کد خبر: 3568

تاریخ انتشار: 1391-01-11 - 19:13

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 554

آیت الله حیدری:ترویج مکتب ایرانی بازگشت به عقب است/ فقها احیاگر اسلام هستند نه فردوسی

چکیده: ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فردوسی در احیای فرهنگ و زبان فارسی نقش موثری داشته، اما اینکه او را احیاگر اسلام بدانیم مبالغه و حرف غلطی است، ائمه معصومین(ع) فقها، […]

چکیده:

ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فردوسی در احیای فرهنگ و زبان فارسی نقش موثری داشته، اما اینکه او را احیاگر اسلام بدانیم مبالغه و حرف غلطی است، ائمه معصومین(ع) فقها، متکلمین و محدثین اسلام را احیا کردند. 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله اهواز با تبریک سال نو به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: هرچه کمیت و کیفیت کالای ایرانی بالاتر باشد، پیشرفت، استقلال و رونق اقتصادی بیشتر می شود.

وی افزود: برای رسیدن به تولید ملی باید از کار و سرمایه ایرانی حمایت کرد، یعنی از کشاورزان، مخترعان، کارگران و صنعتگران بزرگ و کوچک باید حمایت کرد، مجلس و دولت با تصویب و اجرای قوانین حمایتی و مردم با خرید کالای ایرانی تکلیف خود را به انجام رسانند.

تحقق اقتصاد ملی در گرو تلاش همگانی است

امام جمعه موقت اهواز خطاب به تولید کنندگان اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها و تلاش ها در راستای ارتقای کیفیت محصولات باشد تا اقتصاد ملی بتواند شکل خود را پیدا کند.

آیت الله حیدری به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: از این نظام نوپا که بالای 98 درصد به آن رای دادند 33 سال می گذرد و همواره دشمنان داخلی و خارجی و در راس آنان دنیای غرب و لائیک تلاش کرده تا با انواع توطئه چینی، نظام را با فروپاشی مواجه کند، اما برخلاف میل آنان روز به روز بر اقتدار و قدرت ایران اسلامی افزوده شده است.

وی به جمله رییس جمهور روسیه درباره ایران مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک ابرقدرت است اشاره و تاکید کرد: ابرقدرت یعنی کشوری که در میان ملت ها طرفدار داشته باشد و قدرت ها نتوانند به او فشار تحمیل کنند و ایران اسلامی امروز چنین خصوصیتی دارد.

قدرت ایران برگرفته از تدبیر رهبری و بصیرت مردمی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به اجلاس اخیر 5 کشور نوظهور اقتصادی اشاره کرد و گفت: این کشورها اعلام کردند که با تحریم علیه ایران موافق نیستند و بر اساس آن عمل نمی کنند، اینها همه نشان از ابرقدرتی ایران دارد.

وی در ادامه به تحریم نفتی ایران از سوی اروپا اشاره کرد و یادآورشد : این تحریم نفتی قیمت نفت ما را بالا برد و باعث افزایش درآمد های کشور شد، اما در مقابل به زیان کشورهای اروپایی و امریکا شد، آیا این چیزی جز قدرت مندی جمهوری اسلامی است که به برکت تدبیر و روشنگری رهبری و بصیرت مردم و مقاومت آنان پدیدآمده است.

آیت الله حیدری در پایان خطبه ها به سخنان اخیر رییس جمهور کشورمان درباره فردوسی اشاره کرد و گفت: اینکه فردوسی اسلام را احیا کرد سخن دقیقی نیست، ایشان شاعر، حکیم و شیعه بوده و در احیای فرهنگ و زبان فارسی نقش موثری داشته، اما اینکه او را احیاگر اسلام بدانیم مبالغه و حرف غلطی است، ائمه معصومین(ع)، فقها، متکلمین و محدثین اسلام را احیا کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم پشت این حرف ها، آن مکتب ایرانی که در مقابل مکتب اسلام قرار دارد نهفته نباشد، زیرا این بازگشت به عقب است.

منبع: رسا 

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود