کد خبر: 3549

تاریخ انتشار: 1391-01-11 - 13:54

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار کتاب
0
بازدیدها: 2 561

شرح اندیشه سیاسی فیلسوفان مدرن منتشر می شود

چکیده: جلد نخست مجموعه «دفترهای سیاست مدرن» مربوط به اندیشه سیاسی هگل آماده انتشار است. این مجموعه، فلسفه سیاسی را نزد فلاسفه اروپایی قرون 16 تا 18 میلادی بررسی می کند.   محمدمهدی اردبیلی، دبیر […]

چکیده:

جلد نخست مجموعه «دفترهای سیاست مدرن» مربوط به اندیشه سیاسی هگل آماده انتشار است. این مجموعه، فلسفه سیاسی را نزد فلاسفه اروپایی قرون 16 تا 18 میلادی بررسی می کند.

 

محمدمهدی اردبیلی، دبیر این مجموعه در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مجموعه توضیح داد: این مجموعه، اندیشه سیاسی فلاسفه اروپایی قرون شانزدهم تا هجدهم را بررسی می کند. هابز، هگل، کانت، ولتر، نوالیس و مارکس متقدم جزو فیلسوفانی محسوب می شوند که تاکنون بررسی اندیشه سیاسی آن ها در مجموعه حاضر قطعی شده است.

به گفته اردبیلی این مجموعه، ترجمه ای از مجموعه ای خارجی نیست و مقالات کتاب های آن توسط وی و همکارانش انتخاب شده اند. وی که ترجمه جلد نخست این مجموعه مربوط به اندیشه هگل را نیز بر عهده دارد، درباره آن توضیح داد: این کتاب پنج مقاله از دوره های مختلف فکری هگل را شامل می شود.

وی ادامه داد: کتاب های این مجموعه در قطع پالتویی و کوچک منتشر می شوند. بنابراین، باید مقالاتی را برای ترجمه برگزینیم که گویای رویکرد کلی فیلسوف به سیاست باشند.

اردبیلی از پایان ترجمه برخی از کتاب های مجموعه «دفتر های سیاست مدرن» خبر داد و گفت: برخی از کتاب های مجموعه نیز مراحل اداری انتشار را طی می کنند. شماره مربوط به هگل از این مجموعه در نمایشگاه آتی کتاب تهران توسط انتشارات روزبهان عرضه خواهد شد.

 

منبع: ایبنا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود