کد خبر: 3496

تاریخ انتشار: 1391-01-15 - 11:37

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 999

هشدار روسیه به جمهوری آذربایجان درباره درگیر شدن در جنگ با ایران

چکیده: اگر خدای ناکرده حمله به ایران روی دهد بسیاری از آوارگان به روسیه خواهند آمد. این موضوع شفافی برای من است،با توجه به این نکته که تعداد آذری ها در روسیه نیز بسیار زیادند.   وزیرامور خارجه […]

چکیده:

اگر خدای ناکرده حمله به ایران روی دهد بسیاری از آوارگان به روسیه خواهند آمد. این موضوع شفافی برای من است،با توجه به این نکته که تعداد آذری ها در روسیه نیز بسیار زیادند.

 

وزیرامور خارجه روسیه نسبت به هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و گفت: حمله نظامی به ایران، امنیت جمهوری آذربایجان و کشورهای عربی را نیز تهدید می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، "سرگی لاوروف" پس از ملاقات با همتای ارمنی خود "ادوارد نعلبندیان" در گفت: در صورتی که بدترین اتفاق روی دهد و گزینه نظامی علیه ایران در دستور کار قرار بگیرد این مسئله نه تنها ارمنستان، بلکه جمهوری آذربایجان را نیز تهدید می کند. باید به این موضوع توجه کرد که جمعیت آذری های ایران سه برابر جمعیت جمهوری آذربایجان است. بدون تردید، حمله به ایران باعث به راه افتادن موج آوارگان از این کشور می شود. اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی روی دهد بسیاری از این آوارگان به روسیه خواهند آمد. این موضوع شفافی برای من است،با توجه به این نکته که تعداد آذری ها در روسیه نیز بسیار زیادند.

پیش از این بعضی از مقامات ارشد اسرائیلی تهدید کرده بودند تاسیسات هسته ای ایران را مورد هدف حملات نظامی قرار می دهند. برخی گزارش های رسانه ای نیز نشان می دهند جنگنده های اسرائیلی برای حمله به ایران از پایگاه هایی در جمهوری آذربایجان پرواز خواهند کرد.

لاوروف ادامه داد: حمله به ایران امنیت منطقه ای و امنیت کشورهای عربی را به خطر می اندازد . برآورد عواقب چنین اتفاقی به دلیل زیاد بودن متغیرات آن، بسیار سخت است ولی این واضح و شفاف است که چنین اتفاقی، منفی و خطرناک است.

مجله آمریکایی "فارن پالیسی" هم نوشت: استفاده از پایگاه های هوایی جمهوری آذربایجان، یکی از بزرگترین مشکلات حملات جنگنده های اسرائیلی به ایران یعنی سوخت رسانی در هوا را حل می کند.

لاوروف ادامه داد: هنگامی که سخنانی را می شنویم مبنی بر اینکه همه گزینه ها در برابر ایران روی میز قرار دارد باید این توضیح را مطرح کنم که این گزینه ها باید قانونی و متکی به مشروعیت بین المللی باشند. قانون بین المللی به کارگیری زور را مجاز نمی داند مگر در حالتی که کشوری مورد تجاوز قرار بگیرد . به همین دلیل امیدوارم افرادی که این گزینه ها را بررسی می کنند مسئولیت خود را نشان دهند.

پیش از این جمهوری آذربایجان همکاری نظامی امنیتی با اسرائیل با هدف ضربه زدن به ایران را رد کرده بود. هم اکنون در میان همسایگان ایران، جمهوری آذربایجان بالاترین سطح همکاری نظامی امنیتی را با اسرائیل دارد.

 

منبع: عصرایران 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود