کد خبر: 3537

تاریخ انتشار: 1391-01-12 - 16:58

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 094

ماجرای عزل پورمحمدی از زبان خودش:دقیقاً روز 14 فروردین 1387 آقای رئیس جمهور در یک ملاقات گفتند تو دیگر وزیر نیستی!

چکیده: فروردین من شمال بودم، از دفتر رئیس‌جمهور به من زنگ زدند که ساعت 10 صبح ملاقات داری. صبح رفتم دیدن آقای رئیس‌جمهور؛ که گفتند خب به هر حال زحمت کشیدی و کار کردی و... من تصمیم دارم یک جابه‌جایی […]

چکیده:

فروردین من شمال بودم، از دفتر رئیس‌جمهور به من زنگ زدند که ساعت 10 صبح ملاقات داری. صبح رفتم دیدن آقای رئیس‌جمهور؛ که گفتند خب به هر حال زحمت کشیدی و کار کردی و... من تصمیم دارم یک جابه‌جایی انجام بدهم در وزارت کشور.

 

وزیر اسبق کشور، ماجرای دروغ 13 سال 87 را شرح داد.

اولین وزیر کشور دولت احمدی نژاد که در آغاز واپسین سال دولت نهم عزل شد در گفت و گو با خبر درباره 46 روزی که از تاریخ اعلام تا برکناری اش وزیر کشور بود سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی که پس از آن رئیس سازمان بازرسی کل کشور شد در در گفت و گویی تفصیلی درباره فرایند عزلش از وزارت کشور در دوره انتخابات مجلس هشتم گفت: دقیقاً روز 14 فروردین 1387 آقای رئیس جمهور در یک ملاقات گفتند تو دیگر وزیر نیستی!

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز خبر برکناری ام را شنیده بودم ولی باور نکردم گفت: روز سیزده فروردین من شمال بودم، از دفتر رئیس‌جمهور به من زنگ زدند که ساعت 10 صبح فردا یعنی چهاردهم ملاقات داری. صبح رفتم دیدن آقای رئیس‌جمهور؛ آقای رئیس‌جمهور گفتند کجا بودی ؟خوش گذشته؟ انتخابات چه شد؟... یک مقدار شرح دادم مسائل و مشکلات را و نیم ساعت گپ‌های عمومی بود. بعد گفتند که خب به هر حال زحمت کشیدی و کار کردی و... من تصمیم دارم یک جابه‌جایی انجام بدهم در وزارت کشور.

گفتم تصمیم با شماست، اگر کسی تعیین کردید به من بگویید که کمکش کنم .برنامه برایش بنویسم. اگربرای گرفتن رای اعتماد در مجلس مشکل دارد بروم مجلس هر کاری که از دستم بر بیاید انجام بدهم. گفت نه من کسی را تعیین نکردم.

مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه روز 15 فروردین قرار بود جلسه استانداران با رئیس جمهور برگزار شود اظهارداشت: به آقای رئیس جمهور گفتم فردا جلسه مشترک هیئت دولت و استانداران را داریم . آنجا می‌خواهید چیزی بروز داده شود یا نه؟ ایشان گفتند نه! کسی نفهمد. بگذار جلسه‌مان عادی برگزار شود.

وی افزود: روز بعد در جلسه استانداران جدی‌تر از گذشته برخورد کردم تا اگر فردی حدسی زده، رد گم کند. آقای رئیس‌جمهور هم فهمید که من دارم جدی‌تر عمل می‌کنم .ایشان هم پا داد. جلسه خیلی جدی پیش رفت. یعنی هر کس آن جلسه را دید هر چه هم بهش می‌گفتند پور‌محمدی عزل شدنی است و می‌خواهد برکنار شود می‌گفت امکان ندارد. یعنی جلسه نشان داد پور‌محمدی خیلی محکم است و سر پستش ایستاده و اگر به او گفته بودند برکنار می‌شود این قدر جدی برخورد نمی‌کرد.

وزیر پیشین کشور با بیان اینکه تلاش کردم که این حدس را نه وزرا بزنند و نه استاندار‌ها گفت: جمعیت را می‌پاییدم ببینم کی حس دیگری دارد؟ یک نفر را در جمعیت پیدا کردم که حس دیگری داشت و من را می‌پایید و همه اش هم به من خیره شده بود. از نزدیکان رئیس‌جمهور بود که حدس می‌زدم او باید خبر داشته باشد.

وی افزود: وقتی دیدم این فرد روی من متمرکز است ، حدس زدم باید خبردار باشد و حدس من هم درست بود . جلسه تمام شد. فردا در سایتی نوشتند که پور‌محمدی جابه‌جا می‌شود. من به آن آقا زنگ زدم گفتم برای من که فرقی نمی‌کند جابه‌جا شوم یا نشوم، به آقای رئیس‌جمهور هم گفتم و قرار شد به کسی چیزی نگوییم تا در یک شرایط مناسب یک نفر مشخص شود .چرا کشور را متزلزل می‌کنید! من دارم برای برگزاری دور دوم انتخابات آماده می‌شوم. که اوگفت من خبر ندارم، و از این حرف‌ها. گفتم این را من بی‌معرفتی و خلاف مروت می‌دانم .دور از انصاف می‌دانم که به من می‌گویند کسی نفهمد و من طبق این قرار عمل می‌کنم اما شما می‌آیید لو می‌دهید. البته این چاهی را که کندند دوستان خودشان در آن افتادند.

پورمحمدی درباره اینکه سخنگوی دولت در اولین جلسه اش در سال نو عزل شما را دروغ سیزده خوانده بود گفت: چون آقای الهام جلسه با استانداران را دیده بود باور نمی‌کرد چنین اتفاقی افتاده باشد. یعنی اگر خبر هم داشت می‌گفت صحت نداشته و ‌گفت دروغ سیزده است.

وی افزود: پس از این، مدام خبرنگاران می‌رفتند سراغ این آقایان مثلاً من یادم هست با آقای ثمره یا آقای مشایی و آقای داوودی مصاحبه می‌کردند. چند روز یک باری می‌گفتند بله حتماً پور‌محمدی جابه‌جا می‌شود. به آقایان گفتم نگران هستید که من دوباره تثبیت بشوم ؟چرا هر هفته هر کدامتان می‌آیید مانور می‌کنید و می‌گویید پور‌محمدی عزل می‌شود؟ می‌گفتند این‌طور نیست! وخبرنگاران از ما سؤال می‌کنند. من به شوخی و جدی می‌گفتم من رفتنی هستم نگران نباشید که ماندگار شوم. گفتم من الآن وزیر کشور این مملکت هستم خوب نیست، زشت است که هر هفته کسی بیاید و بگوید این عزل می‌شود.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود