کد خبر: 3419

تاریخ انتشار: 1391-01-17 - 12:56

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 231

لاریجانی در قم عنوان کرد: بدون مصوبه مجلس نمی‌توان گام دوم طرح هدفمندی را اجرا کرد

چکیده: مقاومت مجلس در اجرای گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها به دلیل آن است که هنوز مشخص نیست منابع مالی تأمین اجرای مرحله دوم از کجا خواهد بود.   رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بدون مصوبه مجلس […]

چکیده:

مقاومت مجلس در اجرای گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها به دلیل آن است که هنوز مشخص نیست منابع مالی تأمین اجرای مرحله دوم از کجا خواهد بود.

 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بدون مصوبه مجلس نمی‌توان گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد گفت: طرح کلی اجرای مرحله دوم هنوز در اختیار نیست.

به گزارش 19 دی : دکتر علی لاریجانی ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت گفت: مقاومت مجلس در این زمینه به دلیل آن است که هنوز مشخص نیست منابع مالی تأمین اجرای مرحله دوم از کجا خواهد بود.

وی گفت: قانون در این زمینه گفته است در هر مرحله، باید چهار ردیف درآمد‌ها و نوع هزینه‌ها به تصویب و بعد به مرحله اجرا درآید که این امر تا کنون عملی نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: طرح کلی اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در اختیار نیست که باید در این طرح بودجه مراکز تولیدی از جمله بخش‌های کشاورزی و صنعتی مشخص باشد.

وی با بیان اینکه مجلس معتقد است که باید در مرحله دوم اجرای این قانون به دولت کمک کرد افزود: باید دید که این مرحله به چه صورتی و در چه قالبی اجرا خواهد شد که بر اساس قانون باید منابع پولی در اجرای این طرح مشخص باشد.

بدون مصوبه مجلس نمی‌توان گام دوم طرح هدفمندی را اجرا کرد

لاریجانی تاکید کرد: بدون مصوبه مجلس نمی‌توان گام دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد و در این زمینه باید همه جهات را لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات درمانی زیادی در جامعه وجود دارد افزود: قول داده شده بود که از طریق اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بخش بهداشت و درمان خدمات خود را به صورت رایگان ارائه کند که هنوز محقق نشده است.

بهداشت و درمان در کشور رایگان شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از درآمد‌ها از محل کسب درآمد هدفمندی یارانه‌ها می‌بایست به بیمه بیکاری اختصاص می‌یافت تا اگر کسی دارای شغلی بود و بعد از مدتی بیکار شد امنیت اجتماعی وی و خانواده‌اش از طریق همین بیمه بیکاری حفظ شود.

وی تأکید کرد: باید بهداشت و درمان در کشور رایگان شود و منابع مالی کافی نیز تخصیص یابد تا قانون بیمه بیکاری که مصوب مجلس است به اجرا درآید.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت از تولید ملی در سال جاری اظهار داشت: در سال گذشته مجلس قانون تسهیل فضای کسب و کار را به منظور تسهیل در روند سرمایه گذاری تصویب کرد که این امر نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار و مرتفع شدن مشکل اشتغال خواهد داشت.

وی کنترل گرانی‌ها را موضوع مهمی در شرایط فعلی برشمرد و افزود: غربی‌ها در ماه‌های گذشته با تشدید تحریم‌ها رفتارهای ماجراجویانه خود را دنبال می‌کنند که در این راستا باید با استفاده از نیروهای جوان و متخصص بر این موضوع فائق آمد.

نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی هدایت شود

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: نقدینگی باید به سمت بخش‌های تولیدی هدایت شود چرا که اگر نقدینگی‌ها به سمت بخش‌های غیر تولیدی سوق داده شود هم موجب افزایش تورم و هم از دست رفتن فرصت‌های شغلی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: هم اکنون برخی از مراکز تولیدی رونق چندانی ندارند و ممکن است بخش‌های دولتی وضعیت خوبی داشته باشند اما بخش‌های خصوصی با مشکلات متعددی روبه رو هستند که باید راهی برای علاج آن‌ها پیدا کرد.

وی عنوان کرد: برخی از این مشکلات را می‌توان با در اختیار قرار دادن منابع و تسهیلات بانکی حل کرد که در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد از منابع به بخش تولید اختصاص می‌یافت که هنور محقق نشده است.

قانون حمایت از تولید داخل تا دو هفته آینده نهایی می‌شود

لاریجانی تأکید کرد: در تصویب بودجه سال91 نیز مجلس تقویت و تسهیل فضای کسب و کار را مد نظر دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون قانونی در مجلس در خصوص حمایت از تولید داخل در دستور کار است که تا دو هفته آینده نهایی خواهد شد افزود: در این قانون در واقع زمینه‌های حمایت از تولیدات داخلی را تضمین می‌کند که نوع تعرفه گذاری در واردات و صادرات و همچنین چگونگی پرداخت تسهیلات بانکی به مراکز تولیدی بخشی از آن است.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود