کد خبر: 3571

تاریخ انتشار: 1391-01-11 - 18:57

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بین الملل
0
بازدیدها: 1 757

در بحرین چه می گذرد،گزارش فارس از قیام یک ساله ملت بحرین و ظلم آل خلیفه

چکیده:  اظهارات رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه 2 سیما مبنی بر این که «در بحرین خبری نیست» موجب شگفتی مخاطبانی شد که روزانه اخبار متعددی از قیام گسترده ملت بحرین و ظلم آل خلیفه می‌بینند و می‌شنوند […]

چکیده:

 اظهارات رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه 2 سیما مبنی بر این که «در بحرین خبری نیست» موجب شگفتی مخاطبانی شد که روزانه اخبار متعددی از قیام گسترده ملت بحرین و ظلم آل خلیفه می‌بینند و می‌شنوند و می‌خوانند.

 

به گزارش فارس، مردم بحرین در حالی در دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه خود به مبارزه علیه رژیم آل‌‌خلیفه ادامه می‌دهند که بحرین از فوریه تاکنون شاهد تغییر و تحولات بیشماری بود که تلاش می‌شود، به مهمترین آنها در این گزارش اشاره شود:

فتوای رهبر شیعیان بحرین جهت مقابله با تعرض‌کنندگان به عرض زنان بحرینی

فتوای آیت الله شیخ "عیسی قاسم"،‌ رهبر شیعیان بحرین در لزوم مقابله با تجاوز کنندگان به عرض و ناموس زنان و دختران بحرینی توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌خلیفه بود که مورد تعرض و تعدی یا به عمد توسط خودروهای آنها زیر گرفته می‌شوند که با استقبال تمام گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و حزبی بحرینی و همچنین مردم این کشور مواجه شد.

تنها چند روز پس از صدور این فتوا گروه‌های مزدوری توسط نخست‌وزیر تشکیل شد و تهدید به بازداشت یا ترور آیت الله عیسی قاسم کردند که این امر نه تنها خشم مردم بحرین و پیروان ایشان در داخل و در خارج را برانگیخت، بلکه آنها تاکید کردند که آیت الله عیسی قاسم خط قرمز میان مردم بحرین و رژیم آل‌خلیفه است و در صورت چنین اقدامی مردم به شدت عکس العمل نشان خواهند داد.

اگرچه به نظر می‌رسد، این موضوع بهانه‌ای شد تا مزدوران امنیتی و نظامی آل‌خلیفه باب تجاوز و تعدی بر مردم این کشور را به بهانه مورد حمله قرار گرفتن توسط افراد ناشناس که بالطبع مد نظر آنها جوانان انقلابی بحرین بودند، میزان سرکوب و تجاوز بر مردم این کشور را تشدید کنند.

پس از آن انقلاب بحرین شاهد صدور بیانیه‌ای توسط نخست‌وزیر رژیم آل‌خلیفه بود که در آن با سوء استفاده از شرایط پیش آمده مبنی بر فتوای آیت الله شیخ عیسی قاسم در دفاع از زنان و دختران بحرینی خواستار تشدید فشار بر انقلابیون بحرینی و محاکمه و مجازات آنها به حداقل 15 سال زندان بود.

اعتصاب‌ غذای رهبران معارضان بحرینی در بند رژیم آل‌خلیفه

در اعتراض به ادامه سرکوب‌ها توسط رژیم آل‌خلیفه رهبران جریان‌های سیاسی و انقلابی بحرین و فعالان حقوق بشر که در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه بسرمی‌برند، دست به اعتصاب غذا زدند که از جمله آنها باید به "عبد الهادی الخواجه"، فعال حقوق بشر برجسته بحرینی اشاره کرد که با وجود وخامت حال و گذشتن 52 روز همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد، همچنین باید از شیخ "حسن مشیمع"، دبیرکل جنبش حق و از رهبران برجسته مخالف رژیم یاد کرد. اعتصاب رهبران بحرینی در حالی آغاز شد که دیگر معارضان بحرینی در بند رژیم آل‌خلیفه نیز با اعلام همبستگی، دست به اعتصاب غذا زدند.

واکنش رژیم آل‌خلیفه به اعتصاب غذای معارضان در بند این رژیم یورش به آنها در زندان با گاز اشک‌آور و سمی بود کهو موجب بروز برخی از حالت‌های خفگی شدید در میان تعدادی از رهبران معارض و انتقال برخی از آنها به بیمارستان بود.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از فروش سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی به رژیم بحرین

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و همچنین عفو بین الملل برای چندمین بار متوالی از فروش سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی به رژیم حاکم بر بحرین انتقاد و اقدام واشنگتن و لندن در این‌باره محکوم کرد، چراکه تمام این سلاح‌ها در سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این سازمان‌های مدافع حقوق بشر به شدت شیوه‌های سرکوب اعمال شده توسط رژیم آل‌خلیفه علیه شهروندان و غیرنظامیان بی‌دفاع این کشور را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کردند.

ادامه استفاده از انواع گازهای اشک‌آور و سمی و مجازات جمعی مردم بحرین

استفاده از انواع گازهای اشک‌آور و سمی علیه تظاهرات‌کنندگان بحرینی و مناطق مختلف مسکونی این کشور در چارچوب مجازات جمعی بحرینی‌ها همچنان توسط ماموران رژیم آل‌خلیفه ادامه دارد و مناطق مسکونی این کشور بارها مورد حمله این گلوله‌ها قرار گرفته‌اند که رهاورد آن به شهادت رسیدن ده‌ها شهروند بحرینی در اثر استنشاق این گازها بود. در میان شهدای اخیر بحرین چند کودک و نوازد بحرینی از جمله دو نوازد 10 و 45 روزه هم مشاهده می‌شدند.

ادامه شکنجه و ضرب و شتم جوانان بحرینی

شکنجه و ضرب و شتم جوانان و معارضان بحرینی که توسط ماوران رژیم آل‌خلیفه بازداشت می‌شوند، همچنان در زندان‌های این کشور ادامه دارد و طی ماه‌های اخیر افشاگری‌های بسیاری در این‌باره صورت گرفته است که شاید مهمترین آن حادثه ضرب و جرح "علی السنکیس"، کودک بحرینی به دست مزدوران آل‌خلیفه و انتشار تصاویری از این جنایت تکان‌دهنده در رسانه‌ها بود. اگرچه دادستانی رژیم آل خلیفه با وجود تمام مدارک و اسناد قابل اثبات این مدارک را صحنه‌سازی و دروغ‌پردازی جهت لطمه وارد کردن به وجه نظام بیان کرد.

در حالی‌که "عبد الشهید السنکیس"، پدر این کودک بحرینی تاکید کرده بود که این سومین‌بار است، فرزندش در معرض چنین حادثه‌ای قرار می‌گیرد.

ترفند پادشاه بحرین جهت تغییر قانون اساسی

در ترفندی برای آرام کردن معارضان و تحریف مسیر انقلاب شیخ "حمد بن عیسی آل‌خلیفه"، پادشاه بحرین در سخنانی ادعا کرد که دست به تغییراتی در قانون اساسی این کشور خواهد زد و بر حوزه اختیارات پارلمان این کشور خواهد افزود. معارضان بحرینی از جمله جمعیت الوفاق که با این ترفندهای آل‌خلیفه به خوبی آشنا بودند، قاطعانه این طرح را رد و اعلام کردند، تنها خواسته آنها سرنگونی رژیم است و به این اصلاحات صوری تن نخواهند داد.

تظاهرات سراسری "لبیک یا بحرین"

در 2 مارس 2012 آیت الله شیخ "عیسی قاسم"، رهبر شیعیان بحرین همچنان که طی یک سال گذشته بسیار هوشیار و بیدار می‌نمود، این‌بار نیز با درک شرایط حاکم بر کشور با دادن فراخوانی از مردم بحرین دعوت کرد، در راهپیمایی سراسری باشکوهی در 9 مارس شرکت کنند تا ضمن تاکید بر ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز خود به حاکمیت رژیم آل‌خلیفه بر بحرین به آنها گوشزد کنند که آنها گروهی اندک و اقلیت در بحرین نیستند که توسط طرف‌های خارجی حمایت و پشتیانی می‌شوند.

این فراخوان شیخ عیسی قاسم به این جهت صورت گرفته بود که چند روز پیش از آن پادشاه بحرین در سخنانی انقلاب مردمی بحرین را اختلاف طایفه‌ای و مذهبی و مردم معارض بحرین را گروهی اندک و شیعی برشمرده بود که خواسته‌های طایفه‌ای دارند و در واکنش به دعوت شیخ عیسی قاسم اظهار کرده بود که تنها جمع اندکی در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

این اظهار نظر پادشاه بحرین نه تنها موجب حضور بیش از 500 هزار شهروند بحرینی در این تظاهرات شد، بلکه شخص رهبر شیعیان بحرین و دیگر روحانیون بحرینی نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات لیبک یا بحرین با حضور 500 هزار شهروند بحرینی در حالی در مناطق مختلف بحرین از جمله منامه و میدان شهدای آن (اللؤلؤة) برگزار شد که جمعیت بحرین براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده فراتر از یک میلیون و 50 هزار نفر نیست.

نامگذاری 13 مارس روز ملی مبارزه با اشغالگران

در این تردید نیست که تظاهرات 9 مارس "یا لبیک یا بحرین" مبارزات مردم بحرین را وارد مرحله جدیدی کرد، چراکه تنها یک هفته پس از این تظاهرات جریان "الوفاء الاسلامی" بحرین با صدور بیانیه‌ای با نامیدن روز 13 مارس تحت عنوان "روز ملی مبارزه با اشغالگران نظامی بحرین" خواستار برگزاری تظاهرات‌ و اعتراض به حضور نظامیان اشغالگر سعودی در بحرین شد که در قالب نیروهای سپر جزیره از مارس سال گذشته وارد بحرین شده و در کنار نیروهای آل‌خلیفه به سرکوب مردم بحرین می‌پردازند.

انتشار تصاویری از دست داشتن پسران شیخ حمد در سرکوب مردم

رسوایی‌های رژیم آل‌خلیفه همچنان ادامه دارد و در حالی‌که هنوز یک ماه از انتشار تصاویری درباره آموزش نیروهای نظامی رژیم آل‌خلیفه توسط تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و برگزاری مانور نظامی مشترک توسط نظامیان آمریکایی و صهیونیستی در یکی از ایالت‌های آمریکا نگذشته بود، چند روز پیش تصاویری از یکی از پسران شیخ حمد و برخی از سران رژیم آل‌خلیفه منتشر شد که آنها را در سرکوب‌های مردمی نشان می‌داد.

نامه مردم بحرین به سازمان ملل و اتحادیه عرب

و سرانجام اینکه روز گذشته مردم بحرین همزمان با برگزاری بیست و سومین نشست سران اتحادیه عرب در بغداد با تجمع در برابر سازمان ملل متحد در منامه، پایتخت بحرین خواستار اقدام جدی این سازمان و اتحادیه عرب برای توقف فوری جنایات رژیم آل‌خلیفه علیه مردم بحرین از جمله استفاده از گازهای سمی و اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌خلیفه علیه شهروندان بحرینی شدند که در تعارض آشکار با قوانین بین المللی قرار دارد.

نمایندگان معترضان بحرینی با ارسال نامه‌ای به "بان کی‌مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار و اتحادیه عرب دخالت فوری این دو سازمان جهت واداشتن رژیم آل‌خلیفه به عدم سرکوب مردم بحرین شدند که تنها خواسته آنها ازادی و دمکراسی است.

مردم بحرین با مورد خطاب قرار دادن سران عرب حاضر در نشست بغداد به شدت دوگانگی معیاری حاکم بر این نشست را محکوم و تاکید کردند، چگونه است که این رهبران بحران سوریه را که رهاورد دخالت‌های فتنه‌انگیزانه بسیاری از آنهاست را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، اما جنایات ضد بشری بیشمار آل‌خلیفه که روزانه صدها مورد آن علیه مردم بی‌دفاع این کشور اتفاق می‌افتد را نادیده می‌گیرند.

معترضین بحرینی تاکید کردند: طی یک سال گذشته 78 شهروند بحرینی در اثر سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه به شهادت رسیدند که 30 نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دادند و با این حال اعراب همچنان به سکوت و نادیده گیری این جنایات ادامه می‌دهند.

 

منبع: فارس 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود