کد خبر: 3502

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد
0
بازدیدها: 1 748

سه انتقاد هاشمی​رفسنجانی به سیاست​های اقتصادی دولت

چکیده:  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از «حجم واردات بی‌رویه کالاهای خارجی»، تنگ​شدن عرصه رشد تولیدات داخلی» و «ممانعت از پیاده شدن اهداف اصل 44 قانون اساسی و انحراف در اجرای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های […]

چکیده:

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از «حجم واردات بی‌رویه کالاهای خارجی»، تنگ​شدن عرصه رشد تولیدات داخلی» و «ممانعت از پیاده شدن اهداف اصل 44 قانون اساسی و انحراف در اجرای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی» انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاين، اکبر هاشمي رفسنجاني در دیدار جمعی از وزرا و نمایندگان سابق مجلس، استادان دانشگاه و شخصیت​های حقیقی و حقوقی که در نخستین روزهای اداری سال جدید انجام شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید از کلیه صاحب‌نظران خواست تا نظرات خود در این خصوص را به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منعکس کنند.
در این دیدارها وي با تبریک متقابل سال جدید، ابراز امیدواری کرد سال جدید مقارن با موفقیت و بهروزی بیشتر نظام اسلامی و سعادت روزافزون مردم کشورمان باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت، انتخاب این عنوان نشان از اهمیت و جایگاه بالای کار، تولید و سرمایه‌گذاری برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات کنونی مردم دارد و امیدواریم این تأکید، توسط مسئولان در حدّ شعار باقی نمانده و عملاً تحقق یافته و برنامه‌ریزی‌ها در این جهت باشد.
وی با اشاره به سیاست دولت در دهه هفتاد مبنی بر تأکید بر کار و سازندگی و پرهیز از سیاست‌زدگی گفت: اگر در آن مقطع زمانی و پس از دوران دفاع مقدس که کشور وارث خرابی‌ها و ویرانی‌های ناشی از جنگ بود، این سیاست دنبال نمی‌شد قطعاً آن حجم بزرگ از بازسازی و سازندگی در کشور تحقق پیدا نمی‌کرد.
هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی گفت: متأسفانه در سال​های اخیر حجم واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، عرصه را بر رشد و رونق تولیدات داخلی تنگ کرده است که امیدواریم امسال، کار، تولید و سرمایه‌گذاری مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی به تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و آن را سندی راهبردی برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: همراه با تدوین این سند، اصل 44 قانون اساسی نیز برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی اصلاح شد که انحراف از برنامه‌ها، مانع از پیاده شدن اهداف متعالی این برنامه‌ها شده است.

 

منبع: خبرانلاین 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود