کد خبر: 3509

تاریخ انتشار: 1391-01-13 - 13:01

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 082

راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس برگزار شد

چکیده:  راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس با حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس و برخی نمایندگان کشورهای اروپایی در نزدیکی مرزهای فلسطین […]

چکیده:

 راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس با حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس و برخی نمایندگان کشورهای اروپایی در نزدیکی مرزهای فلسطین برگزار شد.

 





راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس با حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس و برخی نمایندگان کشورهای اروپایی در نزدیکی مرزهای فلسطین برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم راهپیمایی جهانی به سوی بیت المقدس، جمعه با حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی و مردم لبنان به همراه شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس و برخی نمایندگان کشورهای اروپایی از جمله اعضای تیم یهودیان ضد صهیونیستی تاتوریکارتا در قلعه شقیف در چند کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی برگزار شد.
حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در این مراسم با درود بر شهیدان روز زمین، گفت: در سال 1982 مناخیم بگین و شارون و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اینجا ایستادند و قلعه شقیف را آغاز سقوط لبنان و اعراب خواندند، اما امروز حامیان فلسطین در این قلعه هستند.
وی با بیان اینکه این قلعه شاهد بزرگترین شکست های رژیم صهیونیستی به دست مقاومت لبنان و به فرماندهی عماد مغنیه بوده است، بر دگرگونی معادلات از 1976 تا 2012 تاکید کرد و گفت: آن زمان انقلابیون فلسطین با سنگ به جنگ دشمن می رفتند و اکنون موشک های حزب الله تلاویو را تهدید می کند.
شیخ نبیل قاووق افزود: امروز به این قلعه آمدیم تا تاکید کنیم که حق امت فلسطین حقی است که ساقط نخواهد شد و جهان عرب بداند که بهار عربی تا وقتی که یک وجب از خاک فلسطین در اشغال است، کامل نمی شود و بهار امت اسلامی جز با بهار در فلسطین شکل نخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه اقدامات اعراب ناقص است، خطاب به جهان عرب و اسلام و همه جهان تاکید کرد که فلسطین قبله و نگاه و مسیر ما و پایان پیروزی های ماست و با بیان اینکه چه نیکوست که رزمندگان حزب الله در خاک پاک فلسطین به شهادت برسند، افزود: در روز زمین می گویم که فلسطین تنها نخواهد بود و ما در خندق دفاع از فلسطین تا آنجا که باید می مانیم و حزب الله حتی اگر دنیا بر ضدش جمع شود، حمایت از فلسطین را رها نخواهد کرد.
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به تهدیدها صهیونیستی، تاکید کرد که علی رغم همه تهدیدها و فشارها و چالش ها، مقاومت لبنان و فلسطین شرایط سخت تری ایجاد کرده اند و رژیم اشغالگر ناچار به تسلیم در برابر آن است و افزود: در روز زمین می گوییم که گلوله در برابر گلوله خواهد بود و پیروزی پس از پیروزی می آید تا پرچم فلسطین بر فراز قدس شریف به اهتزاز درآید.
سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس، راهپیمایی جهانی به سوی قدس را نقطه عطفی در تاریخی مبارزه با اشغالگران صهیونیستی دانست و گفت: این رخداد نشان داد که تمامی آزادگان جهان و امت اسلام، رژیم صهیونیستی را محاصره کرده اند و زوال و نابودی این رژیم، قطعی است.
وی این راهپیمایی گسترده به سوی بیت المقدس را نشانگر پایبندی جهان عربی و اسلامی به مساله قدس و فلسطین دانست و تاکید کرد: جنبش های عربی و اسلامی، آرام نخواهد گرفت تا زمانی که سرتاسر سرزمین فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی رهایی یابد.

 

منبع: رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود