کد خبر: 3472

تاریخ انتشار: 1391-01-16 - 18:57

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 963

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :از ظرفیت خاتمی در نظام استفاده شود

چکیده: با شخصیت‌هایی که روزی سکان دار کشتی اجرایی کشور بودند نباید این گونه برخورد ‌می‌شد،که در حال حاضر شاهد آن هستیم/ خاتمی سعی کرد که در چارچوب نظام و انقلاب رفتار کند.   ایلنا: عضو جامعه […]

چکیده:

با شخصیت‌هایی که روزی سکان دار کشتی اجرایی کشور بودند نباید این گونه برخورد ‌می‌شد،که در حال حاضر شاهد آن هستیم/ خاتمی سعی کرد که در چارچوب نظام و انقلاب رفتار کند.

 

ایلنا: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از خطاهای بزرگی که اتفاق افتاد و نباید اتفاق ‌می‌افتاد این بود که آقاي خاتمی را از سران فتنه به حساب آوردند.

حجت الاسلام سیدمحمد غروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، افزود: درباره مسائلی که بعد از انتخابات سال ۸۸ رخ داد آقای خاتمی به مانند خیلی از اصولگرایان مواضع روشنی را نسبت به مسایل پیش آمده اتخاذ نکرد، اما همواره مواضع خود را نسبت به حمایت از اصل نظام و انقلاب اعلام کرده است و در مورد انتخابات دور اول مجلس نیز مساله به همین صورت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه عملیه قم خاطر نشان کرد:‌ با شخصیت‌هایی که روزی سکان دار کشتی اجرایی کشور بودند نباید این گونه برخورد ‌می‌شد،که در حال حاضر شاهد آن هستیم، باید از نصحیت این افراد در مسایل کشور استفاده ‌می‌شد امارخ نداد.

وی با اشاره به حضور آقاي خاتمی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی گفت: هر فردی اتفاقات را از دریچه چشم خودش نگاه ‌می‌کند هر چند باید انتظارات زیادی از این گونه افراد داشته باشیم، اما با توجه به ارتباط آن‌ها با زیر مجموعه‌هایشان که ممکن است از هر نوع آدمی تشکیل شود تبعا باید واقع بینانه‌تر رفتار کنیم. انتظاری که باید از این افراد داشت این است که در چارچوب انقلاب و نظام رفتار کنند.

غروی با تاکید بر اینکه آقای خاتمی سعی کرد که در چارچوب نظام و انقلاب رفتار کند، گفت: وی در انتخابات شرکت کرد و از ابتدا نیز موافق تحریم انتخابات نبود و هیچ‌گاه مساله تحریم را مطرح نکرد در نتیجه رفتار با وی باید حساب شده‌تر صورت بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه عملیه قم با اشاره به اینکه باید از ابتدا مسایل پیش آمده پس از انتخابات سال۸۸ جور دیگری مدیریت ‌می‌شد، گفت: مدیریت صحیح این مشکلات را به همراه نمی‌آورد. برگزاری مناظرت تند و تیز ‌و ایجاد التهاب در زمان انتخابات مشکلات پس از انتخابات را بیشتر کرد.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاقات رقم نمی‌خورد دشمنان هم از زمینه این اتفاقات بهره نمی‌گرفتند، فشارهایی که در حال حاضر بر ما وارد ‌می‌شود نتیجه‌ و هزینه همان بی‌توجهی است‌.

وی افزود: در آن زمان برخی از افراد را بیش از اندازه دفع کردیم بلکه باید تلاش ‌می‌شد بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري بسياري از این افراد جذب انقلاب و نظام شوند، اگر مسایل بعد از انتخابات مسیر خود را طی ‌می‌کرد شاید منجر به فتنه بزرگ ‌می‌شد اما رهبری خردمندانه باز هم مسایل را هدایت کردند‌.

غروی در پایان تاکید کرد: آقای خاتمی با اتخاذ آخرین موضع خود در واقع در مقابل جریان‌های تندی که در مقابل نظام ایستادند قرار گرفت و فکر ‌می‌کنم که باید از ظرفیت وی در نظام استفاده شود.

 

منبع:ایلنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود