کد خبر: 3495

تاریخ انتشار: 1391-01-14 - 16:44

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 455

روزنامه سوری: مقامات ایرانی برای اردوغان شرط گذاشتند: ملاقات با رهبر و رئیس جمهور ایران بعد از آزادی گروگانها

چکیده: اردوغان بلافاصله تماس های تلفنی برقرار می کند و پس از چند ساعت، پنج شهروند ربوده شده ایرانی در سوریه آزاد و به ترکیه منتقل شدند تا از این طریق تحویل ایران شوند.    یک روزنامه سوری از پیش […]

چکیده:

اردوغان بلافاصله تماس های تلفنی برقرار می کند و پس از چند ساعت، پنج شهروند ربوده شده ایرانی در سوریه آزاد و به ترکیه منتقل شدند تا از این طریق تحویل ایران شوند. 

 

یک روزنامه سوری از پیش شرط مقامات ارشد ایرانی برای دادن اجازه ملاقات به رجب طیب اردوغان خبر داده است.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه رسمی الوطن چاپ دمشق نوشت: اردوغان هفته گذشته به تهران سفر کرد اما مقامات ارشد ایرانی ملاقات نخست وزیر ترکیه را منوط به آزادی 5 شهروند ایرانی ربوده شده در سوریه کرده بودند.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک عربی در تهران اضافه کرد: پس از آنکه اردوغان در راس هیاتی از مقامات بلندپایه دولتی و اقتصادی وارد تهران شد پیام شفافی را دریافت کرد مبنی بر اینکه دیدار با رهبر ارشد ایران و محمود احمدی نژاد با آزادی 5 ایرانی ربوده شده در سوریه، مرتبط است.

مقامات ارشد ایرانی به اردوغان گفته بودند که محل استقرار 5 شهروند ایرانی ربوده شده در سوریه و عامل ربایش آنها را به خوبی می دانند و آنکارا نفوذ و قدرت آن را دارد که بتواند آنها را آزاد کند.

براساس این گزارش، اردوغان بلافاصله تماس های تلفنی برقرار می کند و پس از چند ساعت، پنج شهروند ربوده شده ایرانی در سوریه آزاد و به ترکیه منتقل شدند تا از این طریق تحویل ایران شوند.

با وجود آزادی این پنج ایرانی، هنوز 7 مهندس و تکنسین و 5 زائر ایرانی که در سال گذشته در سوریه ربوده شدند، در اسارت افراد مسلح ناشناس قرار دارند.

روزنامه الوطن سوریه نوشته است که به احتمال بسیار ایرانیان ربوده شده در سوریه که هنوز آزاد نشده اند به شمال لبنان منتقل شده اند.

اردوغان در سفر به ترکیه، شمار زیادی از فعالان ارشد بازرگانی و صنایع را به همراه خود داشت. اردوغان پیشنهاد کرده بود حجم تبادل بازرگانی میان ایران و ترکیه از رقم 16 میلیارد دلار فعلی به 35 میلیارد دلار برسد.

وی در دیدارهایش با مقامات ایرانی پیشنهاداتی را برای افزایش حجم تبادل اقتصادی مطرح و در عین حال شرحی از مشکلات شرکت های ترکیه برای دور زدن تحریم های ایران ارائه کرد.

 

منبع:عصرایران 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود