کد خبر: 3487

تاریخ انتشار: 1391-01-15 - 18:16

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 2 094

شهرداری تهران وعده داد که سال 92 نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود

چکیده: بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران امسال هم در مصلی برگزار می‌شود، اما انتظار می‌رود با در نظر گرفتن زمین سال آینده نمایشگاه صاحب خانه‌ دائمی شود.   پنج سال پیش بود که نمایشگاه کتاب بعد از […]

چکیده:

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران امسال هم در مصلی برگزار می‌شود، اما انتظار می‌رود با در نظر گرفتن زمین سال آینده نمایشگاه صاحب خانه‌ دائمی شود.

 

پنج سال پیش بود که نمایشگاه کتاب بعد از 19 سال از موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اسباب‌کشی کرد و به مصلی آمد. قرار بود این نمایشگاه به صورت موقتی در مصلی تهران بماند تا خانه‌ای دائمی برایش ساخته شود، اما پنج سال گذشت و این اتفاق نیفتاد.

البته هر سال بحث تغییر نزدیک نمایشگاه که می‌شود دوباره اعلام می‌شود که نمایشگاه در مصلا برگزار خواهد شد. امسال هم قرار است نمایشگاه در همان مکان برگزار شود از سیزدهم تا بیست و سوم اردیبهشت.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران امسال هم طبق روال سال‌های گذشته مشخص شده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امسال با توجه به ربع قرن بودن نمایشگاه کتاب کمیته‌ای با عنوان «ربع قرن» با هدف بزرگداشت 25 سال جهاد فرهنگی و با اختصاص سالن ویژه‌ای فعالیت خواهد کرد.

سال گذشته در شب افتتاحیه نمایشگاه، چیتگر به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه از سوی رئیس جمهور به وزارت ارشاد پیشنهاد شد، رییس جمهور قول همکاری لازم و تامین بودجه این رویداد را در صورت انتقال به چیتگر داد.

همین‌جا بود که بحث‌ها شروع شد، آیا چیتگر می‌توانست مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب باشد، مثل این که نشد، مسئولان بررسی کردند و دیدند که نمی‌شود، بعد شهر آفتاب مطرح شد مکانی که مسئولان شهرداری چند سالی است مشغول ساختن آن هستند بعد از مطرح شدن چیتگر به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه، شهرداری هم درباره روند پیشرفت پروژه شهر آفتاب سخن به میان آورد و وعده داد که سال 92 نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود، اما بهمن دری معاون فرهنگی ارشاد چندی پیش در اولین نشست خبر‌ی‌اش اعلام کرد که مجتمع امام خمینی(ره) که در کنار مصلی قرار دارد به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده و اقدامات اولیه برای تامین بودجه آن به رئیس جمهور داده شده است، با این حساب شهر آفتاب، باغ کتاب که گزینه‌های محتمل برای برگزاری نمایشگاه بودند مورد توجه قرار نگرفتند و مجتمع امام خمینی(ره) بهترین شرایط را برای برگزاری نمایشگاه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته گفته بود که «اگر زمین پیدا کنیم، نمایشگاه کتاب سال آینده در مصلا برگزار نمی‌شود.»

او درباره‌ این‌که آیا فعلا تنها مشکل ارشاد زمین است، اظهار کرد: «بله همین‌طور است، اگر بتوانیم زمین مناسبی را در اختیار بگیریم، سال آینده نمایشگاه در مکان جدید برپا خواهد شد.»

امسال که گذشت حالا زمین هم پیدا شده و این‌طور که به نظر می‌رسد نمایشگاه کتاب سال آینده به خانه دائمی‌اش اسباب‌کشی می‌کند.

 

منبع:خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود