کد خبر: 3403

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 2 446

به جای وزیر با رئیس‌جمهور باید برخورد شود

چکیده:یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در دولت آقای احمدی‌نژاد با کمال تاسف وزیران تصمیم‌گیرنده نیستند، گفت: امضا کنندگان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به جای برنامه‌ریزی و تدوین طرح برای عملیاتی […]

چکیده:یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در دولت آقای احمدی‌نژاد با کمال تاسف وزیران تصمیم‌گیرنده نیستند، گفت: امضا کنندگان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به جای برنامه‌ریزی و تدوین طرح برای عملیاتی کردن پیام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسائل را به انحراف کشاندند.

 

بهمن اخوان طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را فاقد هرگونه کار کارشناسی دانست و اظهار کرد: من به با استیضاح آقای شیخ‌الاسلامی مخالف هستم؛ به این دلیل که در دولت آقای احمدی‌نژاد با کمال تاسف وزیران ما تصمیم‌گیرنده نیستند و شخص آقای احمدی‌نژاد تصمیم‌گیرنده نهایی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این مدت هشت سال بیشتر معاونان وزیران از سوی احمدی‌نژاد منصوب شدند و وزیران آقای احمدی‌نژاد چنین قدرتی را ندارند که اظهار نظر کنند، حتی اظهار نظر کارشناسی.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، با بیان اینکه این شیوه و روش در رابطه با سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد را قبول ندارم، افزود: چرا که باید به وزیران این جرات داده شود تا تفکر و عقیده و تصمیمات خود را عملیاتی کنند، متاسفانه امروز برخی از وزیران جسارت و شجاعتی ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگانی هم که این استیضاح را مطرح کردند، اگر واقعا نسبت به عملکرد دولت و رئیس جمهور انتقاد دارند راه‌های زیادی برای حل آنها وجود دارد، در واقع می‌توانند از خود رئیس جمهوری سئوال و او را استیضاح کنند.

اخوان با اظهار مخالفت خود با استیضاح شیخ‌الاسلامی، گفت: من با تمامی استیضاح‌های مجلس هشتم مخالف بودم؛ چرا که می‌دانم وزیران دولت احمدی‌نژاد مقصر نیستند، از سوی دیگر نمایندگانی که دم از جسارت می‌زنند شجاعت خود را در برابر شخص رئیس جمهوری نشان دهند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، تصریح کرد: من نه از وزیر دفاع می‌کنم و نه از مرتضوی، بلکه من از مجلس دفاع می‌کنم؛ چرا که همین آقایان مجلس را در طول این چهار سال به چالش کشیدند.

وی با بیان اینکه از آقای لاریجانی درخواست دارم در بحث استیضاح دخالت نکنند، ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان استیضاح کننده چرا در بحث‌های اقتصادی و تخلفات دولت در هدفمندی با دولت برخورد نکردند.

اخوان با اشاره به نام‌گذاری هر سال از سوی رهبر انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال ۷۷ تا ۹۱ که سال‌ها را نام‌گذاری کردند، چه اقدام شایسته و عملیاتی از سوی مسئولان و مجلس در مورد این پیام‌ها و نام‌گذاری‌ها صورت گرفت؟

وی یادآور شد: در سال ۸۶ اتحاد ملی و انسجام اسلامی را داشتیم؛ اما آیا اتحاد ملی این بود که کسانی که برای انقلاب زحمت کشیدند و خون دادند به خاطر عقاید متفاوت با آقای احمدی‌نژاد باید آنان را خانه‌نشین کنیم؟ درباره همت و کار و مضاعف چطور؟ چه اقدام مهمی انجام شد؟.

اخوان با بیان اینکه سال گذشته به جای آنکه جهاد اقتصادی باشد فساد اقتصادی بود گفت:امروز باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم، در این مدت دولت باید لایحه بدهد؛ زیرا صحبت رهبر معظم انقلاب با توجه به تحریم‌ها امیدی به مردم داد که باید عملیاتی شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: این آقایان به جای برنامه‌ریزی و تدوین طرح برای عملیاتی کردن پیام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسائل را به انحراف کشاندند، بنابراین از تمامی نمایندگان هوشمند می‌خواهم که به این استیضاح رای ندهند.

 

منبع:اعتدال 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود