختلف سیاسی به ویژه در رابطه با تحولات منطقه گفت: اختلاف نظر سیاسی در مورد برخی مسایل منطقه ای امری طبیعی است كه با رایزنی و تبادل نظر بین كشورهای منطقه باید تلاش كرد مواضع كشورها با یكدیگر نزدیك و بهترین راه حل برای بحران های موجود انتخاب شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با صراحت و صداقت كامل، نقطه نظرات خود را عنوان كرده و برای ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه تلاش موثری داشته است و همكاری های منطقه ای و عدم اجازه به كشورهای فرامنطقه ای برای دخالت در امور داخلی كشورهای منطقه را اصلی خدشه ناپذیر می‌داند.

 

منبع:ایرنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود