کد خبر: 3514

تاریخ انتشار: 1391-01-15 - 12:39

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اقتصاد
0
بازدیدها: 1 062

افزایش اخیر یارانه‌ها غیرقانونی است لاریجانی:کار دولت طوفان تورم ایجاد می‌کند

چکیده: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند نظیر وضعیتی که در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت مردم را تقلیل داد موافقت کند.     رئیس مجلس شورای اسلامی […]

چکیده:

مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند نظیر وضعیتی که در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت مردم را تقلیل داد موافقت کند.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام اخیر دولت در افزایش یارانه نقدی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند موافقت کند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه که اولین جلسه مجلس در سال جدید است، طی سخنانی نسبت به اقدام اخیر دولت در افزایش یارانه نقدی و پرداخت آن در پایان سال گذشته گفت: جدای از اینکه این اقدام خلاف صریح قانون است با شرایط کشور نیز متناسب نیست و کمکی به جلوگیری از گرانی نمی کند بلکه آن را تشدید می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این اقدام دولت کمکی به حل مسئله بیکاری هم نمی‌کند خاطرنشان کرد:‌ این اقدام هیچ افق روشنی برای تولید کشور ترسیم نمی‌کند. اگر دولت مجموعه‌ای از تصمیمات را با هم در نظر می گرفت مجلس قطعاً ‌آن را مورد توجه قرار می داد اما چنین مجموعه‌ای ملاحظه نشده است وگرنه مجلس چنانچه دولت در گام دوم، جلوگیری از تورم و کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال را ملاحظه می کرد با این اقدام موافقت می کرد.

وی تاکید کرد: اما مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که طوفان تورم ایجاد می کند نظیر وضعیتی که در چند ماه گذشته رخ داد و ثروت مردم را تقلیل داد موافقت کند.

لاریجانی تصریح کرد: اگر نگاه اجمالی به اقدامات قدرت‌های زورگو در مقابله با ملت ایران داشته باشیم متوجه می شویم که نقطه کانونی مورد توجه آنها پیکره اقتصادی کشور است تا به توان اقتصادی کشور و تولید داخلی لطمه وارد کنند.

رئیس مجلس گفت: ملاحظه می‌کنید آنچه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طلیعه سال نو فرمودند که همت ملت در افزایش تولید و رونق تولید و حمایت از کار و سرمایه داخلی شود ، تحلیل شرایط نیروی انسانی، وضعیت کشاورزی و صنعت و رفتار قدرت‌های زورگو راهبردی دقیق برای ملت است.

نماینده مردم قم تصریح کرد: ‌اگر قوای سه گانه کشور در این جهت همفکری صمیمانه داشته باشند و محور تصمیمات را رونق بخشی به تولید قرار دهند، تحریم‌ها را به فرصتی برای جهش تولید بدل خواهند کرد و از تورم و گرانی جلوگیری و عامل اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

وی گفت: لازم است مجلس هشتم در ماه‌های پایانی خود مخصوصاً در تدوین بودجه سال 91 موضوع رونق تولید و افزایش بهره وری را چه در کمیسیون تلفیق و چه در کمیسیون تخصصی محور تصمیم گیری خود قرار دهد و در تحقق این امر راهبردی هیچ مصلحت اندیشی سیاسی را در نظر نگیرد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود